A List Magazine ∙ September 30, 2020 ∙ 3 min read

Sustenabilitatea nu mai este un trend, ci o necesitate pe care o înțelegem tot mai mulți. Companiile devin din ce în ce mai responsabile și mai grijulii față de mediul înconjurător, iar noi ca și consumatori încercăm să abordăm în fiecare zi obiceiuri cât mai puțin nocive pentru lume, pentru noi, pentru ceilalți. Da, am devenit mai serioși în privința acestui subiect, mai responsabili, mai buni și mai atenți și poate că și acest an 2020, așa cum a fost până acum, și-a pus amprenta asupra modului în care vedem astăzi lumea care ne înconjoară. 

De ceva vreme, mergem la cumpărături având la noi mai mult decât lista cu cele necesare – avem în minte lista unor valori la care aderăm zilnic: să cumpărăm cât ne trebuie (pentru a nu face risipă), să fim atenți la ingrediente (vrem surse naturale), produsele să aibă ambalajele reciclabile și biodegradabile (impact minim pentru Planetă), să cumpărăm eficient (produse bune la costuri accesibile) etc. Aceste criterii sunt valabile și când cumpărăm produse de îngrijire personală, produse care să ne ajute și cu care să ne simțim bine. Așadar, ne-am aruncat privirea către raftul cu produse de beauty și am vrut să vedem care sunt eforturile pe care brandurile din această industrie le fac pentru viitorul Planetei, pentru binele oamenilor. 

Nature Box, Fa Beach Love și Schauma Ocean Passion, ediții limitate cu ambalaj 98%, respectiv 96% din plastic social 

Henkel, unul dintre cei mai mari jucători din industria de beauty la nivel internațional, are pe piața locală branduri apreciate de consumatori prin prisma eficienței produselor, a unui raport calitate-preț foarte bun, precum și a unor tehnologii inovatoare și ingrediente revoluționare. Pe lângă toate acestea, compania pune mare accent pe latura sustenabilă și responsabilă a brandurilor pe care le deține. 

Împotriva deșeurilor de plastic și a sărăciei

Pornind de la o realitate copleșitoare – aceea că în fiecare an, aproximativ 8 milioane de tone de plastic ajung în oceanele lumii, iar mare parte din cantitatea de plastic provine din țările în curs de dezvoltare, Henkel împreună cu Plastic Bank (plasticbank.com) luptă încă din 2017 pentru un mediu mai curat și condiții mai bune în comunitățile sărace. Astfel, compania alături de Banca de Plastic a amenajat centre de colectare unde localnicii primesc sume de bani sau acces la diverse servicii (medicale, școlare) în schimbul plasticului colectat de pe plaje sau soluri. Așa ia naștere plasticul social, iar branduri precum Nature Box, Fa și Schauma folosesc acest tip de plastic pentru realizarea ambalajelor (cele trei branduri au lansat pe piața din România ediții limitate care au ambalaje cu 98%, respectiv 96%, plastic social). De altfel, în 2019, Fa a fost recunoscut de către Packaging Europe drept primul brand care utilizează plasticul social pentru ambalajul produselor destinate consumatorilor, fiind recompensat cu Premiul pentru Sustenabilitate. 

Ajutor pentru micii fermieri 

Mai mult, Nature Box, brand lansat în România în 2018, cooperează cu organizații internaționale de dezvoltare și sprijină micii fermieri în cultivarea responsabilă a materiilor prime. În India, de exemplu, Nature Box sprijină producătorul Solvay și organizația non-profit TechnoServe în cultivarea sustenabilă a guar-ului, ingredient utilizat în produsele Nature Box, derivat din fasolea guar. Adițional, Henkel colaborează în mai multe țări și cu organizația de dezvoltare Solidaridad, inclusiv în  Nigeria, pentru a produce sustenabil ulei de palmier, un alt ingredient  folosit în produsele Nature Box. Produsele brandului sunt vegane, pline de vitamine și antioxidanți, fără  silicon, coloranți arti ciali, sulfați sau parabeni.
Cel mai recent Raport de Sustenabilitate Henkel vorbește despre obiective foarte ambițioase privind reducerea amprentei asupra mediului înconjurător până în 2030 de aceea suntem  încrezători că rafturile produselor de beauty vor pline cu cele mai eficiente soluții pentru îngrijirea personală și, totodată, cu cele mai responsabile, sustenabile și earth-friendy branduri. 

Fa Pure Paradise, 93% ingrediente de origine naturală și ambalaj reciclabil

Foto: hepta.ro

(P) 

Related Posts

La ce să te aștepți de la al doilea sezon Squid Game (Netflix)?

Fenomenul coreean Squid Game a avut premiera în 2021 și s-a transformat rapid într-unul dintre cele mai populare…

Deserturi cu istorie, din București – o călătorie dulce

În plină modă a New York rolls și a pannetone-ului cu maia, dospit la rece, la Fundația Calea…

Brunch Festiv: Top 6 locuri din București unde să mergi de Crăciun

Sezonul rece vine cu promisiunea unor întâlniri lungi și simpatice cu prietenii și familia. Și ce duminică ar…

O nouă destinație de lux s-a deschis în inima Bucegilor

Recent, o nouă locație premium și-a deschis porțile în inima munților Bucegi, venind în întâmpinarea celor care caută…

Cadourile de Sărbători: „tentativele de conectare” de care are nevoie relația ta de cuplu

Îți surprinzi partenerul cu un cadou la care te-ai gândit mult? Îi ignori micile gesturi de atenție cu…

10 hituri, miliarde de streamuri cu artiștii care au scris istorie la UNTOLD

Platformele de streaming au înlocuit în mare parte vânzările de discuri și certificările de platină, pe măsură ce…

Șerbet de clementine. Rețetă by Adrian Hădean

Dacă te-ar întreba cineva ce miros are iarna, care ar fi răspunsul tău? Primul nostru gând a fost…

Oamenii care muncesc când toată lumea sărbătorește: Traian Galleguillos, chef

V-ați gândit vreodată că, în timp ce noi luăm zâmbitori avionul către destinația de Crăciun sau ciocnim paharul…

Art Safari. Keep the Art Beat, o nouă ediție, din 7 martie 2025

Art Safari, cel mai amplu eveniment expozițional dedicat artei din România (dar și din Europa de Est), anunță…

Cadourile: codul bunelor maniere

Încă din Antichitate cadourile au avut rolul să exprime gratitudinea. Sau… să înlesnească formarea unei alianțe. În perioada…