Olivia Dejeu, fondatoare Oh Kimono, brandul pe care îl găsești la Alist Designers boutique pentru încă o săptămână, ne spune astăzi povestea din spatele călătoriilor sale, care au pus bazele creațiilor ei:
Cum a luat naștere brandul tău? Care au fost pașii pentru prima colecție?
Oh Kimono este primul brand românesc de kimonouri, o poveste care a început odată cu prima mea călătorie în Asia, în 2018. Inspirația și suflul creativ al întregii linii de design vine din locuri precum Vietnam sau Japonia, Asia de Sud Est.
„Oh Kimono este o poveste care se scrie în fiecare zi și care vorbește despre deschiderea către alte lumi și culturi, despre magia altor țărmuri și țesături. “
Brandul a luat naștere cu un vis…un vis pentru a călători, a mă regăsi, pentru ceva…mai mult. Nu știam ce o să fac când am decis, acum mulți mulți ani, când eram încă copil, că aș vrea să fac ceva în domeniul modei. Însă am avut un moment în care frumusețea mi s-a arătat într-un mod complet diferit de până atunci… Eram într-o piață din Hanoi, Vietnam, și eram cucerită la fiecare pas, de tot ceea ce vedeam, de tot ceea ce simțeam. Am zărit acolo niște kimonouri vietnameze să le zic așa, și le-am cumpărat pe toate. Nu știam ce fac exact, dar am știut că acolo a început. După acest prim pas de a vinde acea colecție online, am început să creez. A fost un punct de inspirație major pentru mine, și mi-am dat seama cât de mult ador patternurile.
Tocmai numele brandului, Oh Kimono, vine din această admirație pentru diversele culturi și locuri, atunci când vezi ceva sublim și spui “Oh…!” Cam asta reprezintă esența brandului și asta am și simțit, din prima secundă când am decis să încep business-ul. Am creeat pentru femei care își doresc ceva nou în viața lor, și nu numai în garderoba lor. Creez pentru cei care fac parte din poveste și pentru cei care își dăruiesc momente memorabile, și trăiesc cu intensitate, care își doresc să descopere și alte tărâmuri, chiar din propria lor casă.
Fiecare colecție este inspirată de un anumit loc vizitat, și fiecare piesă este denumită după elemente de acolo. Colecțiile sunt în ediție limitată, și în mare parte sunt realizate cu bucăți de material rămase, ce altfel ar fi waste, sau materiale organice precum bumbacul, inul, mătasea. Kimonourile noastre sunt reinterpretate pentru a fi mult mai ușor de purtat, în viața de zi cu zi, atât pentru femei, cât și pentru bărbați sau chiar copii. Și asta le face și mai interesante.
Care sunt primele 3 surse de inspirație pe care te bazezi atunci când pregătești o colecție?
Principalele surse de inspirație pentru o colecție sunt locurile în care am fost. Poate fi un sat din Thailanda, o stradă din Tokyo, sau peisajele pe care am avut plăcerea să le descopăr în cei 2 ani de călătorit intens în jurul lumii. Momentan fiind un pic mai dificil să călătoresc, planific cumva virtual aceste tururi de inspirație. Caut simboluri noi, semnificațiile în japoneză ale unor nume sau patternuri, caut informații despre diverse insule…Cumva plonjez într-o lume a căutării de frumusețe, prin imaginație, sau prin cărți, prin digital.
O altă sursă de inspirație ar fi kimonourille tradiționale japoneze. Modific cumva patternurile, reinterpretez ideea, o aduc mai aproape de noi, fiindcă cumva îmi doresc să îmbin frumusețea lor cu faptul că sunt foarte purtabile, și în casă, dar și pe stradă. Procesul este unul foarte frumos, în care încep de la un simbol cunoscut precum cel al valurilor, sau al cocorilor, și ajung cumva la o expresie diferită, fie foarte delicată, fie chiar foarte urbană a kimonoului.
O a treia sursă de inspirație aș zice că este muzica japoneză, acordurile acelea, felul cum te poartă spre ea, te face să visezi, mă ajută foarte mult. Închid ochii, într-o duminică dimineață, când sunt pe slow morning vibe, și îmi imaginez în minte cum ar arată, ce ar vrea femeia noastră să poarte, cum s-ar simți. Și încep să le pun pe hârtie. I’m a dreamer, but also a doer.
Și îmi aduc aminte acum că înainte să încep acest brand, mulți mi-au spus că nu o să meargă, că lumea nu e obișnuită cu kimonouri. Dar fiindcă ne-am educat cumva publicul și l-am făcut parte din povestea mea, am reușit să îl aduc aproape de noi și să fie și mai dorit.
Cum arată sau cum ai descrie profilul clientei ideale?
Clientă Oh Kimono este o femeie puternică, o femeie ce își dorește să își descopere și mai mult sau să își pună în valoare feminitatea, care îndrăznește, și care odată ce a achiziționat primul kimono, revine constant pentru piesele noi. Majoritatea a clienților revin la scurt timp și vor să aibă următoarele piese, toate fiind limitate. Ceea ce e fain este că ei continuă să ne scrie, să vorbească cu noi, și să împărtășească momentele frumoase petrecute în kimono, chiar nunți sau botezuri sau luna de miere. Mă umple de fericire faptul că în clientele mele am găsit și prietene, și e o legătură puternică între noi. Fiecare client are propria frumusețe pe care o aduce kimonoului, și piesele noastre fiind în ediție unică, le complimenteaza foarte elegant și natural.
Cum vezi tu schimbările în fashion în acest moment? Dar care este experiența ta personală sau ca brand? Ce s-a schimbat în toată perioada aceasta și care crezi că vor fi urmările?
Am văzut în ultimul an și ceva de când a început pandemia, că a avut loc un shift puternic către hainele wearable dar elegante în casă, și haine confortabile și cool pentru ieșirile în oraș. În martie anul trecut, am avut un moment foarte scurt în care mă gândeam ce o să fac exact cu brandul. Însă nu a trebuit să schimb mai nimic, pentru că piesa pe care o propun, un kimono reinterpretat, este foarte ușor de adaptat. Poți purta un kimono că rochie, cu tocuri, pentru ieșiri elegante în oraș, îl poți aduce așadar pe stradă, sau îl poți purta în casă, chiar și în timp ce ești work from home.
Practic, brandul Oh Kimono a cunoscut un boom atunci. Lumea a început să comande online pentru acasă și s-au schimbat cumva și percepțiile asupra modului în care putem purta o singură piesă, dar și asupra creativității noastre. Femeile în principal, au vrut să fie delicate și grațioase acasă, fiindcă petreceau atât de mult timp acolo. S-au reorientat poate către ele înșele și cum își doresc să fie privite, cum își doresc să se simtă acasă, iar în kimono se simț răsfățate. Acum, publicul nostru feminin comandă mult loungewear și piese pentru vacanțe petrecute în România.
Brandul a cunoscut o creștere foarte mare atât că și volum de comenzi dar și că vizibilitate, fiindcă am fost din ce în ce mai prezenți în online, pe Instagram în principal. Am avut câteva interviuri, în iQads,dar și pe diverse alte canale, am realizat și campanii cu influenceri internaționali. Am avut colaborări cu alte branduri românești de bijuterii de exemplu, și cumva am încercat să fim o gură de aer proaspăt că să zic așa, în perioadă aceea. Am pus mult suflet în tot ceea ce am pus online, și esența brandului este sufletul omului. Așadar am continuat pe linia asta, pe care de altfel am și început, fiindcă totul a început de la viață mea și de la experiența pe care am avut-o în Asia.
Cât despre urmări, mi-ar plăcea să cred că multe branduri își vor direcționa cumva eforturile și procesul creativ către online, pentru că acolo suntem deja de dinainte de pandemie. Colecțiile, în opinia mea, ar trebui să fie purtabile în multe ocazii, însă în principal să poată fi purtate și acasă în această perioadă.
Cuvântul cheie este adaptabilitatea, iar asta o spun mulți cu experiență în antreprenoriat, și cred că nu o spun degeaba. Trebuie să fii acolo, la momentul potrivit, cu produsul potrivit, sau cu o nouă variantă al unui produs mai vechi pentru a fi mai eficient. Trebuie să ne adaptăm ca să continuăm pe drumul nostru cu succes.
Ce îmi poți spune despre colecția pe care ai adus-o la A List Designers Boutique?
Am adus noua colecție SS21 Iki la Alist Designer’s Boutique. Este o colecție vibrantă, cu culori puternice, fiindcă după iarnă ce tocmai a trecut, am simțit nevoia de o explozie de culori. Câteva din kimonouri au simboluri japoneze, iar altele merg pe un stil mai elegant, aproape French Rivieră vibes. Cumva această colecție reprezintă dorința mea de a călători în această primăvară, dar și zilele în care ești în kimono în casă și nu știu, te apuci să dansezi, să have fun, să te bucuri de fiecare moment. Colecția este inspirată de Iki, o insulă din Japonia, ce pare puțin tropicală, de aceea am ales culori și patternuri pe nuanțe de fuchsia, azur, magenta. Am adus și câteva piese exclusive în Alist Designer’s Boutique, cum ar fi kimonoul Tora (în japoneză inseamnand “tigru”), cu elemente tropicale și cu mâneci oversize japoneze. Această colecție este cumva și un teaser pentru ceea ce vom vedea în colecția de Resort din această vară, o nouă lume tropicală, exotică, și mai îndrăzneață ca oricând.
Alături de noi în acest proiect prezentat de Mastercard, se află partenerii de la București Mall Vitan.
Foto: PR
Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa
Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…
The Grand Avenue: Ice, ice, baby!
Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…
Cum a fost la lansarea A List Magazine ediția de iarnă 2024/2025 (VIDEO)
Royal Attitude. Acesta a fost dress-code-ul petrecerii de lansare a celui mai recent număr A List Magazine, ediția de…
Zalando: Ce port de Sărbători?
Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…
C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie
Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…
Unde găsiți revista A List Magazine nr. 33 – iarnă 2024/2025?
NU UITAȚI: revista A List Magazine este gratuită și o puteți lua din zecile de locuri simpatice (de…
Crazy Christmas 2024: Idei originale de cadouri pe care le găsești la târg
Crazy Christmas revine la Unirea Shopping Center (intrare din bulevardul Corneliu Coposu 2A) pe 7 decembrie, între orele…
Cum a fost la lansarea A List Magazine ediția de iarnă 2024/2025? (partea a III-a)
Royal Attitude. Acesta a fost dress-code-ul petrecerii de lansare a celui mai recent număr A List Magazine, ediția…
Cum a fost la lansarea A List Magazine ediția de iarnă 2024/2025? (partea II)
Royal Attitude. Acesta a fost dress-code-ul petrecerii de lansare a celui mai recent număr A List Magazine, ediția…
Cum a fost la lansarea A List Magazine ediția de iarnă 2024/2025? (partea I)
Royal Attitude. Acesta a fost dress-code-ul petrecerii de lansare a celui mai recent număr A List Magazine, ediția…