La începutul acestei săptămâni, Balenciaga a lansat una dintre cele mai controversate campanii create vreodată în lumea modei, pe care, datorită criticilor vehemente, a anulat-o, ștergând întregul conținut de pe contul oficial de Instagram. Dacă la prima vedere ai putea crede că internetul exagerează din nou, poate că ai vrea să citești în continuare datele exacte care incriminează direct brandul și grupul căruia îi aparține, indiferent dacă vorbim despre o scăpare sau despre intenția de a atrage atenția. Care este totuși limita publicității în 2022?
Conținutul mult prea sensibil al unor campanii sezoniere
Numele lui Critobal Balenciaga, unul dintre cei mai rafinați creatori de modă ai secolului trecut, este, din păcate, constant implicat astăzi în diverse controverse care mai de care. Iar cel mai recent act creativ prin care brandul urmărea să își promoveze produsele, aduce din nou acest nume titanic într-un context nefavorabil.
Brandul ce aparține grupului Kering, a lansat la începutul săptămânii una dintre cele mai șocante campanii. Câteva fotografii înfățișau copii ținând în mână usuleți colorați din pluș, accesorizați cu elemente din registrul BDSM. Mai mult, în cadrul în care copiii au fost fotografiați, se aflau nu doar mai multe obiecte inspirate de același registru ci și pahare goale de vin sau de cocktail, motive ce au adus brandului acuze de sugestie și de încurajare la exploatarea minorilor.
În urma reacțiilor extrem de hotărâte, oficialii au transmis un mesaj pe contul de Instagram al brandului, prin care își cereau scuze pentru conținutul ofensator la adresa copiilor, motivând faptul că îi vor trage la răspundere pe cei care au plasat în cadrele fotografiilor obiecte neaprobate. Întregul conținut a fost apoi șters din social media. Cel care semnează fotografiile controversate în care apar copiii, Gabriele Galimberti, un fotograf cunoscut pentru compozițiile sale în care se regăsesc persoane de diverse vârste înconjurate de obiecte familiare, afirmă că nu a avut niciun control asupra setup-ului și că astfel de decizii nu aparțin niciodată fotografului.
O altă imagine creată de Chris Maggio pentru colecția Balenciaga x Adidas, care nu i-a lăsat indiferenți pe cei din social media, este o compoziție still life cu o geantă dintr-o colecție recentă, plasată peste câteva documente tehnoredactate. Una dintre aceste pagini aparține unui proces din 2008 ce lupta împotriva conținutului publicitar care sugerează pornografie infantilă, trecută în sfera infracțiunilor penale. Chris Maggio nu a dorit să comenteze această imagine.
Iar ca tabloul să fie complet, în campania colecției SS23 în care apar Nicole Kidman, Isabelle Huppert și Bella Hadid fotografiate de Joshua Bright într-un cadru office, într-una dintre imagini, pe un birou, se află un album al artistului plastic belgian Michaël Borremans, cunoscut pentru estetica inspirată de pictura secolului al 18-lea, cu o tematică hipersensibilă ce vizează violența și mutilarea copiilor și a adulților.
Poliția modei
Diet Prada, unul dintre conturile de Instagram ce realizează poliția modei într-o manieră destul de documentată, atrage totuși atenția asupra faptului că este foarte posibil ca însuși brandul să fi lansat aceste controverse de dragul publicității. Mesajul de scuze venit mult prea rapid ar putea fi un indiciu important al acestei ipoteze.
Mai multe persoane au postat pe conturile de Twitter mesaje care îi vizau pe părinții copiilor care au apărut în campanie, însă cele mai multe păreri critică vehement presupusa lipsă de atenție la detalii a responsabililor și oficialilor brandului, cărora nu ar fi trebuit să le scape ceva atât de sensibil, mai ales la acest nivel. Și pe bună dreptate – pe cine poți trage la răspundere când tu ai responsabilitatea? Care este adevăratul preț al publicității în 2022, indiferent dacă vorbim despre intenție sau despre întâmplare?
Fotografiile campaniilor pot fi în continuare găsite pe internet.
Foto: Cover: hepta.ro; Instagram/@diet_prada
Alist Designers boutique te așteaptă inclusiv azi pentru cadourile last minute. Grăbește-te, suntem aici până la ora 18!
După un an plin de provocări, mulți dintre noi am lăsat pe ultima sută de metri curățenia, cumpărăturile…
Home decor: Cei mai fancy brazi de Crăciun
Dacă încă nu ai apucat să decorezi bradul de Crăciun, cu siguranță ai observat deja că anul acesta…
TERMINAL OF FASHION deschide boutique-ul ZEGNA în inima Bucureștiului
TERMINAL OF FASHION, liderul incontestabil al modei de lux în România, are deosebita onoare de a anunța inaugurarea…
Chestionarul Alist Designers boutique: Ioana Dumitrache completează frazele noastre
Seria cu care te-am obișnuit deja continuă astăzi cu una dintre cele mai apreciate prezențe din social media…
Trenduri de fashion pentru 2025 – Ce vom purta la anul?
2025 se anunță a fi un an stilat, plin de eleganță, de rafinament și nu în ultimul rând,…
Matthieu Blazy este noul designer al casei Chanel
După ce postul de director de creație a rămas vacant timp de șase luni, în urma plecării lui…
Chestionarul Alist Designers boutique: Noria Anis completează frazele noastre
Seria Chestionarului Alist Designers boutique are astăzi sub lupă brandul Noria Anis, despre care Georgiana, owner și creative…
The Grand Avenue: Ice, ice, baby!
Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…
Zalando: Ce port de Sărbători?
Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…
C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie
Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…