„AI-ul va produce democratizarea design-ului”, spune Julio Obelleiro, manager agenție de tehnologie inovativă
„AI lucrează precum oamenii. Oamenii învață din ceea ce văd sau citesc și aplică ceea ce învață în diferite moduri”, este de părere Julio Obelleiro Co-Founder & Managing Partners Wildbytes, agenție de tehnologie inovativă cu sedii în New York, Madrid și Barcelona. Julio și echipa lui implementează deja AI-ul în proiectele agenției cu rezultate uimitoare cu branduri precum H&M, Berska, Pull&Bear sau Fenty Beauty by Rihanna; iată ce ne-a împărtășit din experiență acumulata până în momentul de față! Interviu de Ioana Capanu.
Este Inteligența Artificială mai creativă decât oamenii?
Răspunsul meu scurt ar fi da, cu siguranță, dar nu în totalitate. Este totuși o întrebare foarte complexă pentru a beneficia de un răspuns cert. Mai întâi trebuie să analizăm „ce este creativitatea” și dacă co definim ca un act de a crea ceva nou, ceva original, atunci cred că atât oamenii, cât și Inteligența Artificială funcționează într-un mod similar. Când o ființă umană are o idee „nouă”, ea este întotdeauna puternic influențată de experiențele sale anterioare de viață, de învățăturile și de cunoștințele acumulate. Deci este ceva care s-a „născut” din „hrănirea creierului” cu ingrediente noi. Cam așa funcționează AI-urile moderne (specific: modelele de învățare automată sau de învățare profundă). Creativitatea noastră ca ființe umane, vine deci din trecutul nostru. Potențialele „idei” sau creativitatea pe care o poate avea un AI provin tot din „trecutul” său, în acest caz sunt materialele folosite pentru a-l „antrena”. Deci, în cele din urmă, pe măsură ce Inteligența Artificială continuă să absoarbă din ce în ce mai multe cunoștințe, este posibil să vină cu idei mai ieșite din comun decât ființele umane. Dar, indiferent de ideile cu care vine Inteligența Artificială, acestea au fost programate tot de ființe umane… așa că, în cele din urmă, creativitatea AI-ului vine tot de la noi!
Cum poate contribui Inteligența Artificială la „expansiunea” creativității în modă/design/beauty?
Imens! Explozia actuală a conținutului generat de inteligență artificială a început prin generarea de text (ChatGPT) și imagini (DALL·E 2, Midjourney), dar evoluează cu o viteză nebună! Practic, în fiecare săptămână, dacă urmăriți îndeaproape fenomenul, noul conținut generat este copleșitor. În urmă cu câteva luni, abia generăm niște imagini frumoase, acum putem crea deja video-uri cu o „calitate” similară cu producțiile Hollywood-iene în câteva ore. Putem crea chiar și obiecte 3D dintr-un scurt text pe care oricine îl poate compune. Așadar, industria modei și frumuseții au privit inteligența artificială din punctul de vedere al producției de conținut, adică pentru a genera concepte vizuale, campanii, conținut pe rețelele de socializare etc. Acum poate fi deja folosit deja pentru crea prototipuri și a produse noi.
Deja se poate trece de la un prompt (o propoziție care descrie produsul) la un produs real, fizic tangibil! Acest lucru vă schimba complet și foarte curând modul în care produsele noi (îmbrăcăminte, produse de înfrumusețare) sunt create și procesul de transformare al conceptului în produs, precum și toate etapele sale intermediare.
Wildbytes, ca agenție de inovare, a implementat deja majoritatea pașilor creativi, alimentându-i cu instrumente AI. Iar evoluția este nebună în ceea ce privește rezultatele și productivitatea.
Nu mă îndoiesc că industria modei și a frumuseții vor urma aceiași pași foarte curând. Și inițiative foarte interesante se reflectă deja în comunitățile creatorilor, precum săptămâna modei AI (creată recent), în care articolele vestimentare și look-urile complete create cu AI vor fi prezentate publicului. Este obligatoriu pentru iubitorii de modă să urmărească acest fenomen.
Va înlocui AI-ul designerii, de orice fel?
Cu siguranță nu. Dimpotrivă. Îi va da putere! O propoziție interesantă pe care am auzit-o recent este: „AI-ul nu-ți vă lua job-ul, dar cineva care vă folosi AI-ul o vă face.” Este clar! Ceea ce ar trebui să facă majoritatea designerilor în acest moment este să învețe cum pot folosi AI pentru a-și îmbunătăți munca. Am văzut asta la prima mână. Echipa noastră de creație/design de la Wilfbytes este expertă în a crea lucrări uimitoare cu AI (imagini, videoclipuri etc.). Și este foarte interesant să vedem cum diferiți oameni din companie creează rezultate complet diferite, atunci când folosesc AI-ul. De exemplu, un fotograf care generează imagini prin AI va crea imagini complet diferite fata de un artist 3D care generează imagini prin AI. Limbajul folosit la crearea imaginilor (care este definit de experiența și expertiza fiecărei persoane în parte) definește complet rezultatele pe care sunt obținute. Deci, de fapt, AI este o modalitate prin care designerii își pot super-alimenta puterile în moduri diverse și uimitoare!
Cum îți imaginezi personal viitorul modei în lumea Inteligenței Artificiale?
Îmi imaginez că este mai creativ, mai variat, de impact! Și poate cel mai important, fiind mai… democratic! Democratizarea muncii creative este unul dintre cele mai puternice lucruri generate de AI, iar acest lucru se întâmplă deja. Personal nu știu să desenez, nu mă pricep deloc, dar creez deja desene uimitoare folosind instrumentele AI-ul. Același lucru se vă întâmpla in toate domeniile de interes. Poate îți lipsesc anumite abilități legate de modă, dar poți să-ți exprimi ideile creative legate de modă și să le produci prin AI. Tot ce trebuie să faci este să înveți instrumentele, să te joci cu ele și să creezi prompt-uri care se pot transforma în rezultate interesante. Curba de învățare și bariera de intrare sunt deja mult mai mici, decât erau înainte, deci, la modul practic, AI.-ul vă face viitorul designului vestimentar mult mai democratic și mai accesibil decât este acum.
Te rog explica, precum unui copil de șapte ani, cum poate crea AI-ul o rochie?
AI lucrează precum oamenii. Oamenii învață din ceea ce văd sau citesc și aplică ceea ce învață în diferite moduri. Deci, pentru a proiecta o rochie, AI-ul trebuie să văd multe alte rochii (cu cât mai multe, cu atât mai bine) pentru a înțelege ce este o rochie și cum arată. Apoi poate crea o rochie nouă, care este nouă și unică.
Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa
Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…
John Galliano părăsește casa de modă Maison Margiela după zece ani
Designerul britanic John Galliano pleacă din funcția de director artistic al casei de modă franceze Maison Margiela după…
Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români
Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…
Cine a câștigat MasterChef 2024?
Câștigătoarea Masterchef 2024 a fost desemnată Georgiana Ene. Concurenta show-ului culinar a plecat acasă cu un premiu de…
Kate Moss, din nou singură
Kate Moss e o femeie singură și fără obligații după ce a pus capăt relației de nouă ani…
Robert De Niro și Ben Stiller, în Meet the Parents 4
Robert De Niro, Ben Stiller, Teri Polo și Blythe Danner se află în discuții pentru a juca într-o…
Un Crăciun magic cu Lidl Deluxe
Sărbătorile sunt întotdeauna magice alături de familie și prietenii dragi. Dacă n-ai pus pe lista lui Moș Crăciun…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Kate Middleton, pe lista scurtă a Personalităților Anului, alături de Kamala Harris, Elon Musk și Donald Trump
Prințesa de Wales Kate Middleton se află pe lista scurtă a personalităților anului, clasament realizat de publicația Time….
Sebastian Stan, actorul de origine română, dublu-nominalizat la Globurile de Aur
Nominalizările la Globurile de Aur au fost anunțate ieri, iar una dintre cele mai plăcute surprize l-a constituit…