A List Magazine ∙ September 1, 2023 ∙ 6 min read

De-a lungul timpului, indiferent de momentul în care au fost purtate, rolul bijuteriilor a oscilat în jurul acelorași principii: au încurajat expresia personală, au arătat statutul social, au transmis anumite mesaje sau au comemorat evenimente. Indiferent de motivul pentru care erau purtate, au fost și sunt de cele mai multe ori asociate cu moda feminină, însă astăzi relația dintre bărbați și bijuterii prinde contur…din nou.

Bijuteriile în raport cu masculinul au cunoscut un parcurs sinuos. Din vremea domnitorilor bizantini și până la Henric al VIII-lea, în Anglia, bărbații au purtat mai multe bijuterii decât femeile, observându-se și astăzi în mozaicuri și tablouri. Ornamentele bijuteriilor dezvăluiau rangul și poziția, reflectau tradițiile religioase, iar inelele erau chiar utilizate pe post de sigiliu. Nu doar nobilii purtau bijuterii, însă pentru ceilalți bărbați acestea aveau mai degrabă utilizări practice și nu de indicare a statutului social. Astfel, bijuteriile au fost considerate mult timp un indicator al masculinității, lucru care s-a schimbat odată cu ascensiunea clasei de mijloc, când bărbații au început să poarte bijuterii aproape exclusiv cu scop practic (de exemplu, ceasuri).

Secolul XXI a adus cu sine o nouă mentalitate iar trendul a luat, din nou, altă turnură – dacă acum 15 sau 20 de ani, cei care se afișau cel mai des purtând bijuterii erau artiștii, muzicienii și rock starurile, astăzi din ce în ce mai mulți bărbați le aleg pentru rolurile originare ale acestor accesorii. Nu mai există, însă, limitări în ceea ce privește ocupația sau poziția socială – bărbații preiau referințe din diferite subculturi și stiluri și le personalizează într un mod propriu de a purta bijuteriile, fie ele minimaliste sau statement.

Totuși, alături de factorul estetic, mulți bărbați aleg să poarte astăzi bijuterii care reprezintă ceva pentru ei, de care îi leagă o anumită amintire sau care au o semnificație aparte.

Bijuteriile cu o poveste în spate devin preferate. TEILOR, brandul românesc de bijuterii, a exploatat trendul prin prima colecție de bijuterii dedicată bărbaților, creată sub semnătura brandului. Dacă până acum, timp de două decenii, accentul a fost pus pe piese cu diamante și pietre prețioase pentru femei, TEILOR își îndreaptă acum atenția asupra bărbaților, prin colecția Flight.

https://www.teilor.ro/flight

Numele colecției este primul care anunță că aceasta e o poveste în sine, inspirată de bărbații cărora le vorbește. Cei care își setează obiective înalte și, curajoși, tind să le atingă. Cei care, cu creativitate, își depășesc limitele. Și își propun ca ascensiunea să fie singura lor direcție – o libertate care îi definește.

Elanul creativ, dorința de a atinge cele mai înalte obiective și curajul de a visa la acestea au avut nevoie de simboluri concrete. Cei care au realizat bijuteriile sunt parte din propria echipă de design a TEILOR – creatori ai unor colecții semnate de branduri prestigioase, precum Tiffany&Co. sau Gucci.

Pentru libertatea creativă și dorința de cucerire a înălțimilor, designerii au găsit o analogie naturală: cuceririle arhitecturale ale omului de-a lungul timpului. Piramida, imaginea antică a ascensiunii și skyscraper-ul, metafora modernă a succesului, sunt elementele principale transpuse în design-ul colecției și amintesc că până și cele mai înalte provocări sunt tangibile.

https://www.teilor.ro/product/152897/Inel-Silver-Peaks

Fiecare piesă din colecția Flight, într-un fel sau altul, integrează o interpretare pentru unul dintre cele două simboluri arhitecturale, mai subtil sau, așa cum o face brățara Freedom, foarte sugestiv. Aceasta și-a primit numele de la emblema arhitecturală care i-a inspirat design-ul: Freedom Tower din New York (One World Trade Center), un simbol al rezilienței și al puterii creatoare a omului în lumea modernă.

https://www.teilor.ro/product/125726/Bratara-Freedom

Astfel, colecția reunește brățări, inele, butoni și lanțuri cu pandantiv care capătă o semnificație prin fiecare element de design. Materialele alese pentru crearea bijuteriilor le completează povestea. Titanul, metalul-nucleu și o noutate pentru TEILOR, este o imagine a masculinității, a misterului, a anduranței și puterii.

Un metal mai dur decât aurul sau platina, titanul este inovator prin caracteristicile sale: este hipoalergenic, este rezistent la oxidare sau coroziune și deși dur, este un material foarte ușor. E de înțeles de ce titanul mai este denumit și metal al viitorului. A fost, în același timp, o provocare în realizarea bijuteriilor TEILOR – prin procesul intens de prelucrare, prin dificultatea integrării diamantelor negre, din cauza durității sale. Complexitatea prelucrării a fost, însă, o motivație, în linie cu povestea din spatele colecției Flight.

https://www.teilor.ro/product/159292/Inel-Skyline-Bold-Black

Piesele din aur alb și negru subliniază eleganța stilului masculin, alături de diamantele negre sau incolore. De asemenea, bijuteriile din argint devin accesorii versatile ce pot fi integrate în stilul de zi cu zi.

Indiferent de trenduri, poveștile din spatele bijuteriilor și semnificația pe care le-o oferă rămân atemporale și, de multe ori, un factor decisiv pentru bărbații care le aleg. Deși transmit un mesaj diferit față de cel sugerat acum sute de ani, bijuteriile pentru bărbați rămân astăzi un mesager important – al încrederii și siguranței de sine, al curajului și libertății. Iar colecția Flight rezumă totul într-o idee centrală: „Zi de zi, ești arhitectul propriei vieți”.

https://www.teilor.ro/product/159273/Bratara-Flight-Black

Descoperă colecția Flight semnată de TEILOR în magazine și pe teilor.ro.

Related Posts

The Grand Avenue: Ice, ice, baby!

Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…

Zalando: Ce port de Sărbători?

Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…

C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie 

Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…

Alexia Eram și-a lansat colecția de haine. Cum a fost la evenimentul Margot Market

Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Alexia Eram, și-a lansat prima colecție de haine, colecție…

Chestionarul Alist Designers boutique: Pălăria Dădârlat în câteva fraze 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu un brand care împlinește 128 de tradiție, pasiune și…

Chestionarul Alist Designers boutique: Maria Costake completează frazele noastre

Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu povestea Mariei Costake, brandul care a transformat pasiunea și talentul artistic…

Chestionarul Alist Designers boutique: PoeticAlb completează frazele noastre 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă astăzi cu PoeticAlb, un brand cu o estetică diafană, sculptată în in,…

Chestionarul Alist Designers boutique: Provocative Concept completează frazele noastre

Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu Provocative Concept, un brand care a pornit dintr-o pasiune pură, pusă…

Chestionarul Alist Designers boutique: IUnique completează frazele noastre 

Începem de astăzi seria Chestionarul Alist Designers boutique, ca să îi cunoaștem mai bine pe designerii pe care…

Garderoba funcțională: Ce înseamnă și cum o poți adopta

Poate că ai mai văzut sau auzit pe undeva sintagma asta „garderobă funcțională”, dar dacă nu ai apucat…