Designerul Dries Van Noten se retrage din lumea modei

După o carieră de 38 de ani în lumea modei, designerul belgian Dries Van Noten se pensionează, dar nu înainte de ultima sa prezentare- cea pentru colecția de haine bărbătești – primăvară/vară 2025, programată în luna iunie.
Dries Van Noten a fost considerat dintotdeauna unul dintre cei mai inovatori creatori de modă. Acum, a decis să se retragă în glorie din lumea modei, unde a scris istorie de-a lungul timpului. Creatorul de modă a făcut anunțul pe Instagram, printr-un video emoționant. Van Noten scrie un mesaj care începe cu ”Dragi prieteni…” , iar imaginile sunt însoțite de un comunicat de presă prin care explică motivele care stau la baza plecării sale neașteptate din domeniul în care s-a consacrat.
Designerul care a înfiintat casa de modă omonimă reflectă asupra parcursului său de până acum – de la începuturile sale ca tânăr designer din Antwerp care a ajuns la Londra și la Paris, în mare parte și datorită sprijinului primit necondiționat din partea celor dragi. După o carieră de succes de 38 de ani, Dries Van Noten părăsește moda pentru a se dedica altor pasiuni mai puțin mistuitoare și mai relaxante, precum grădinăritul.

Dries Van Noten adaugă că retragerea sa din modă nu înseamnă dispariția brandului omonim. ”Vom anunța numele creatorului care va continua povestea. M-am pregătit pentru acest moment de ceva timp și cred că e timpul să facem loc unei noi generații de talente care să-și aducă viziunea proprie.”
Designerul belgian transmite mulțumiri în mesajul său și către Puig Group și echipei care l-a ajutat să-și deruleze afacerea de-a lungul anilor. Datorită acestui parteneriat, Dries Van Noten a deschis mai multe boutique-uri independente, a lansat game de cosmetice și de parfumuri și a mixat într-un mod fericit moda și beauty-ul într-un concept store din Paris, unde a combinat accesoriile cu produsele de înfrumusețare. Când a făcut publice rezultatele financiare pentru 2023, Puig a subliniat că Dries Van Noten a fost brandul de nișă cu cea mai rapidă creștere.

Dries Van Noten s-a născut pe 12 mai 1958 în Antwerp și a primit titlul nobiliar de Baron în 2017. Viitorul mare designer a avut norocul să se nască într-o familie de croitori și de comercianți – tatăl său deținea un magazin de haine bărbătești, iar bunicul său a fost croitor. În 1980, a absolvit Academia Regală de Arte Frumoase din Antwerp.
Și-a lansat prima sa colecție de haine bărbătești în 1986, care a fost cumpărată pe loc de marele magazin Barneys din New York.

În 2005, New York Times spunea despre Van Noten că este unul dintre cei mai cerebrali creatori de modă, cu un stil excentric. Printre celebritățile care i-au îmbrăcat creațiile în mod repetat s-au numărat Cate Blanchett, Regina Mathilde a Belgiei sau Maggie Gyllenhaal.
Dres Van Noten nu a realizat niciodată creații haute couture, toate piesele brandului au fost concepute ready to wear și disponibile în magazinele de retail. ”Nu vreau să par naiv, dar nu-mi place idea de a defila cu creații care nu se pot găsi în magazine”, spunea designerul într-un interviu. Pe lângă evitarea crea haute-couture-ului, Van Noten s-a remarcat și prin refuzul său de a-și face reclamă.
Foto: Hepta

După o carieră de 38 de ani în lumea modei, designerul belgian Dries Van Noten se pensionează, dar nu înainte de ultima sa prezentare- cea pentru colecția de haine bărbătești – primăvară/vară 2025, programată în luna iunie.
Dries Van Noten a fost considerat dintotdeauna unul dintre cei mai inovatori creatori de modă. Acum, a decis să se retragă în glorie din lumea modei, unde a scris istorie de-a lungul timpului. Creatorul de modă a făcut anunțul pe Instagram, printr-un video emoționant. Van Noten scrie un mesaj care începe cu ”Dragi prieteni…” , iar imaginile sunt însoțite de un comunicat de presă prin care explică motivele care stau la baza plecării sale neașteptate din domeniul în care s-a consacrat.
Designerul care a înfiintat casa de modă omonimă reflectă asupra parcursului său de până acum – de la începuturile sale ca tânăr designer din Antwerp care a ajuns la Londra și la Paris, în mare parte și datorită sprijinului primit necondiționat din partea celor dragi. După o carieră de succes de 38 de ani, Dries Van Noten părăsește moda pentru a se dedica altor pasiuni mai puțin mistuitoare și mai relaxante, precum grădinăritul.

Dries Van Noten adaugă că retragerea sa din modă nu înseamnă dispariția brandului omonim. ”Vom anunța numele creatorului care va continua povestea. M-am pregătit pentru acest moment de ceva timp și cred că e timpul să facem loc unei noi generații de talente care să-și aducă viziunea proprie.”
Designerul belgian transmite mulțumiri în mesajul său și către Puig Group și echipei care l-a ajutat să-și deruleze afacerea de-a lungul anilor. Datorită acestui parteneriat, Dries Van Noten a deschis mai multe boutique-uri independente, a lansat game de cosmetice și de parfumuri și a mixat într-un mod fericit moda și beauty-ul într-un concept store din Paris, unde a combinat accesoriile cu produsele de înfrumusețare. Când a făcut publice rezultatele financiare pentru 2023, Puig a subliniat că Dries Van Noten a fost brandul de nișă cu cea mai rapidă creștere.

Dries Van Noten s-a născut pe 12 mai 1958 în Antwerp și a primit titlul nobiliar de Baron în 2017. Viitorul mare designer a avut norocul să se nască într-o familie de croitori și de comercianți – tatăl său deținea un magazin de haine bărbătești, iar bunicul său a fost croitor. În 1980, a absolvit Academia Regală de Arte Frumoase din Antwerp.
Și-a lansat prima sa colecție de haine bărbătești în 1986, care a fost cumpărată pe loc de marele magazin Barneys din New York.

În 2005, New York Times spunea despre Van Noten că este unul dintre cei mai cerebrali creatori de modă, cu un stil excentric. Printre celebritățile care i-au îmbrăcat creațiile în mod repetat s-au numărat Cate Blanchett, Regina Mathilde a Belgiei sau Maggie Gyllenhaal.
Dres Van Noten nu a realizat niciodată creații haute couture, toate piesele brandului au fost concepute ready to wear și disponibile în magazinele de retail. ”Nu vreau să par naiv, dar nu-mi place idea de a defila cu creații care nu se pot găsi în magazine”, spunea designerul într-un interviu. Pe lângă evitarea crea haute-couture-ului, Van Noten s-a remarcat și prin refuzul său de a-și face reclamă.
Foto: Hepta