Vlad Rotaru are 27 de ani și este owner Condra, un brand românesc cu tradiție îndelungată în fabricarea de cămăși de cea mai bună calitate, care le face concurență bradurilor internaționale. Vlad Rotaru ne povestește cum a căpătat contur și cum a crescut afacerea în timp, în cei 32 de ani care s-au scurs de la înființare, și care sunt elementele prin care se remarcă brandul sau, înființat chiar de bunica sa. ”Noi venim cu o istorie bogată în spate. Bunica mea a înființat firma acum 32 de ani, venind la momentul respectiv cu o mare experiență din urmă. Suntem o familie care a dezvoltat cu mult suflet o afacere, aducând de fiecare data un suflu actual.”
Cum a început povestea Condra și unde se află astăzi afacerea? Cine a înființat-o, de la ce a pornit și încotro se îndreaptă? Cum a crescut în timp?
Condra a început din determinarea bunicii mele de a porni propria afacere, după mulți ani de experiență în industria textilă. Alături de părinții mei, bunica a dezvoltat Condra, reușind să ajungă la o fabrică de 220 de salariați. Condra s-a dezvoltat exclusiv din fonduri proprii. În firmă s-a reinvestit profitul obținut, astfel încât creșterea a fost lentă, dar sigură. De-a lungul timpului, Condra a lucrat private label pentru branduri de lux, perioadă în care și-a dovedit priceperea, fiind recomandată de un nivel ridicat al calității produsului finit.
Astăzi, vrem să dezvoltăm brandul Condra astfel încât să fie recunoscut la nivel național și internațional pentru calitatea produselor și serviciilor oferite. Credem că este foarte important ca o echipă de oameni foarte pricepuți din România să arate lumii ceea ce știu și să ofere această calitate printr-un brand românesc.
Ce diferențiază Condra față de celelalte branduri concurente de pe piață?
Pe scurt, calitatea. Știu că sună clișeic, însă calitatea întregului proces este ceea ce te diferențiază de concurență. În primul rând trebuie să ai un produs foarte calitativ, astfel încât clientul să nu fie dezamăgit după ce a făcut achiziția. Dar, pe lângă produsul de bună calitate, este foarte important să ai reclame atractive pentru publicul tău țintă, un packaging de calitate, un serviciu de asistență clienți eficient, un site user friendly și multe, multe altele. În esență, dacă vrei să oferi un produs premium, trebuie să iei în considerare toate serviciile care vin alături la pachet cu acest produs și pe care clienții le percep ca un tot.
Totodată, noi venim cu o istorie bogată în spate. Bunica mea a înființat firma acum 32 de ani, venind la momentul respectiv cu o mare experiență din urmă. Suntem o familie care a dezvoltat cu mult suflet o afacere, aducând de fiecare data un suflu actual.
Cămășile Condra sunt realizate din materiale premium, cu accesorii pe măsură. De unde provin materialele, cum sunt alese și ce se are în vedere la realizarea fiecărei colecții?
Materialele provin exclusiv din Europa, de la furnizori alături de care lucrăm de mult timp și cunoaștem nivelul lor de calitate. Procedura de alegere a materialelor depinde în primul rând de ce exprimă colecția respectivă. Este o colecție de toamnă sau o colecție de primăvară? Este o colecție formală sau casual?
În ceea ce privește colecția premium de la Condra, ne-am concentrat pe țesături lejere, potrivite pentru sezoanele primăvară-vară și foarte fine la atingere. De asemenea, ne-am droit să aducem un produs cât mai sustenabil, astfel produsele din colecția premium sunt fabricate numai din materiale naturale: țesături din bumbac, nasturi din scoică, produsele sunt împachetate fără plastic.
Care sunt cele mai apreciate articole de-ale dv și cui se adresează în special brandul Condra?
În momentul de față, cele mai vândute articole sunt cămășile uni. Acestea sunt foarte versatile și este normal să avem un volum mare de comenzi.
Totuși, prin colecția noastră premium, dorim să aducem clienții într-o zonă casual, o zonă în care nu venim cu un produs pe care îl pot găsi la nenumărate alte branduri, dar cu un produs nou, cu un stil propriu.
Stilul clasic nu se demodează niciodată. Totuși, care sunt elementele care vin să dinamizeze fiecare dintre colecțiile dv?
Într-adevăr, stilul clasic nu se demodează niciodată, însă fiecare personalitate sau brand are anumite elemente specific. Pentru Condra este calitatea superioară, rafinamentul materialelor folosite, oferite într-un produs casual.
Ce vă transmit clienții dv cel mai des, care e feedback-ul?
Faptul că produsele sunt mai calitative decât se așteptau ei. Tocmai acest lucru ne-a împins să venim cu produse de calitate superioară și cu o altă filosofie a cămășii.
Cum ați defini eleganța masculină? În ce constă ea?
Aș defini moda masculină ca o combinație de factori: calitatea hainelor, modul în care ele interacționează cu personalitatea celui ce le poartă, felul în care acestea sunt puse în evidență prin diferite accesorii.
Din punct de vedere al stilului, unui bărbat nu trebuie să-i lipsească…
Încrederea în sine. Cred că stilul unei persoane poate avea o mulțime de valențe, însă încrederea în sine este ceea ce exprimă în final acea persoană, iar hainele sunt un mijloc prin care această încredere este transpusă în realitate.
În opinia dv, cine este cel mai bine îmbrăcat bărbat din România?
Greu de menționat o singură persoană. Îmi place foarte mult stilul lui Răzvan Simion. El exprimă foarte bine eleganța masculină prin modul în care se îmbracă.
The Grand Avenue: Ice, ice, baby!
Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…
Zalando: Ce port de Sărbători?
Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…
C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie
Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…
Alexia Eram și-a lansat colecția de haine. Cum a fost la evenimentul Margot Market
Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Alexia Eram, și-a lansat prima colecție de haine, colecție…
Chestionarul Alist Designers boutique: Pălăria Dădârlat în câteva fraze
Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu un brand care împlinește 128 de tradiție, pasiune și…
Chestionarul Alist Designers boutique: Maria Costake completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu povestea Mariei Costake, brandul care a transformat pasiunea și talentul artistic…
Chestionarul Alist Designers boutique: PoeticAlb completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă astăzi cu PoeticAlb, un brand cu o estetică diafană, sculptată în in,…
Chestionarul Alist Designers boutique: Provocative Concept completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu Provocative Concept, un brand care a pornit dintr-o pasiune pură, pusă…
Chestionarul Alist Designers boutique: IUnique completează frazele noastre
Începem de astăzi seria Chestionarul Alist Designers boutique, ca să îi cunoaștem mai bine pe designerii pe care…
Garderoba funcțională: Ce înseamnă și cum o poți adopta
Poate că ai mai văzut sau auzit pe undeva sintagma asta „garderobă funcțională”, dar dacă nu ai apucat…