Iutta, brandul de genți pe care l-am avut alături de noi în luna aprilie, la Alist Designers boutique, este unul dintre cele mai recognoscibile branduri autohtone, cu o poveste fascinantă. Nicoleta Chirică, founder și creative director Iutta, a stat de vorbă cu noi și ne-a dezvăluit ce a însemnat momentul de început, care sunt sursele de inspirație pentru îndrăgitele piese și ce pregătește nou.
Cum a început povestea Iutta? Cum a fost drumul de la vis la primul produs?
Iutta a început inițial din joacă, pe când lucrăm într-o corporație. Am ajuns la o legătorie de artă, de unde am luat câteva bucăți de piele și, odată ajunsă acasă, natural am creat tiparul unei genți, pe care am adus-o în varianta finală apoi într-un atelier de marochinărie. A fost și pentru mine o surpriză să realizez că aveam deja o perspectivă de a vedea produsul 3D, așa că am dat curs explorării creative. Prima colecție a fost creată împreună cu tatăl meu, sculptor, din niște schițe foarte vechi de-ale lui și așa au luat naștere primele genți sub numele Iutta, din lemn sculptat, niște piese couture. Pe una dintre ele am reușit să o recuperez, au fost unicat.
Prin colecțiile voastre readuceți în lumina reflectoarelor vechea artă grafică populară. Ce însemnă o astfel de broderie? Ne puteți spune puțin despre simbolistica pe care o regăsim pe gențile Iutta?
A urmat o perioadă de rescriere a poveștii mele, odată cu înțelegerea codurilor și simbolurilor ancestrale, pe care am început să le descifrez și să le așez într-o variantă contemporană, purtabilă, coerentă. Fiecare simbol poartă o transmisiune dintr-o conștiința mai înalta și vorbește despre viziunea cosmogonică a lumii pe care strămoșii noștri o aveau și o trăiau. Așadar, la Iutta, fiecare broderie are o poveste, fiecare colecție are o poveste, iar produsele nu mai sunt doar genți, ele au devenit doruri, o continuare a femeii care le poartă, a valorilor, aspirațiilor, evoluției ei, un talisman de conectare la sine.
Sunteți unul dintre foarte puținele branduri autohtone care au îmbrățișat ideea de a lucra cu înlocuitori de piele. Cum au privit clienții Iutta piesele din Pinatex?
Iutta x Pinatex e o colaborare tare dragă mie, dar și a clienților noștri. Materialul vegan realizat din frunzele de ananas rămase din recoltarea fructelor este o inovație, iar gențile realizate din această alternativă sunt varianta 100% sustenabilă a unor piese din arhiva noastră, pentru cei care aleg să nu poarte piele. Un material certificat, fără adaos de chimicale în procesul de producție, pentru care se folosesc eficient resursele de apă, energie, oameni și materii prime. Răspunsul a fost pozitiv mai ales din partea clientelor din afară țării, ceea ce ne confirmă că pe plan local sustenabilitatea nu este atât de bine integrată în viața de zi cu zi la noi, dar există deschidere și interes.
Care este durabilitatea acestor piese speciale și cum putem îngriji corect un produs dintr-un material vegetal?
Am testat mai bine de un an durabilitatea genților din Pinatex înainte să le scoatem pe piață și rezultatul a fost cel așteptat, gențile sunt la fel de rezistente ca cele din piele și iată că putem oferi varianta vegană pentru unele dintre produsele noastre, fără a compromite calitatea și designul. Produsele din Pinatex se îngrijesc la fel de bine precum cele din piele naturală, chiar se poate folosi și ceară naturală pentru a le împrospăta.
Ce ne puteți spune despre piesele pe care le-ați adus la Alist Designers boutique în luna aprilie și unde vă găsim în continuare?
În aprilie am fost prezenți în Alist Designers boutique din București Mall Vitan cu un preview al noii colecții, Re/rooted Selves. Colecția vorbește despre aceleași rădăcini și povești ancestrale, arhetipale, dintr-un spațiu care reconectează trecutul, prezentul și viitorul, dar mai ales despre cum ele ne ancorează în aici și acum. Pe lângă colecția de genți și pantofi, am creat și câteva piese de îmbrăcăminte, din materiale naturale pencum in, bumbac sau mătase, atent brodate în atelierul nostru. La sfârșitul acestei luni, ele vor fi disponibile online, pe www.iutta.ro, dar și în shopul de lângă Ateneu, pe care urmează să îl deschidem în curând.
Foto: PR
The Grand Avenue: Ice, ice, baby!
Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…
Zalando: Ce port de Sărbători?
Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…
C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie
Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…
Crazy Christmas 2024: Idei originale de cadouri pe care le găsești la târg
Crazy Christmas revine la Unirea Shopping Center (intrare din bulevardul Corneliu Coposu 2A) pe 7 decembrie, între orele…
Alexia Eram și-a lansat colecția de haine. Cum a fost la evenimentul Margot Market
Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Alexia Eram, și-a lansat prima colecție de haine, colecție…
Chestionarul Alist Designers boutique: Astăzi aflăm mai multe despre Wax’n Magic
Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu Wax’n Magic, brandul de lumânări pe care îl găsești…
Chestionarul Alist Designers boutique: Astăzi ne răspunde ownerul brandului My Perfume Theory
Alist Designers boutique este gazda unei selecții generoase de branduri locale în această perioadă. Astăzi vorbim cu Astrid…
Chestionarul Alist Designers boutique: Pălăria Dădârlat în câteva fraze
Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu un brand care împlinește 128 de tradiție, pasiune și…
Chestionarul Alist Designers boutique: Maria Costake completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu povestea Mariei Costake, brandul care a transformat pasiunea și talentul artistic…
Chestionarul Alist Designers boutique: PoeticAlb completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă astăzi cu PoeticAlb, un brand cu o estetică diafană, sculptată în in,…