A List Magazine ∙ September 2, 2024 ∙ 4 min read

Stuttgart. În urmă cu 40 de ani, un explorator venețian a devenit omonimul unei noi autorulote de la Mercedes-Benz: Marco Polo și-a sărbătorit premiera în 1984, la acea vreme bazat pe “Bremer Transport”. De atunci, Marco Polo a oferit multor călători amintiri de călătorie minunate – din Europa până în Asia și, de asemenea, a evoluat  în ceea ce privește funcționalitatea, confortul și stilul. Și viitorul său? Va fi electrizant.

Marco Polo bazat pe “Bremer Transporter”: pionier al autorulotelor  Mercedes-Benz.

În anii 1980, primul Marco Polo a fost una dintre autorulotele compacte care au definit segmentul. Trăsăturile sale caracteristice: capota scurtă, vopseaua bej bahama și interiorul bej-maroniu, care era considerat un “must-have” pentru călătorii pretențioși la acea vreme. Deoarece autovehiculul de bază T1 a fost produs inițial în Bremen, a fost supranumit „Bremer Transporter”. Cu o înălțime de 2,97 metri, primul Marco Polo era o apariție impunătoare. A urmat un facelift în 1988.

Conceptul de bază al Marco Polo a rămas neschimbat de la prima generație. Acesta include în continuare un pat în plafon, o combinație banchetă/cușetă în spate, scaune pivotante pentru șofer și pasagerul din față, o chicinetă cu o chiuvetă, aragaz și cutie frigorifică, precum și module de dulapuri și sertare.

Marco Polo bazat pe Vito: mai compact și mai potrivit pentru utilizarea zilnică

În 1996, o reducere a înălțimii la mai puțin de doi metri și introducerea unui acoperiș telescopic au făcut ca cea de a doua generație Marco Polo – bazată pemodelul Vito – să fie mult mai ușor de utilizat. În același timp, interiorul a devenit considerabil mai funcțional: modulul banchetă/ladă pentru depozitare din partea din spate a fost montat pe un sistem de șine și putea fi deplasat. Dulapurile au fost dotate cu obloane practice. Masa putea fi depozitată în lambriurile ușii glisante, iar accesul în spate era liber datorită unei frâne de parcare acționată cu piciorul. În 1999 a urmat un facelift.

Marco Polo bazat pe Viano: mai funcțional și mai sofisticat

În 2003, cea de a treia generație a modelului Marco Polo, bazat pe Viano, a făcut noi progrese în ceea ce privește funcționalitatea și a stabilit  noi standarde în segmentul autorulotelor. Un plafon telescopic acționat electric, un pat confortabil în plafon ,cu elemente elastice punctuale – distins cu sigiliul de aprobare “Aktion Gesunder Rücken” pentru designul prietenos cu spatele – și o banchetă cu spătare rabatabile electric, precum și perne de aer în spătarele scaunelor pentru o mai bună susținere laterală, au fost doar câteva dintre numeroasele îmbunătățiri. În 2010 a urmat un facelift.

Marco Polo bazat pe Clasa V: mai elegant și mai confortabil

Din 2015, Marco Polo a fost prezentat în forma sa actuală pe baza Clasei V. Cea de a patra generație a modelului Marco Polo, bazată pe MPV-ul Clasa V, a stabilit noi standarde în materie de estetică și confort. Interiorul a fost transformat într-un salon exclusivist, de la spațiul de conducere până la zona de living. Punctele de atracție au inclus și includ în continuare pardoseala cu aspect de iaht, iluminarea interioară  cu LED-uri – inclusiv iluminarea ambientală opțională – și o selecție  de elemente decorative de finisare și tapițerie de înaltă calitate. De la faceliftul din 2019 și actualizările ulterioare, Marco Polo a oferit, de asemenea, și mai multă tehnologie, inclusiv sistemul multimedia inovator MBUX (Mercedes-Benz User Experience) și unitatea de control avansată MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control) pentru autorulote, care transformă autovehiculul într-o casă inteligentă pentru călători și nomazi digitali.  

Noua Clasa V Marco Polo, care a fost prezentată în vara anului 2023 și care a fost lansată pe piață în acest an, continuă această dezvoltare. Printre altele, aceasta impresionează printr-un aspect și mai de calitate al exteriorului și al habitaclului, precum și printr-un MBUX și MBAC îmbunătățite, care oferă acum funcții noi, cum ar fi controlul inteligent al comenzii de nivel AIRMATIC în modul camper. Prin urmare, noul model permite o experiență de glamping de neegalat.

Viitorul campingului de la Mercedes-Benz se numește VAN.EA.

Unul dintre subiectele centrale pentru viitorul Marco Polo este electromobilitatea. Mercedes-Benz Vans și-a ancorat ferm în strategia sa pretenția de a fi lider în electromobilitate. Pasul central spre viitorul electric este noua arhitectură „doar electrică” VAN.EA, modulară și scalabilă, care va fi introdusă începând cu 2026. Pe baza VAN.EA, portofoliul de autovehicule de agrement va fi, de asemenea, electrificat și extins. Pe baza VAN.EA, Mercedes-Benz va oferi în viitor atât autovehicule de tip Camper de dimensiuni medii, cât și mari, complet electrice, din fabrică. Împreună cu partenerii săi internaționali din domeniul autorulotelor, marca cu stea în 3 colțuri intenționează să dezvolte noul standard pentru autorulotele electrice. (P)

Related Posts

Adrian Perjovschi recomandă 11 stylinguri speciale pentru Sărbători

Pentru finalul de an, Adrian Perjovschi, hair-stylist de top, specialist în transformări radicale de look și fondator Jovsky…

Ce ținute poartă Angelina Jolie în cel mai recent film al său, Maria

Angelina Jolie o interpretează pe faimoasa cântăreață de operă Maria Callas, într-una dintre cele mai așteptate producții cinematografice….

Experimentează o sărbătoare legendară de Anul Nou la JW MARRIOTT BUCHAREST GRAND HOTEL

Când vine vorba de sărbătorirea Anului Nou, puține locuri surprind magia și eleganța sezonului precum JW Marriott Bucharest…

George Soare a lansat acul de păr Tribute, un accesoriu realizat alături de Malvina Cservenschi, designerul casei de bijuterii Malvensky! 

George Soare, un nume de referință în industria frumuseții și hairstyling-ului din România, creatorul brandului Tribute Salon, a…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…

Cum a fost la Crazy Christmas, ediția 2024

Crazy Christmas, unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului, a avut loc pe 7 decembrie, la Unirea…

Târguri magice de Crăciun și arta SĂRBĂTORILOR la JW MARRIOTT BUCHAREST GRAND HOTEL

În această perioadă a sărbătorilor, JW Marriott Bucharest Grand Hotel oferă o experiență de neuitat ce îmbină luxul,…

Interviu cu Mara Bugarin (Moromeții 3): „Pentru iubitorii primelor filme va fi palpitant să trăiască sensibilitatea, umorul și culoarea specifică lumii Moromeților‟

Ultima parte a trilogiei bazată pe romanele lui Marin Preda, Moromeții 3 urmărește destinul lui Niculae (Alex Călin),…

Antoniu Tămaș revine cu un nou single – „Din vina ta”

Antoniu Tămaș revine cu un nou single – „Din vina ta”. Piesa vorbește despre iubire, alegeri și emoțiile…

NOSTALGIA Imaginarium s-a încheiat cu peste  30.000 de mii de participanți în cele două zile de festival  și cu tot atâtea prietenii pe viață 

NOSTALGIA Imaginarium, festivalul care celebrează viața și distracția pentru toate generațiile, și-a încheiat ediția de toamnă desfășurată la…