Starcom România a realizat, în primul trimestru al acestui an, un nou studiu parte din seria Human Graph Experience – Tech Kids powered by Starcom – care oferă noi informații în ceea ce privește utilizarea dispozitivelor electronice de către copii, pre-adolescenți și adolescenți, cu vârste până în 18 ani. Studiul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și cele mai accesate aplicații de către aceștia.
Copiii și utilizarea dispozitivelor
Încă de la cele mai mici vârste (0-3 ani), copiii intră în contact și folosesc dispozitive de tip smartphone. Astfel, până ajung la maturitate aceștia devin experți în ceea ce privește funcționalitatea acestor dispozitive. În timp ce categoria de vârstă 0 – 3 ani intră în contact cu smartphone-ul cel mai des, prin intermediul părinților (78%), observăm că posesia și utilizarea tabletelor crește o dată cu intrarea acestora la grădiniță, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal.
1 din 4 copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 18 ani, din mediul urban, dețin în prezent o consolă de jocuri.
“Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce privește activitățile de recreere între generații, în prezent putem vorbi de un val de generații mult mai avansate și mult mai conectate cu tehnologia. Încă din primii ani de viață, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă, etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască și să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinți. Tehnologia este un fenomen care crește semnificativ de la an la an și a cărei evoluție o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă și segmente de consumatori. Se poate observa o tendință tot mai accentuată de digitalizare și tehnologizare a activităților zilnice”, a declarat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.
Abilitățile digitale
Copiii încep să folosească internetul de la vârste foarte mici (0-3 ani, cu ajutorul părinților în primă fază), fiind o modalitate de a descoperi și de a învăța lucruri noi. Părinții consideră că după vârsta de 3 ani este adecvat să își lase copiii să joace jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilitățile, atenția și viteza de reacție.
Preferințe de jocuri în online
Pentru copiii cu vârste cuprinse între 11-18 ani, cele mai populare sunt jocurile online cu mai mulți participanți, deoarece acestea le permit să socializeze și să interacționeze cu alți jucători. De asemenea, aceștia sunt mai atrași de jocurile online de strategie.
Activitățile principale ale copiilor în online
Cele mai comune activități realizate pe Internet în rândul copiilor de toate vârstele sunt jocurile și video-urilor online. În rândul copiilor cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, prioritățile sunt legate de comunicare, de a fi conectat cu prietenii/colegii și căutarea de informații utile pentru școală.
Cele mai accesate aplicații online
Pentru ambele categorii de vârsta cea mai accesată aplicație este Youtube, principala activitate pe Internet fiind aceea de a urmări video-uri online. Copiii cu vârsta până în 11 ani accesează în mai mare măsură aplicații precum: TikTok și WhatsApp, având mai degrabă un rol pasiv. După vârsta de 11 ani, încep să utilizeze în mai mare măsura rețelele de socializare, Facebook și Instagram, unde au un rol mai activ: sunt creatori de conținut, urmăresc activitatea prietenilor/cunoștiințelor, comunică și se implică în diferite activități online.
Despre metodologie
Studiul Tech Kids powered by Starcom România a fost realizat în perioada 28 Februarie – 6 Martie 2020, prin metodologia CAWI. Au fost intervievați 300 de părinți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet. Studiul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și cele mai accesate aplicații de către aceștia.
Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români
Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Martin Garrix despre magia și energia UNTOLD: ‘Un festival care mă face să mă simt acasă”
De nouă ani UNTOLD, devenit fenomen global a reușit să redefinească experiența muzicală. Fiecare ediție de festival aduce…
Manufaktur – Un eveniment marca Mercedes-Benz
În seara zilei de 7 noiembrie, ne-am dat întâlnire în inima Bucureștiului cu Mercedes-Benz la Manufaktur, un eveniment…
Institutul Pantone a anunțat care este culoarea anului 2025
Institutul Pantone a anunțat care este culoarea anului 2025, perpetuând astfel tradiția impusă de 26 de ani. Culoarea…
OPPO Find X8 Pro redefinește momentele speciale de sărbători – perfecțiune cu fiecare cadru
Unul dintre lucrurile care ne unește iarna, indiferent de stare, este dorința de a imortaliza momentele speciale, persoanele…
Cum mi-am schimbat obiceiurile de spălare – 5 pași simpli pentru a avea ținute ca noi tot anul
Chiar dacă am multe haine, mereu am impresia că nu am cu ce să mă îmbrac și continui…
Alist Loves. Ce am descoperit și ne-a plăcut în luna noiembrie
Ca în fiecare lună, vă ținem la curent cu lucrurile sau locurile pe care le-am descoperit și pe…
Mercedes-Benz Clasa V Exclusive – Design spațios, lux și confort
Savurează condițiile unui spațiu luxos, fără egal, oferit de Mercedes-Benz Clasa V Exclusive. La fel de confortabil ca o…
”Masa Care Unește” – proiect ce își propune să obșină recordul mondial pentru cea mai mare masă din lume!
Alba Iulia pregătește cel mai mare eveniment gastronomic și cultural al anului 2025 – Masa Care Unește Alba…