La Roche-Posay – 50 de ani de îngrijire a pielii

La Roche-Posay

În 2025, La Roche-Posay celebrează 50 de ani de îngrijire care poate schimba vieţi.

Fondat de un farmacist francez în 1975, brandul este acum prezent în peste 60 de ţări şi este recomandat de 100.0001 de dermatologi din întreaga lume. La Roche-Posay oferă o gamă unică de produse de îngrijire zilnică, dezvoltate pentru fiecare tip de piele, de la nou-născuţi la pacienţi oncologici, de la protecţie UV la repararea pielii sever lezată. Formulele La Roche-Posay sunt create cu apă termală unică, bogată în seleniu, graţie proprietăţilor antioxidante şi calmante ale acesteia. 

Această apă este folosită şi la Centrul Termal La Roche-Posay, primul Centru de Dermatologie din Europa, care colaborează cu dermatologi şi experţi în neuroştiinţă, combinând protocoale de îngrijire dermatocosmetică şi termală pentru pacienţi. Dezvoltate pe baza unor reguli stricte de formulare, cu un număr minim de ingrediente în concentraţii optime, produsele La Roche-Posay sunt supuse unor teste clinice riguroase pentru eficacitate şi siguranţă, chiar şi pe pielea sensibilă. 

Brandul a celebrat aniversarea a 50 de ani alături de peste 650 de invitați din 40 de țări, în cadrul unui eveniment cu tema ”Bridge to a life-changing future” organizat în Paris. Tema evenimentului  evocă bogata istorie a brandului și reflectă preocuparea lor continuă de a contribui la progresul dermatologiei, dezvoltând alături de profeșionisti din domeniul sănătații soluții care pot schimba viața celor peste 2 miliarde de persoane care se confruntă cu probleme de piele la nivel global.

Istoria La Roche-Posay

Încă de la înființarea sa în 1975, La Roche-Posay a pus bazele unui viitor al inovației în îngrijirea pielii, fiind primul brand care lansează un produs cu filtru anti-UVA în 1987. În 2011, La Roche-Posay a devenit pionier în studiul microbiomului cutanat, deschizând calea către o nouă eră în înțelegerea și îngrijirea pielii. Această expertiză a stat la baza dezvoltării unor inovații precum Effaclar Spotscan (2019), un instrument bazat pe inteligență artificială pentru evaluarea acneei.Inovația a continuat cu protecția solară avansată UVMune 400, lansată în 2022, care conține Mexoryl 400 pentru a oferi o protecție superioară împotriva radiațiilor UVA ultra-lungi. De asemenea, în 2024, La Roche-Posay a lansat Mela B3 cu MelasylTM, o soluție inovatoare împotriva hiperpigmentării, care acționează asupra diferitelor etape ale procesului de pigmentare pentru a corecta petele pigmentare și a uniformiza nuanța tenului.

Brandul continuă să investească în dezvoltarea dermatologiei: „Scars of Life”

Un exemplu al modului în care brandul contribuie la progresul dermatologiei este programul de cercetare „Scars of Life”, ce cuprinde o serie de studii epidemiologice desfăşurate pe 5 continente, în 27 de ţări, pe un eşantion de 30.801 de persoane, care explorează impactul pe termen lung şi cicatricile invizibile ale problemelor pielii. 

În 2024, La Roche-Posay a realizat cel mai amplu studiu despre eczemă de până acum, colectând 6.000.000 de măsurători de la 28.000 de foşti pacienţi cu eczemă şi a descoperit un adevăr dureros: aproape jumătate dintre aceşti pacienţi se simt mai puţin iubiţi chiar şi astăzi.

Problemele pielii şi calitatea vieţii sunt inseparabile, de aceea soluțiile de îngrijire a pielii ce ajută la gestionarea pe termen lung a afecțiunilor cutanate au puterea de a schimba vieți. La Roche-Posay a folosit ocazia evenimentului din Paris pentru a prezenta cele mai recente inovații în materie de produse: Effaclar A.Z. și Anthelios UVMune400 Anti-pigmentare.

Îngrijirea care poate schimba vieți pentru adulții cu piele cu tendință acneică: Effaclar A.Z

Acneea, o afecțiune comună, poate persista și la vârsta adultă, afectând un procent semnificativ de femei și având un impact semnificativ asupra stimei de sine. Spre deosebire de acneea întâlnită la adolescenți, acneea la adulți se manifestă predominant în zona U (obraji, în jurul gurii, bărbiei și a maxilarului), sub formă de leziuni inflamatorii (superficiale, noduli profunzi, chisturi) sau neinflamatorii, adesea cauzate de hiperseboree. O caracteristică specifică a acneei la adulți este persistența leziunilor, care pot dura peste un an și pot lăsa semne vizibile. Această persistență, combinată cu efectele îmbătrânirii pielii, necesită o abordare terapeutică complexă, care să țină cont de ambele aspecte. De aceea, La Roche-Posay, lider în îngrijirea dermatologică, lansează Effaclar A.Z. Gel-cremă, o formulă inovatoare pentru tratarea imperfecțiunilor pielii la adulți. Această soluție avansată combină trei acizi recomandați de dermatologi – azelaic, salicilic și hialuronic – împreună cu zinc, pentru a aborda eficient imperfecțiunile și impactul lor negativ, atât fizic, cât și emoțional. După succesul global al serului Effaclar lansat în 2020, noul gel-cremă Effaclar A.Z. oferă o soluție completă pentru femeile adulte care își doresc o piele fără imperfecțiuni, cu aspect sănătos.

 Un nou capitol în lupta împotriva  hiperpigmentării

Hiperpigmentarea este o problemă globală în creștere, afectând până la jumătate din populație și reprezentând o preocupare majoră pentru dermatologi (69% din consultații)2. Această afecțiune, care include melasma, lentigo și hiperpigmentarea postinflamatorie, are un impact semnificativ asupra stimei de sine și asupra calității vieții. Expunerea repetată la soare, în special la radiațiile UVA ultra-lungi, poate amplifica hiperpigmentarea de 7 până la 10 ori3. De aceea, 80% dintre cei care suferă de hiperpigmentare își doresc să-și fi protejat pielea mai eficient în trecut2.

Ca răspuns la această problemă, în 2025, La Roche-Posay lansează o inovație majoră: Anthelios UVMune 400 Fluid Anti-Pigmentare SPF50+. În premieră, această formulă avansată combină protecția superioară împotriva radiațiilor UVA ultra-lungi cu puterea ingredientului inovator Melasyl™4, oferind o acțiune anti-pigmentare superioară, cu rezultate demonstrate pe toate fototipurile, pentru un ten uniform și radiant.

Susținerea pacienților cu cancer

În cadrul evenimentului de la Paris, brandul și-a reafirmat susținerea pentru lupta împotriva cancerului, vorbind despre prevenția cancerului de piele și de susținerea pacienților cu cancer.

Importanța prevenției cancerului de piele prin monitorizarea alunițelor a fost adusă în discuție pe scenă alături de personalitatea online Richard Tyler Blevins (Ninja), care a împărtășit povestea lui cu melanomul. Prin programul ”Save your skin”, care în România organizează anual Zilele Protecției Solare,  brandul oferă acces la consultații gratuite pentru monitorizarea alunițelor.

Din 2019, Fundaţia La Roche-Posay se dedică îmbunătăţirii vieţii copiilor bolnavi de cancer şi a familiilor acestora.

Aproximativ 20 de milioane de cazuri noi de cancer sunt diagnosticate în fiecare an, iar 80% dintre pacienţi suferă de efecte secundare severe asupra pielii5. Programul „Fight With Care” oferă  informaţii despre şi acces la îngrijirea de susţinere, pacienţilor şi persoanelor din sistemul lor de sprijin.De asemenea, este crescut gradul de conştientizare prin campanii precum „Puterea vindecătoare a atingerii“: un îndemn de mobilizare în lupta împotriva cancerului, care prezintă pacienţi şi îngrijitori reali. Pentru mai multe detalii despre inițiativele La Roche-Posay în susținerea pacienților oncologici, puteți consulta pagina cancer-support.com/ro.

Sustenabilitate

Brandul își propune să reducă risipa şi să protejeze viitorul planetei, oferind soluţii dermatologice sustenabile. La Roche-Posay a lansat prima sa inovaţie în materie de ambalaje sustenabile în 2020, cu tuburi pe bază de hârtie şi rezerve de reîncărcare şi îşi propune să utilizeze 100% plastic reciclat în ambalajele sale până în 2030. Din 2023, toate produsele sunt fabricate în fabrici care utilizează 100% energie regenerabilă. 

1Studiu condus în piaţa de dermatocosmetice, realizat de către AplusA şi alţi parteneri între Ianuarie 2023 şi Mai 2023, implicând dermatologi din 34 de ţări, reprezentând mai mult de 80% din PIB-ul de la nivel mondial.

2 Epidemiological study conducted by La Roche Posay in 34 countries from all continents with 48,000 respondents

 3 Short- and long-term effects of UV radiation on the pigmentation of human skin, journal of investigative dermatology symposium proceedings,volume 14, issue 1, 2009

4 In vivo testing against ascorbic acid, resveratrol, kojic acid, phenylethyl resorcinol, arbutine, 4-butyl-resorcinol, niacinamide, ascorbyl glucoside, tranexamic acid, glutathione5 Aizman et al, JDD 2020. The influence of supportive oncodermatology interventions on patients’ quality of life.

Foto: PR.

La Roche-Posay

În 2025, La Roche-Posay celebrează 50 de ani de îngrijire care poate schimba vieţi.

Fondat de un farmacist francez în 1975, brandul este acum prezent în peste 60 de ţări şi este recomandat de 100.0001 de dermatologi din întreaga lume. La Roche-Posay oferă o gamă unică de produse de îngrijire zilnică, dezvoltate pentru fiecare tip de piele, de la nou-născuţi la pacienţi oncologici, de la protecţie UV la repararea pielii sever lezată. Formulele La Roche-Posay sunt create cu apă termală unică, bogată în seleniu, graţie proprietăţilor antioxidante şi calmante ale acesteia. 

Această apă este folosită şi la Centrul Termal La Roche-Posay, primul Centru de Dermatologie din Europa, care colaborează cu dermatologi şi experţi în neuroştiinţă, combinând protocoale de îngrijire dermatocosmetică şi termală pentru pacienţi. Dezvoltate pe baza unor reguli stricte de formulare, cu un număr minim de ingrediente în concentraţii optime, produsele La Roche-Posay sunt supuse unor teste clinice riguroase pentru eficacitate şi siguranţă, chiar şi pe pielea sensibilă. 

Brandul a celebrat aniversarea a 50 de ani alături de peste 650 de invitați din 40 de țări, în cadrul unui eveniment cu tema ”Bridge to a life-changing future” organizat în Paris. Tema evenimentului  evocă bogata istorie a brandului și reflectă preocuparea lor continuă de a contribui la progresul dermatologiei, dezvoltând alături de profeșionisti din domeniul sănătații soluții care pot schimba viața celor peste 2 miliarde de persoane care se confruntă cu probleme de piele la nivel global.

Istoria La Roche-Posay

Încă de la înființarea sa în 1975, La Roche-Posay a pus bazele unui viitor al inovației în îngrijirea pielii, fiind primul brand care lansează un produs cu filtru anti-UVA în 1987. În 2011, La Roche-Posay a devenit pionier în studiul microbiomului cutanat, deschizând calea către o nouă eră în înțelegerea și îngrijirea pielii. Această expertiză a stat la baza dezvoltării unor inovații precum Effaclar Spotscan (2019), un instrument bazat pe inteligență artificială pentru evaluarea acneei.Inovația a continuat cu protecția solară avansată UVMune 400, lansată în 2022, care conține Mexoryl 400 pentru a oferi o protecție superioară împotriva radiațiilor UVA ultra-lungi. De asemenea, în 2024, La Roche-Posay a lansat Mela B3 cu MelasylTM, o soluție inovatoare împotriva hiperpigmentării, care acționează asupra diferitelor etape ale procesului de pigmentare pentru a corecta petele pigmentare și a uniformiza nuanța tenului.

Brandul continuă să investească în dezvoltarea dermatologiei: „Scars of Life”

Un exemplu al modului în care brandul contribuie la progresul dermatologiei este programul de cercetare „Scars of Life”, ce cuprinde o serie de studii epidemiologice desfăşurate pe 5 continente, în 27 de ţări, pe un eşantion de 30.801 de persoane, care explorează impactul pe termen lung şi cicatricile invizibile ale problemelor pielii. 

În 2024, La Roche-Posay a realizat cel mai amplu studiu despre eczemă de până acum, colectând 6.000.000 de măsurători de la 28.000 de foşti pacienţi cu eczemă şi a descoperit un adevăr dureros: aproape jumătate dintre aceşti pacienţi se simt mai puţin iubiţi chiar şi astăzi.

Problemele pielii şi calitatea vieţii sunt inseparabile, de aceea soluțiile de îngrijire a pielii ce ajută la gestionarea pe termen lung a afecțiunilor cutanate au puterea de a schimba vieți. La Roche-Posay a folosit ocazia evenimentului din Paris pentru a prezenta cele mai recente inovații în materie de produse: Effaclar A.Z. și Anthelios UVMune400 Anti-pigmentare.

Îngrijirea care poate schimba vieți pentru adulții cu piele cu tendință acneică: Effaclar A.Z

Acneea, o afecțiune comună, poate persista și la vârsta adultă, afectând un procent semnificativ de femei și având un impact semnificativ asupra stimei de sine. Spre deosebire de acneea întâlnită la adolescenți, acneea la adulți se manifestă predominant în zona U (obraji, în jurul gurii, bărbiei și a maxilarului), sub formă de leziuni inflamatorii (superficiale, noduli profunzi, chisturi) sau neinflamatorii, adesea cauzate de hiperseboree. O caracteristică specifică a acneei la adulți este persistența leziunilor, care pot dura peste un an și pot lăsa semne vizibile. Această persistență, combinată cu efectele îmbătrânirii pielii, necesită o abordare terapeutică complexă, care să țină cont de ambele aspecte. De aceea, La Roche-Posay, lider în îngrijirea dermatologică, lansează Effaclar A.Z. Gel-cremă, o formulă inovatoare pentru tratarea imperfecțiunilor pielii la adulți. Această soluție avansată combină trei acizi recomandați de dermatologi – azelaic, salicilic și hialuronic – împreună cu zinc, pentru a aborda eficient imperfecțiunile și impactul lor negativ, atât fizic, cât și emoțional. După succesul global al serului Effaclar lansat în 2020, noul gel-cremă Effaclar A.Z. oferă o soluție completă pentru femeile adulte care își doresc o piele fără imperfecțiuni, cu aspect sănătos.

 Un nou capitol în lupta împotriva  hiperpigmentării

Hiperpigmentarea este o problemă globală în creștere, afectând până la jumătate din populație și reprezentând o preocupare majoră pentru dermatologi (69% din consultații)2. Această afecțiune, care include melasma, lentigo și hiperpigmentarea postinflamatorie, are un impact semnificativ asupra stimei de sine și asupra calității vieții. Expunerea repetată la soare, în special la radiațiile UVA ultra-lungi, poate amplifica hiperpigmentarea de 7 până la 10 ori3. De aceea, 80% dintre cei care suferă de hiperpigmentare își doresc să-și fi protejat pielea mai eficient în trecut2.

Ca răspuns la această problemă, în 2025, La Roche-Posay lansează o inovație majoră: Anthelios UVMune 400 Fluid Anti-Pigmentare SPF50+. În premieră, această formulă avansată combină protecția superioară împotriva radiațiilor UVA ultra-lungi cu puterea ingredientului inovator Melasyl™4, oferind o acțiune anti-pigmentare superioară, cu rezultate demonstrate pe toate fototipurile, pentru un ten uniform și radiant.

Susținerea pacienților cu cancer

În cadrul evenimentului de la Paris, brandul și-a reafirmat susținerea pentru lupta împotriva cancerului, vorbind despre prevenția cancerului de piele și de susținerea pacienților cu cancer.

Importanța prevenției cancerului de piele prin monitorizarea alunițelor a fost adusă în discuție pe scenă alături de personalitatea online Richard Tyler Blevins (Ninja), care a împărtășit povestea lui cu melanomul. Prin programul ”Save your skin”, care în România organizează anual Zilele Protecției Solare,  brandul oferă acces la consultații gratuite pentru monitorizarea alunițelor.

Din 2019, Fundaţia La Roche-Posay se dedică îmbunătăţirii vieţii copiilor bolnavi de cancer şi a familiilor acestora.

Aproximativ 20 de milioane de cazuri noi de cancer sunt diagnosticate în fiecare an, iar 80% dintre pacienţi suferă de efecte secundare severe asupra pielii5. Programul „Fight With Care” oferă  informaţii despre şi acces la îngrijirea de susţinere, pacienţilor şi persoanelor din sistemul lor de sprijin.De asemenea, este crescut gradul de conştientizare prin campanii precum „Puterea vindecătoare a atingerii“: un îndemn de mobilizare în lupta împotriva cancerului, care prezintă pacienţi şi îngrijitori reali. Pentru mai multe detalii despre inițiativele La Roche-Posay în susținerea pacienților oncologici, puteți consulta pagina cancer-support.com/ro.

Sustenabilitate

Brandul își propune să reducă risipa şi să protejeze viitorul planetei, oferind soluţii dermatologice sustenabile. La Roche-Posay a lansat prima sa inovaţie în materie de ambalaje sustenabile în 2020, cu tuburi pe bază de hârtie şi rezerve de reîncărcare şi îşi propune să utilizeze 100% plastic reciclat în ambalajele sale până în 2030. Din 2023, toate produsele sunt fabricate în fabrici care utilizează 100% energie regenerabilă. 

1Studiu condus în piaţa de dermatocosmetice, realizat de către AplusA şi alţi parteneri între Ianuarie 2023 şi Mai 2023, implicând dermatologi din 34 de ţări, reprezentând mai mult de 80% din PIB-ul de la nivel mondial.

2 Epidemiological study conducted by La Roche Posay in 34 countries from all continents with 48,000 respondents

 3 Short- and long-term effects of UV radiation on the pigmentation of human skin, journal of investigative dermatology symposium proceedings,volume 14, issue 1, 2009

4 In vivo testing against ascorbic acid, resveratrol, kojic acid, phenylethyl resorcinol, arbutine, 4-butyl-resorcinol, niacinamide, ascorbyl glucoside, tranexamic acid, glutathione5 Aizman et al, JDD 2020. The influence of supportive oncodermatology interventions on patients’ quality of life.

Foto: PR.

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă