Alina Burlacu ∙ January 21, 2025 ∙ 6 min read

Cum ajunge un parfum sau un ruj să fie dorit de milioane de oameni? În ultimii 10 ani, tot acest succes ține de social media și de marketingul online. Dar dacă ne uităm la ultimii 50 de ani? De cele mai multe ori, descoperim tot un ecran, doar că ceva mai mare.

Puține dintre noi ajungem direct la raft pentru a ne îndrăgosti la prima vedere și iremediabil de un buchet olfactiv sau de o nuanță anume de ruj sau de un blush cu o nuanță îndrăzneață și un nume cel puțin provocator. De cele mai multe ori, ne lăsăm fermecate de o imagine sau de o poveste. În cazul cosmeticelor iconice, a fost nevoie de doar câteva secunde imprimate pe o rolă hollywoodiană sau de o personalitate aparte care să stârnească admirația unui creator ori care să facă o pasiune pentru unele produse cosmetice, pentru ca acestea să devină celebre și să se mențină, ani la rând, în topul celor mai adorate și vândute cosmetice din ultimii 50 de ani.

Muzele absolute

Gustul unic și rafinamentul extraordinar al descendenților cu sânge albastru au devenit o legendă și a intrat într-un con de umbră. Celebra Epocă de aur a Hollywoodului a adus adorația printre și pentru pământeni. Noile zeițe ale ecranului au egalat și au depășit în faimă și fani curțile regale. Și de atunci nu a mai fost cale de întoarcere. În 1957, couturierul Hubert de Givenchy a creat un parfum pentru Audrey Hepburn: L’Interdit. Cu alte cuvinte, interzis oricărei alte persoane. Parfumul creat cu dedicație a devenit ulterior unul dintre parfumurile celebre în întreaga lume.

Notele din Nahéma (1979), o simfonie delicată de trandafiri, au fost imaginea olfactivă cu care Jean-Paul Guerlain a reprezentat-o pe Catherine Deneuve.

Ani mai târziu, Serge Lutens face o călătorie în trecut și transpune o altă muză în La Fille de Berlin (2013): Marlene Dietrich, un trandafir intens, cu spini, la polul opus față de imaginea dulce și delicată a petalelor rozelor lui Guerlain.

Alte parfumuri au câștigat în loc în topul celor mai cunoscute și vândute produse iconice doar pentru că erau folosite și iubite de actrițele zorilor Hollywoodului. Pasiunea Gloriei Swanson pentru Caron Narcisse Noir (1911) a învăluit decorul din Wilder’s Sunset Boulevard (1950) în acest parfum intoxicant.

Greta Garbo adora Balmain Vent Vert (1947). Rita Hayworth mărturisea în repetete rânduri că preferința ei pentru Lanvin Eclat d’Arpège (1927). Grace Kelly purta obsesiv Creed Fleurissimo (1972). Iar Marilyn Monroe a sugerat că doarme învelită în Chanel No5 (1921). A fost suficient ca aceste zvonuri să treacă de porțile studiourilor de filmare pentru ca numele lor să rămână mereu asociat faimei.

Parfumuri celebre din filme de referință

În timp ce unele parfumuri au transformat adorația în esențe iconice, alte creații olfactive au devenit faimoase în scurta, dar importanta lor apariție pe platourile de filmare. Iar istoria acestora s-a scris și încă se scrie în episoade de admirație la care toate generațiile au fost și sunt martore.

Unul dintre cele mai iconice parfumuri și-a făcut apariția în pelicula clasică regizată de Alfred Hitchcock, Notorious (1946). Parfumul Guerlain Shalimar purtat de Alicia Huberman, personajul interpretat de celebra actriță Ingrid Bergman, a împrumutat pentru totdeauna eticheta eleganței, a pasiunii, a misterului.

O altă epocă, un alt film, The First Wives Club (1996) a fost rampa de lansare pentru Elizabeth Arden Red Door Perfume. Personajul Elise Elliot, interpretat de Goldie Hawn purta parfumul Red Door iar acesta a devenit simbolul lookului sofisticat al Elisei, accentuând luxul și eleganța clasică.

Una dintre replicile iconice? Chanel No5, în filmul Marilyn Monroe: The Final Days (2001). Marilyn Monroe a sugerat într-un interviu că dormea învăluită doar cu câteva picături de Chanel No5, și, deși nu apare explicit în filme, această asociere cu starul de cinema a transformat parfumul într-un obiect al dorinței.

Fascinația culorii

Trecerea de la peliculele alb-negru la cele color a fost o revoluție nu doar pentru experiența de televiziune, ci și pentru industria de beauty care a avut șansa de a seduce prin puterea culorii. Iar pe măsură ce brandurile s-au implicat tot mai mult în bugetele de producție, machiajul a devenit un reper în evoluția trendurilor.

Unul dintre cele mai puternice și recognoscibile lookuri, Mia Wallace, interpretată de Uma Thurman, în filmul Pulp Fiction (1994), avea buzele acoperite de nuanța Russian Red a rujului Lipstick MAC. Aceeași nuanță a devenit apoi un simbol al stilului retro și al atitudinii rebele, îndrăznețe.

Un alt personaj care a creat isterie în jurul unei nuanțe de ruj: Elle Woods, interpretată de Reese Witherspoon, în filmul Legally Blonde (2001). Este vorba despre Revlon Lipstick în nuanța Cherries in the Snow. Rujul iconic a devenit simbolul look-ului vibrant și feminin al lui Elle și al personalității ei optimiste și încrezătoare.

Glossurile Lancôme Juicy Tubes au devenit extrem de populare în anii 2000, iar apariția lor în filmul cult Mean Girls (2004) a accentuat importanța lor în cultura adolescentină. Personajul pe buzele căreia am văzut faimoasele glosuri? Regina George, interpretată de Rachel McAdams. 

Rujul Chanel Rouge Coco, în nuanța Gabrielle, a fost produsul purtat de Miranda Priestly, interpretată de Meryl Streep, în filmul The Devil Wears Prada (2006). Puterea și stilul sofisticat al personajului principal au fost atribuite și nuanței de ruj, foarte căutată după lansarea filmului.

Dior Addict Lipstick a devenit rapid popular printre fanii serialului Gossip Girl (2007-2012), datorită aspectului sofisticat și feminin al personajului principal, Serena van der Woodsen, jucat de Blake Lively.

De cele mai multe ori, culoarea buzelor a fost vedeta momentelor în care machiajul rescria cursul tendințelor, asta până la NARS Blush și celebra nuanță Orgasm. De ce e iconic? Blushul cu străluciri aurii, în nuanța piersică și cu un nume imposibil de uitat, NARS Orgasm este și astăzi faimos, iar apariția sa pe pomeții unui personaj fashion addicted precum Carrie Bradshaw (jucată de Sarah Jessica Parker), în Sex and the City: The Movie (2008) i-a consolidat statutul de produs cult în universul beauty.

Ceva mai recent, unul dintre puținele filme care au creat instant trenduri pentru milioane de urmăritori, serialul Euphoria (2019, prima serie) este renumit pentru stilul său inovator de machiaj. Rujurile îndrăznețe, precum Pat McGrath Labs Lust MatteTrance Lipstick, au devenit emblematice pentru look-urile extravagante și memorabile ale personajelor.

Formula de succes a celebrității, neschimbată O jumătate de veac mai târziu, vedetele rămân inspirație pentru fani și best selleri pentru branduri. La începutul lui octombrie, Lorrie Turk, make-up artista lui Taylor Swift, a dezvăluit pe Instagram care este nuanța și rujul purtate de cântăreață. „Atât de mulți oameni întreabă despre acest ruj pe care Taylor îl poartă tot timpul”, a scris Lorrie în Stories, „Este NARS Morocco. L-a purtat de ani de zile”. Câteva momente mai târziu nuanța s-a epuizat pe site-ul brandului. Strategie de marketing sau doar un make-up artist pasionat de meseria lui? Cine mai vrea să știe adevărul, atât timp cât rujul arată genial pe buze și tu ești una dintre norocoasele posesoare? A moment on the lips… forever on your list.

Foto: hepta, PR.

Related Posts

Parfumul AF001: cum miroase cerul?

O companie aeriană a lansat în premieră, împreună cu celebrul parfumier Francis Kurkdjian, un parfum creat pentru o…

Cele mai mari trenduri de beauty din 2025

Pasionatele de beauty știu deja ce li se potrivește și ce produse sau proceduri sunt pe placul lor….

Winter Care: cum să previi și tratezi încrețirea și efectul electrizat al părului

Umiditate, schimbări de temperatură, pălării și căciuli, numeroase motive duc la scenariul de groază: electrizarea părului și încrețirea…

Bobul, cea mai populară tunsoare în 2025

Început de an, noi rezoluții și obișnuitul bob? De ce nu, pentru că 2025 marchează o mare revenire…

Wellness Trends 2025: 12 terapii de wellness pentru fiecare lună din an

Un lucru este sigur în industria de wellness, în 2025: există o variantă pentru orice nevoie, oricât de…

Îngrijirea pielii: cum să amâni apariția ridurilor?

Ridurile reprezintă un rezultat inevitabil al îmbătrânirii pielii, dar cu îngrijirea adecvată și produsele potrivite, le poți amâna…

10 cosmetice în care să investești la început de an

Alegerea produselor cosmetice poate fi o provocare. Dacă știi prea puține despre ele, atunci cum vei ști să…

Golden Globes Beauty: ce lookuri au ales câștigătoarele Globurilor de Aur

Globurile de Aur din acest an au transformat expresia beauty & brain în beauty & talent. Premiate pentru…

Top 5 Rezoluții de Beauty pentru 2025 

Finalul anului a venit cu zile libere, iar începutul lui 2025 aduce multe obiective curajoase pentru viitor, inclusiv…

Coafuri de testat și purtat la petrecerile de Crăciun și la cinele în familie

Doar câteva zile ne mai despart până la Crăciun și odată cu această sărbătoare apare și dorința de…