Alina Burlacu ∙ September 25, 2020 ∙ 4 min read

Evenimentele din ultimele luni au fost fără precedent, fapt ce a adus în atenția tuturor rolul brandurilor în societatea actuală. Așa am ajuns la inițiative precum Garnier Green Beauty.

Așteptările noastre, ale tuturor, s-au schimbat. Mai presus de orice, oamenii își doresc branduri în care să poată avea încredere, care sunt transparente și care sunt cu adevărat preocupate să fie mai bune, mai ales atunci când vine vorba despre impactul pe care îl au asupra planetei.

Când vine vorba despre sustenabilitate, Garnier este devotat acestei cauze de ani buni: prin crearea mai multor produse cu formule de origine naturală, prin folosirea ingredientelor ce provin din surse sustenabile și din comerț echitabil, fiind chiar primul brand care a introdus produse de îngrijire a tenului certificate ecologic pe piața de produse de larg consum. Acum, Garnier vrea să meargă mai departe, să schimbe modul în care acționează industria frumuseții.

Este vorba despre inițiativa Green Beauty a brandului Garnier, o abordare completă a sustenabilității, de la un capăt la altul al ciclului de viață al unui produs. Scopul este de a transforma fiecare etapă a lanțului de procese Garnier, prin reducerea sau eliminarea impactului asupra mediului.

Pentru a afla mai multe despre inițiativa Garnier Green Beauty, am stat de vorbă cu Demet Kesisoglu, Director General al Diviziei de Produse de Larg Consum, L’Oréal România.

 

Care vor fi provocările principale pentru Garnier, în următorii 5 ani?

Garnier își setează 5 puncte strategice în cadrul Green Beauty, prin intermediul cărora ne dorim să avem un impact neutru asupra mediului. Aceste 5 puncte sunt: ambalaje eco-proiectate, formule eco-proiectate, fabrici sustenabile, aprovizionare sustenabilă, planeta mai verde. Provocarea constă în faptul că toate aceste elemente vor fi transformate în totalitate conform strategiei Green Beauty. În ultimii ani am făcut un progres major pe toate aceste axe, dar de acum ne dorim ca aceste principii sustenabile să fie la baza întregii noastre activități.

 

Ce impact vor avea schimbările date de proiectul Green Beauty asupra produselor de îngrijire?

Cu siguranță va fi o provocare să menținem prețurile accesibile în timp ce vom dezvolta produse sustenabile, fără a face compromisuri în privința calității, siguranței sau eficienței acestora.

 

Din ce vor fi realizate noile ambalaje? Ce resurse vor fi folosite?

Vor fi realizate din materiale reciclate și reciclabile. Ne dorim ca până în 2025 să nu mai avem ambalaje care să conțină plastic virgin.

 

Vor exista centre de colectare și reciclare a ambalajelor Garnier în România?

Ne dorim să educăm consumatorii cu privire la modul în care pot fi reciclate corect ambalajele noastre și, poate mai important, unde pot merge pentru a recicla selectiv. În acest moment, ambalajele Garnier pot fi reciclate corect în puncte de colectare selectivă a deșeurilor.

 

Toate spațiile industriale vor avea emisii neutre de carbon, ce impact estimat va avea această schimbare asupra mediului?

Suntem conștienți că fabricile noastre nu reprezintă puncte majore de poluare prin emisii de CO2, fiindcă, în comparație cu anul 2005, în 2019 am avut emisii reduse cu 72%. Ce mi-aș mai dori să menționez este că în paralel cu această realizare, tot în 2019, am avut 66% din energia consumată în spațiile industriale provenită din surse regenerabile. Am redus consumul de apă pentru realizarea unui produs finit cu 45% în comparație cu valorile din 2005. Ce aș vrea ca toată lumea să știe este că ne dorim ca până în 2025 să avem emisii neutre de carbon și energie regenerabilă în toate spațiile industriale, iar acest efort este unul major, dar brandul Garnier și-l asumă.

 

Ce gamă va anunța transformarea completă conform inițiativei Green Beauty?

Sunt mai multe lansari planificate la nivel internațional: gama Garnier Bio Hemp, cu un ambalaj nou patentat, pe bază de carton, dischetele demachiante reutilizabile Garnier Skin Naturals și șamponul solid Garnier Botanic Therapy – zero plastic, 100% biodegradabil și 100% reciclabil. În acest moment, nu putem să oferim informații despre lansarea acestor produse în România.

 

Care sunt gamele care au adus deja schimbări în acest sens?

Majoritatea produselor Garnier au inclus în ADN-ul lor principii din strategia Green Beauty sau fac parte din planuri de renovare. Ca să vă ofer câteva exemple: în 2019, au fost reduse dimensiunile plicurilor măștilor noastre șervețel Moisture+, pentru a reduce cantitatea de plastic utilizată. De asemenea, la nivel de comunicare, pe toate apele micelare Garnier au fost adăugate modalitățile de reciclare corectă.

 

Ce ne puteți spune despre parteneriatele cu ONG-urile Ocean Conservancy și Plastics For Change?

Aceste două parteneriate nu numai că ne aduc expertiza unor ONG-uri, dar ne și ajută să ne extindem impactul asupra mediului în afara industriei de beauty.

Foto:PR.

Related Posts

Cum alegi manichiura pentru a crea iluzia degetelor lungi

Dacă și tu ești precum Gwyneth Paltrow și suferi de complexul mâinilor mici, cu degete scurte, atunci află…

Trei game preferate de A List pe care să le încerci și tu, acum

La final de toamnă, Rituals a inaugurat primul magazin din țară, în Mega Mall. Echipa A List Magazine…

Cele mai frumoase cadouri de Sărbători

Celebrezi cu muzică și cadouri strălucitoare sau te bucuri de momente de liniște în cuplu sau în familia…

Cum să ai grijă de unghiile fragile, în sezonul rece

În sezonul rece, organismul suferă o deshidratare accentuată din cauza temperaturilor scăzute. La fel cum pielea mâinilor tale…

Cum să obții o piele remineralizată cu ajutorul unui tratament natural, special

De-a lungul timpului, proprietățile atribuite nămolului au făcut ca balneoterapia cu nămol să se bucure de un real…

Interviu: Mădălina Stoica-Blanchard, despre destinul olfactiv și cadourile de Crăciun

În așteptarea Sărbătorilor de iarnă, am stat de vorbă cu Mădălina Stoica-Blanchard, cofondatoarea brandului de parfumerie de nișă…

Avon Space, noul concept store – the place to be!

Joi seara, echipa AList a avut ocazia să se numere printre primii invitați care au descoperit cel mai…

Eveniment: primul masterclass de make-up, în noul spațiu Avon Space

Pe 28 noiembrie, începând cu ora 17.30, Avon Space va găzdui primul masterclass de make-up dintr-o serie de…

Viral Sensation: Catrice Aqua Splash Grip Primer

Vrei să ai un machiaj impecabil toată ziua și toată seara? Ai în minte un machiaj special pentru…

Khloé Kardashian își lansează primul ei parfum- XO Khloé

Clanul Kardashian e făcut pentru business. Cea de-a treia născută dintre cele cinci surori ale familiei, Khloé Kardashian…