Prada cumpără Versace pentru 1,25 miliarde de euro

Grupul Prada a cumpărat casa de modă Versace de la Capri Holdings pentru suma de 1,25 de miliarde de euro.
”Suntem încântați să urăm bun venit brandului Versace în Grupul Prada și să construim un nou capitol pentru această casă de modă față de care ne angajăm să dovedim creativitate, măiestrie și sa-i continuăm renumele”, a declarat președintele și directorul executiv Prada Group, Patrizio Bertelli. ”Obiectivul nostru este să continuăm renumele și moștenirea Versace prin celebrarea și reinterpretarea esteticii sale consacrate, fără vârstă; în același timp, îi vom oferi o platformă solida, susținută de ani de zile de investiții continue și de relații de durată. Organizația noastră este gata să scrie o nouă pagină în istoria Versace potrivit valorilor grupului, acționând cu încredere și cu concentrare”.

Brandul Versace a fost scos la vânzare de Capri, compania-mamă care mai deține branduri precum Michael Kors și Jimmy Choo, după ce fuziunea Versace cu Tapestry, cea care deține branduri precum Coach, Kate Spade sau Stuart Weitzman a fost blocată în noimebrie 2024 de Comisia Federală de Comerț a Statelor Unite, scrie Vogue.

Versace se alătură Prada cu un nou director de creație, după ce Donatella Versace, designerul casei, și-a anunțat plecarea din compania fondată de fratele ei, Gianni Versace, unde păstrează doar un rol de ambasador de brand. Dario Vitale a fost numit noul designer Versace și devine astfel primul creator de modă al casei din afara familiei. Vitale vine la Versace de la Miu Miu, brandul înfrățit cu Prada, unde a lucrat din 2010.

Vânzarea Versace către Prada vine în contextul în care vânzările brandului au scăzut în ultimii ani. Versace a înregistrat scăderi cu 15%, adică 193 de milioane de dolari în primul trimestru fiscal al lui 20205. Odată cu intrarea sa în grupul Prada, brandul Versace se așteaptă să crească in valoare până la 1,5 miliarde de dolari.

”Versace are un potențial enorm. Călătoria va fi lungă și va necesita disciplină în conducere și răbdare. Evoluția unui brand are nevoie întotdeauna de timp și de atenție constantă. (…) În ciuda nesiguranțelor din industrie, privim către viitor cu încredere și ne concentrăm pe o viziune startegică pe termen lung”, a spus Andrea Guerra, CEO al Prada Group.
Foto: Hepta

Grupul Prada a cumpărat casa de modă Versace de la Capri Holdings pentru suma de 1,25 de miliarde de euro.
”Suntem încântați să urăm bun venit brandului Versace în Grupul Prada și să construim un nou capitol pentru această casă de modă față de care ne angajăm să dovedim creativitate, măiestrie și sa-i continuăm renumele”, a declarat președintele și directorul executiv Prada Group, Patrizio Bertelli. ”Obiectivul nostru este să continuăm renumele și moștenirea Versace prin celebrarea și reinterpretarea esteticii sale consacrate, fără vârstă; în același timp, îi vom oferi o platformă solida, susținută de ani de zile de investiții continue și de relații de durată. Organizația noastră este gata să scrie o nouă pagină în istoria Versace potrivit valorilor grupului, acționând cu încredere și cu concentrare”.

Brandul Versace a fost scos la vânzare de Capri, compania-mamă care mai deține branduri precum Michael Kors și Jimmy Choo, după ce fuziunea Versace cu Tapestry, cea care deține branduri precum Coach, Kate Spade sau Stuart Weitzman a fost blocată în noimebrie 2024 de Comisia Federală de Comerț a Statelor Unite, scrie Vogue.

Versace se alătură Prada cu un nou director de creație, după ce Donatella Versace, designerul casei, și-a anunțat plecarea din compania fondată de fratele ei, Gianni Versace, unde păstrează doar un rol de ambasador de brand. Dario Vitale a fost numit noul designer Versace și devine astfel primul creator de modă al casei din afara familiei. Vitale vine la Versace de la Miu Miu, brandul înfrățit cu Prada, unde a lucrat din 2010.

Vânzarea Versace către Prada vine în contextul în care vânzările brandului au scăzut în ultimii ani. Versace a înregistrat scăderi cu 15%, adică 193 de milioane de dolari în primul trimestru fiscal al lui 20205. Odată cu intrarea sa în grupul Prada, brandul Versace se așteaptă să crească in valoare până la 1,5 miliarde de dolari.

”Versace are un potențial enorm. Călătoria va fi lungă și va necesita disciplină în conducere și răbdare. Evoluția unui brand are nevoie întotdeauna de timp și de atenție constantă. (…) În ciuda nesiguranțelor din industrie, privim către viitor cu încredere și ne concentrăm pe o viziune startegică pe termen lung”, a spus Andrea Guerra, CEO al Prada Group.
Foto: Hepta