Povestea pieselor vechi: „Vintage-ul este un lifestyle, nu un trend”

Povestea pieselor vechi: „Vintage-ul este un lifestyle nu un trend”

Suntem zilnic bombardați în social media cu o serie de conturi care pretind a vinde haine „vintage”, iar la fiecare colț de stradă este un magazin tip second-hand pe ale cărui vitrine e foarte posibil să fie scris același cuvânt prețios. Pentru a evita orice fel de confuzie și pentru a nu ne lăsa înșelați de comercianții ambulanți, am stat de vorbă cu fondatoarele unuia dintre adevăratele vintage stores din București. 

Discuțiile despre sustenabilitate și excesul de producție al ultimelor decenii, care au plasat industria fashion în topul celor mai nocive atunci când vine vorba despre grija și atitudinea responsabilă față de mediu, i-au făcut pe mulți să recurgă la cumpărături din diverse magazine care au transformat tendințele vremurilor trecute într-un statement. În mod admirabil spunem asta, cu toată susținerea pe care o oferim ideii de slow fashion. 

Prin proiectul Alist Designers boutique susținem designerii români care nu produc serii în atelierele lor și care obișnuiesc să reutilizeze materialele de la o colecție la alta, dar și adevăratele business-uri care au pus accentul pe vintage. 

Raluca și Ramona sunt fondatoarele unuia dintre cele mai frumoase boutiq-uri din București (@vintagefordessert). Încă de la prima vizită în spațiul lor, înțelegi care e diferența dintre un iubitor de vintage și un impostor. Mobilier de epocă pe care se află piesele despre care fetele știu aproape totul, ordine, respect pentru istorie și o selecție impecabilă; la ele am apelat pentru o discuție despre adevăratele piese vintage și despre ce înseamnă o experiență de shopping ca pe vremuri.

Pentru cine nu vă cunoaște (încă), cum a început povestea acestui business, dincolo de pasiunea evidentă pentru obiectele din decadele trecute, ce v-a motivat să porniți pe acest drum? 

Povestea noastra a inceput tot „printre haine”, ne-am cunoscut in cadrul un targ vintage si la fel cum iti gasesti rochia cu fitting-ul perfect asa s-au potrivit si energiile noastre ca un yin si yang, mixul perfect dintre calmitate si patos, lady like si urban chic style. Am fost motivate atat de pasiunea noastra pentru hainele si accesoriile cu poveste cat si de dorinta de a creste awareness-ul despre impactului industriei fashion asupra mediului inconjurator. Ne-am dorit sa contribuim la salvarea planetei intr-o maniera chic si ne-am ales deviza „Vintage fashion for a green future”. 

Povestea pieselor vechi: „Vintage-ul este un lifestyle nu un trend”

Ce înseamnă un boutique vintage, pornind de la selecția pieselor? Mai exact, în accepția voastră, care sunt piesele care intră în categoria vintage? 

Există mai multe terorii privind încadrarea pieselor vestimentare în categoria vintage, unii spun că ar trebui să aibă cel puț în 15 ani vechime, alții spun că abia după 30-45 de ani o piesă își capătă statutul de vintage. Vechimea este un criteriu important dar nu este singurul , nu orice piesă , fie ea și cu o vechime considerabilă , poate fi numită vintage. Calitatea materialelor folosite , a cusăturilor, atenția la detalii dar și croiul sunt elemente de care trebuie ținut cont . Pentru a ne asigura că ne respectăm propriile standarde selectăm toate articolele manual, urmând ca fiecare in parte să primească îngrijirea și documentarea necesară înainte de a fi pus la vânzare. 

De ce credeți că un boutique vintage are nevoie să ofere o experiență inedită de shopping, dacă ne gândim, de exemplu, la intimitatea spațiului? 

Dorim să păstrăm parfumul vremurilor de de mult , atunci când doamnele mergeau la ateliere pentru a- și construi garderoba iar întreaga experiență se desfășura într -un mediu intim , nevoile și preferințele lor fiind puse pe primul loc. Vrem ca odată ajunsă în boutique-ul nostru să fii transpusă într -o altă lume, să ai parte de o experiență unică , să fii consiliată , în concluzie să ai parte de o ședința de shopping personalizată, croită după nevoile tale. 

Povestea pieselor vechi: „Vintage-ul este un lifestyle nu un trend”

Ce nu însemnă „vintage” ca ideologie și stil de comercializare sau comunicare? (Să ne gândim numai câte conturi „vintage” există în social media…)

Susținem prelungirea vieții oricărui articol vestimentar, fie prin revânzare , upcycle sau donare dar în același timp ne dorim să se țină cont de diferența dintre second hand, thrift, vintage sau vânzarea de tip shop my closet. Articolele de tip fast fashion din colecțiile de anul trecut nu sunt piese vintage și nu ar trebui marketate așa. Vintage-ul este un lifestyle , nu un trend. 

Este categoria pieselor vintage potrivită pentru oricine? Dacă ar fi să faceți un portret general al clienților voștri, cum ar arăta (vârstă, ocupație, nivel de pregătire etc) ?

Categoric, da ! Moda este ciclică , trend-urile trec și revin constant. Indiferent de vârstă și stil este imposibil să nu- ți găsești ceva pe plac într -un vintage shop. De exemplu acum trendurile dominante provin din stilul anilor 2000 care a fost influențat la rândul lui de ce era IN în anii 60-70. Boutique-ul nostru este frecventat de o clientela diversificată , din toate categoriile de vârstă și cu diverse ocupații , singurul punct comun fiind dorința de a avea un stil aparte. 

Cum este nișa vintage primită pe piața din România? (Știu, toată lumea poartă vintage, dar e încă o nișă, nu?)

Deschiderea publicului din România către o astfel de nișă este din ce în ce mai mare , nu la fel ca în străinătate dar suntem pe drumul cel bun. Adevăratul vintage este și va fi mereu o nișă , piesele fiind rare și nu la îndemână oricui. 

Foto: I’ll have Vintage for Dessert

Povestea pieselor vechi: „Vintage-ul este un lifestyle nu un trend”

Suntem zilnic bombardați în social media cu o serie de conturi care pretind a vinde haine „vintage”, iar la fiecare colț de stradă este un magazin tip second-hand pe ale cărui vitrine e foarte posibil să fie scris același cuvânt prețios. Pentru a evita orice fel de confuzie și pentru a nu ne lăsa înșelați de comercianții ambulanți, am stat de vorbă cu fondatoarele unuia dintre adevăratele vintage stores din București. 

Discuțiile despre sustenabilitate și excesul de producție al ultimelor decenii, care au plasat industria fashion în topul celor mai nocive atunci când vine vorba despre grija și atitudinea responsabilă față de mediu, i-au făcut pe mulți să recurgă la cumpărături din diverse magazine care au transformat tendințele vremurilor trecute într-un statement. În mod admirabil spunem asta, cu toată susținerea pe care o oferim ideii de slow fashion. 

Prin proiectul Alist Designers boutique susținem designerii români care nu produc serii în atelierele lor și care obișnuiesc să reutilizeze materialele de la o colecție la alta, dar și adevăratele business-uri care au pus accentul pe vintage. 

Raluca și Ramona sunt fondatoarele unuia dintre cele mai frumoase boutiq-uri din București (@vintagefordessert). Încă de la prima vizită în spațiul lor, înțelegi care e diferența dintre un iubitor de vintage și un impostor. Mobilier de epocă pe care se află piesele despre care fetele știu aproape totul, ordine, respect pentru istorie și o selecție impecabilă; la ele am apelat pentru o discuție despre adevăratele piese vintage și despre ce înseamnă o experiență de shopping ca pe vremuri.

Pentru cine nu vă cunoaște (încă), cum a început povestea acestui business, dincolo de pasiunea evidentă pentru obiectele din decadele trecute, ce v-a motivat să porniți pe acest drum? 

Povestea noastra a inceput tot „printre haine”, ne-am cunoscut in cadrul un targ vintage si la fel cum iti gasesti rochia cu fitting-ul perfect asa s-au potrivit si energiile noastre ca un yin si yang, mixul perfect dintre calmitate si patos, lady like si urban chic style. Am fost motivate atat de pasiunea noastra pentru hainele si accesoriile cu poveste cat si de dorinta de a creste awareness-ul despre impactului industriei fashion asupra mediului inconjurator. Ne-am dorit sa contribuim la salvarea planetei intr-o maniera chic si ne-am ales deviza „Vintage fashion for a green future”. 

Povestea pieselor vechi: „Vintage-ul este un lifestyle nu un trend”

Ce înseamnă un boutique vintage, pornind de la selecția pieselor? Mai exact, în accepția voastră, care sunt piesele care intră în categoria vintage? 

Există mai multe terorii privind încadrarea pieselor vestimentare în categoria vintage, unii spun că ar trebui să aibă cel puț în 15 ani vechime, alții spun că abia după 30-45 de ani o piesă își capătă statutul de vintage. Vechimea este un criteriu important dar nu este singurul , nu orice piesă , fie ea și cu o vechime considerabilă , poate fi numită vintage. Calitatea materialelor folosite , a cusăturilor, atenția la detalii dar și croiul sunt elemente de care trebuie ținut cont . Pentru a ne asigura că ne respectăm propriile standarde selectăm toate articolele manual, urmând ca fiecare in parte să primească îngrijirea și documentarea necesară înainte de a fi pus la vânzare. 

De ce credeți că un boutique vintage are nevoie să ofere o experiență inedită de shopping, dacă ne gândim, de exemplu, la intimitatea spațiului? 

Dorim să păstrăm parfumul vremurilor de de mult , atunci când doamnele mergeau la ateliere pentru a- și construi garderoba iar întreaga experiență se desfășura într -un mediu intim , nevoile și preferințele lor fiind puse pe primul loc. Vrem ca odată ajunsă în boutique-ul nostru să fii transpusă într -o altă lume, să ai parte de o experiență unică , să fii consiliată , în concluzie să ai parte de o ședința de shopping personalizată, croită după nevoile tale. 

Povestea pieselor vechi: „Vintage-ul este un lifestyle nu un trend”

Ce nu însemnă „vintage” ca ideologie și stil de comercializare sau comunicare? (Să ne gândim numai câte conturi „vintage” există în social media…)

Susținem prelungirea vieții oricărui articol vestimentar, fie prin revânzare , upcycle sau donare dar în același timp ne dorim să se țină cont de diferența dintre second hand, thrift, vintage sau vânzarea de tip shop my closet. Articolele de tip fast fashion din colecțiile de anul trecut nu sunt piese vintage și nu ar trebui marketate așa. Vintage-ul este un lifestyle , nu un trend. 

Este categoria pieselor vintage potrivită pentru oricine? Dacă ar fi să faceți un portret general al clienților voștri, cum ar arăta (vârstă, ocupație, nivel de pregătire etc) ?

Categoric, da ! Moda este ciclică , trend-urile trec și revin constant. Indiferent de vârstă și stil este imposibil să nu- ți găsești ceva pe plac într -un vintage shop. De exemplu acum trendurile dominante provin din stilul anilor 2000 care a fost influențat la rândul lui de ce era IN în anii 60-70. Boutique-ul nostru este frecventat de o clientela diversificată , din toate categoriile de vârstă și cu diverse ocupații , singurul punct comun fiind dorința de a avea un stil aparte. 

Cum este nișa vintage primită pe piața din România? (Știu, toată lumea poartă vintage, dar e încă o nișă, nu?)

Deschiderea publicului din România către o astfel de nișă este din ce în ce mai mare , nu la fel ca în străinătate dar suntem pe drumul cel bun. Adevăratul vintage este și va fi mereu o nișă , piesele fiind rare și nu la îndemână oricui. 

Foto: I’ll have Vintage for Dessert

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă