Tommy Hilfiger și Christina One: O campanie de artă pentru cea mai recentă colecție

cover

Cea mai recentă campanie Tommy Hilfiger este inspirată de universul marelui Andy Warhol, artistul preferat al celui care dă numele brandului îndrăgit în întreaga lume. Mai multe nume internaționale din diverse sfere recreează atmosfera unuia dintre cele mai mari hub-uri artistice ale tuturor timpurilor, The Factory, într-o manieră contemporană pentru campania colecției. Aleasă ca imagine a campaniei locale, Christina One a stat de vorbă cu noi despre această colecție, despre arta contemporană și despre viziunea ei legată de acest domeniu: 

Inspirația celei mai recente colecții Tommy Hilfiger este fenomenul The Factory al lui Andy Warhol. Tu cum te raportezi la acea perioadă? 

Toată perioada a fost una a experimentelor în mai toate domeniile artistice – muzică, cinematografie, arte plastice, you name it. Atelierul lui Andy Warhol este probabil cel mai notoriu studio, care-n fiecare noapte găzduia tot felul de comportări autentice, în timp ce Warhol lucra în fundal la serigrafiile lui celebre. Un hangout spot pentru muzicieni, artiști, celebrități şi ale sale numite ”superstars” – tot felul de personaje prezente în arta sau în jurului lui, pe care le filma pur și simplu, ca mai apoi să le declare “superstars”. “In the future everyone will be famous for fifteen minutes” era dictonul lui. Mai potrivit prezentului nici c-ar putea fi. Efervescența acelor vremuri mi se pare tare incitantă, la fel şi deschiderea către nou, exploatarea lipsei de inhibiții pentru a putea vedea totul dintr-o perspectivă outside the box. Unul dintre highlight-urile perioadei The Factory cred e că e pentru mine întâlnirea dintre Warhol și Salvador Dali, poate și pentru că am eu o afinititate pentru excentricitatea lui Dali, care a pavat drumul generației mai tinere de artiști, ca Warhol.

Cum vezi o reinterpretare contemporană a acelui stil? Cum ai recreat tu acel cadru legendar?

Arta contemporană e diversă și eclectică şi se remarcă prin însăși lipsa unui principiu organizator. Arta contemporană face parte dintr-un dialog cultural, e o reinterpretare şi-un mix al stilurilor anterioare şi îşi are unele dintre punctele de origine chiar în mişcarea Pop Art, ce-a îmbinat arta plastică cu pop culture. Evoluția Pop Art-ului face parte organic din arta contemporană, așa că cel mai la îndemână mi-e să văd totul prin prisma lumii actuale, adică cea a digitalului. Eu am luat una dintre caracteristicile de baza ale atelierului – aspectul/decorul industrial. Am dat de studioul de filmare Grivița și a fost a perfect match. Aș fi dus totul mult mai departe și-aș fi înfoliat spațiul în staniol, exact cum a făcut artistul angajat de Warhol să-i decoreze studioul, dar dacă știți de Grivița Studio, vă dați repede seama c-ar fi fost o idee mult prea…ambițioasă acest world of silver, având în vedere amploarea spațiului.

Tommy Hilfiger a colaborat întotdeauna cu figuri celebre din diverse zone artistice, relevante pentru fiecare moment. Care sunt artiștii tăi preferați acum? Dacă ar fi să faci tu o selecție pentru o campanie internațională Tommy, pe cine ai alege?

Nu ştiu dacă artiştii mei preferați s-ar potrivi într-o campanie Hilfiger, ar trebui totuşi să nu fie o discrepanță între identitatea brandului şi identitatea/imaginea artiştilor. Dar aş încerca un mix între Timothée Chalamet, Cillian Murphy, Tilda Swinton şi cireaşa de pe tort, ca într-un contrapunct nebun, ar fi membrii Rammstein. Şi Billie Eilish cred ar putea fi în feeling-ul brandului. Şi l-aş pune pe Tim Walker în spatele aparatului de fotografiat.

Ai vreun moment preferat din istoria Tommy Hilfiger? Este vreo campanie sau vreo colecție care te inspiră în mod special?

Dacă tot ne legăm de universul Andy Warhol, îmi vine în minte campania foto din 2003 cu David Bowie şi Iman. Bowie, mare fan Andy Warhol, obsedat fiind de artist din tinerețe, i-a dedicat un fel de odă, o piesă care poartă numele lui Warhol. În mod surprinzător, s-au întâlnit o singură dată-n viață, la The Factory, bineînțeles. Partea amuzantă-i că lui Warhol nu doar că nu i-a plăcut piesa, dar după povestirile lui Bowie, a urât-o chiar. Alt moment ce mi se pare emblematic este cel în asociere cu Lenny Kravitz pentru campania din toamna lui ’99 şi al său Freedom Tour.

Care sunt piesele tale favorite din această colecție Tommy Hilfiger și de ce?

Îmi place mai toată seria de ghete şi bocanci şi-aş puncta cu paltonul în albastru şi negru, cu noul logo TH ca pattern. Mi se pare o piesă versatilă, care poate fi dusă în zone chiar opuse. L-aş vedea și-n compoziții dark, cu iz suprarealist, marca Tim Walker, dacă tot am amintit de el mai sus.

 Foto: Christina One și Iuliana Popescu

cover

Cea mai recentă campanie Tommy Hilfiger este inspirată de universul marelui Andy Warhol, artistul preferat al celui care dă numele brandului îndrăgit în întreaga lume. Mai multe nume internaționale din diverse sfere recreează atmosfera unuia dintre cele mai mari hub-uri artistice ale tuturor timpurilor, The Factory, într-o manieră contemporană pentru campania colecției. Aleasă ca imagine a campaniei locale, Christina One a stat de vorbă cu noi despre această colecție, despre arta contemporană și despre viziunea ei legată de acest domeniu: 

Inspirația celei mai recente colecții Tommy Hilfiger este fenomenul The Factory al lui Andy Warhol. Tu cum te raportezi la acea perioadă? 

Toată perioada a fost una a experimentelor în mai toate domeniile artistice – muzică, cinematografie, arte plastice, you name it. Atelierul lui Andy Warhol este probabil cel mai notoriu studio, care-n fiecare noapte găzduia tot felul de comportări autentice, în timp ce Warhol lucra în fundal la serigrafiile lui celebre. Un hangout spot pentru muzicieni, artiști, celebrități şi ale sale numite ”superstars” – tot felul de personaje prezente în arta sau în jurului lui, pe care le filma pur și simplu, ca mai apoi să le declare “superstars”. “In the future everyone will be famous for fifteen minutes” era dictonul lui. Mai potrivit prezentului nici c-ar putea fi. Efervescența acelor vremuri mi se pare tare incitantă, la fel şi deschiderea către nou, exploatarea lipsei de inhibiții pentru a putea vedea totul dintr-o perspectivă outside the box. Unul dintre highlight-urile perioadei The Factory cred e că e pentru mine întâlnirea dintre Warhol și Salvador Dali, poate și pentru că am eu o afinititate pentru excentricitatea lui Dali, care a pavat drumul generației mai tinere de artiști, ca Warhol.

Cum vezi o reinterpretare contemporană a acelui stil? Cum ai recreat tu acel cadru legendar?

Arta contemporană e diversă și eclectică şi se remarcă prin însăși lipsa unui principiu organizator. Arta contemporană face parte dintr-un dialog cultural, e o reinterpretare şi-un mix al stilurilor anterioare şi îşi are unele dintre punctele de origine chiar în mişcarea Pop Art, ce-a îmbinat arta plastică cu pop culture. Evoluția Pop Art-ului face parte organic din arta contemporană, așa că cel mai la îndemână mi-e să văd totul prin prisma lumii actuale, adică cea a digitalului. Eu am luat una dintre caracteristicile de baza ale atelierului – aspectul/decorul industrial. Am dat de studioul de filmare Grivița și a fost a perfect match. Aș fi dus totul mult mai departe și-aș fi înfoliat spațiul în staniol, exact cum a făcut artistul angajat de Warhol să-i decoreze studioul, dar dacă știți de Grivița Studio, vă dați repede seama c-ar fi fost o idee mult prea…ambițioasă acest world of silver, având în vedere amploarea spațiului.

Tommy Hilfiger a colaborat întotdeauna cu figuri celebre din diverse zone artistice, relevante pentru fiecare moment. Care sunt artiștii tăi preferați acum? Dacă ar fi să faci tu o selecție pentru o campanie internațională Tommy, pe cine ai alege?

Nu ştiu dacă artiştii mei preferați s-ar potrivi într-o campanie Hilfiger, ar trebui totuşi să nu fie o discrepanță între identitatea brandului şi identitatea/imaginea artiştilor. Dar aş încerca un mix între Timothée Chalamet, Cillian Murphy, Tilda Swinton şi cireaşa de pe tort, ca într-un contrapunct nebun, ar fi membrii Rammstein. Şi Billie Eilish cred ar putea fi în feeling-ul brandului. Şi l-aş pune pe Tim Walker în spatele aparatului de fotografiat.

Ai vreun moment preferat din istoria Tommy Hilfiger? Este vreo campanie sau vreo colecție care te inspiră în mod special?

Dacă tot ne legăm de universul Andy Warhol, îmi vine în minte campania foto din 2003 cu David Bowie şi Iman. Bowie, mare fan Andy Warhol, obsedat fiind de artist din tinerețe, i-a dedicat un fel de odă, o piesă care poartă numele lui Warhol. În mod surprinzător, s-au întâlnit o singură dată-n viață, la The Factory, bineînțeles. Partea amuzantă-i că lui Warhol nu doar că nu i-a plăcut piesa, dar după povestirile lui Bowie, a urât-o chiar. Alt moment ce mi se pare emblematic este cel în asociere cu Lenny Kravitz pentru campania din toamna lui ’99 şi al său Freedom Tour.

Care sunt piesele tale favorite din această colecție Tommy Hilfiger și de ce?

Îmi place mai toată seria de ghete şi bocanci şi-aş puncta cu paltonul în albastru şi negru, cu noul logo TH ca pattern. Mi se pare o piesă versatilă, care poate fi dusă în zone chiar opuse. L-aş vedea și-n compoziții dark, cu iz suprarealist, marca Tim Walker, dacă tot am amintit de el mai sus.

 Foto: Christina One și Iuliana Popescu

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă