Andreea Leta ∙ August 27, 2023 ∙ 6 min read

Alexandra Sandu, creative director și owner Maam with love, ne-a povestit cum a început proiectul ei de suflet, de care te așteptăm să te îndrăgostești și tu la Alist Designers boutique, în spațiul din București Mall Vitan. Află ce o inspiră să creeze și cum a ajuns să compună colecțiile cu o estetică aparte.

Cum a început povestea Maam? Am citit povestea despre caietul de schițe din copilărie, este vreo piesă pe care ai adus-o la viață dintre acele desene?  

„Maam” este cuvântul pe care-l aud cel mai des prin casă, așa mă strigă și mă alintă copiii.  Logo-ul este conceput de Alexia, fiica mea de 18 ani și reprezintă cele 4 inițiale ale membrilor familiei: Mircea – fiul meu de 9 ani, Alexia- fiica mea, Alexandra – eu, Mircea -soțul meu. Așa s-a născut Maam with love, un nume ce reprezintă dragostea mea pentru familie, combinata cu cea pentru design.

Am decis să-mi urmez visul de a deveni designer vestimentar după ce a apărut pe lume Mircea, cel de-al doilea copil.  Acela a fost momentul decisiv. Am început să pun bazele, să investesc în primul în rând cursuri și să-mi educ pasiunea, timp de aproape opt ani fiind în permanentă în aceste proces de învățare și perfecționare continuă, iar din septembrie 2021 sunt și doctorand în Arte Vizuale în cadrul Unarte.

Povestea brandului  Maam With Love are legătură cu povestea mea de viață, pornind de la pasiunea pentru frumos și pentru haine încă de când eram mică și până la momentul în care am decis să pun în practică această pasiune. Astfel, printr-un stil minimalist, cu multă dragoste, am început să creez piesele Maam, care sunt ușor de purtat și în multe moduri, care subliniază silueta prin tăieturi adânci și/sau open backs ( Maam’s touch) sau prin croieli oversized ,care lasă feminitatea să se ghicească subtil, indiferent de formă corpului sau de cele câteva kilograme în plus rămase după nașteri.

Schițele mele din caietul din copilărie conțineau în mare parte rochii și da, rochia este piesă mea de baza și favorită. 

Care a fost cea mai mare provocare de până acum?

Cea mai mare provocare este să supraviețuiești în acest domeniu, fiind necesară combinarea artei cu antreprenoriatul, ambele fiind pline de provocări și lecții continue, însă, partea interesantă abia acum apare, deoarece direcția către care îndrept Maam este aceea de a fi un brand sustenabil, unde sunt  create produse de calitate care pot fi purtate mai multe sezoane, care pot fi reinterpretate ușor și în mai multe moduri, folosirea de materiale din fibre naturale sau reciclate.

În direcția acesta am un nou proiect de a ajută clientele Maam să dăm o nouă viață obiectelor vestimentare (brandul Maam sau nu), mai vechi sau care și-au pierdut “strălucirea” sau poate pentru care clienta și-a piedut interesul. Tăiem, adăugăm, coasem, descoasem…

Îți dau un exemplu, am luat toate costumele soțului meu și le-am modificat: sacourilor le-am făcut tăieturile adânci pe partea din spate, și chiar niște pense pentru a sublinia talia, le-am schimbat nasturii, am adăugat mesaje motivaționale pe căptușeală, și astfel, dintr-un sacou uitat în dulapul soțului meu de ani de zile, acum am o piesă unică, așa cum îmi place, special modificată pentru mine, care mă ajută să-mi exprim personalitatea și feminitatea.

Care sunt caracteristicile pieselor Maam și cui se adresează?

Maam este despre femeiacare a decis că e momentul să facă ce-i place.  Maam este depre femeia  care vrea să fie diferită  fără a strigă acest lucru. Este despre femeia rafinată în mediul urban, în mediul modern. Maam este creat pentru femei care vor să-și redescopere puterea feminină, frumusețea, despre femei  împuternicite de contrastul dintre forță lor și senzualitate, feminitate, romantism, femei care găsesc puterea de a transformă imaginația în realitate, femei care-și urmează drumul cu optimism.

Clienta Maam este sau nu mamă, dar cu siguranță este o femeie ocupată și care vrea să rămână femeie în toate ipostazele vieții, iar cu ajutorul pieselor Maam, care sunt ușor de purtat, își exprimă personalitatea și feminitatea în orice moment al zilei. 

Cum simți că se raportează clientele din România în 2023 la piesele cu un design diferit față de tendințele mass-market?

Sunt curioase și dorince să iasă din tipare și să încerce ceva nou.  Caută piese care să le pună în valoare personalitatea în mod unic, și cred cu tărie că acesta este unul dintre obiectivele brandului Maam.

Ce poți să îmi spui despre piesele pe care le-ai adus la Alist Designers boutique?

Am făcut o selecție specială pentru Alist Designers Boutique (cu ocazia aceasta îmi exprim încântarea de a fi selecționată pentru a expune la Alist Designers Boutique).

Piese reprezentative pentru Maam (sacoul Una cu spatele gol, jacheta Crissa cu imprimeu colorat, rochia Valelie…), piese din colecția capsulă în colaborare cu Filip Octavian, grafic designer și cafeneaua Boiler prezentată la RDW și câteva piese din colecția SS24, pe care le voi expune în cadrul Săptămânii Modei de la Milano în septembrie.

Foto: PR

Related Posts

The Grand Avenue: Ice, ice, baby!

Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…

Zalando: Ce port de Sărbători?

Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…

C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie 

Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…

Crazy Christmas 2024: Idei originale de cadouri pe care le găsești la târg

Crazy Christmas revine la Unirea Shopping Center (intrare din bulevardul Corneliu Coposu 2A) pe 7 decembrie, între orele…

Alexia Eram și-a lansat colecția de haine. Cum a fost la evenimentul Margot Market

Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Alexia Eram, și-a lansat prima colecție de haine, colecție…

Chestionarul Alist Designers boutique: Astăzi aflăm mai multe despre Wax’n Magic 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu Wax’n Magic, brandul de lumânări pe care îl găsești…

Chestionarul Alist Designers boutique: Astăzi ne răspunde ownerul brandului My Perfume Theory

Alist Designers boutique este gazda unei selecții generoase de branduri locale în această perioadă. Astăzi vorbim cu Astrid…

Chestionarul Alist Designers boutique: Pălăria Dădârlat în câteva fraze 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu un brand care împlinește 128 de tradiție, pasiune și…

Chestionarul Alist Designers boutique: Maria Costake completează frazele noastre

Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu povestea Mariei Costake, brandul care a transformat pasiunea și talentul artistic…

Chestionarul Alist Designers boutique: PoeticAlb completează frazele noastre 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă astăzi cu PoeticAlb, un brand cu o estetică diafană, sculptată în in,…