Andreea Leta ∙ July 26, 2022 ∙ 6 min read

Alist Desginers boutique găzduiește luna aceasta una dintre cele mai speciale prezențe de până acum. Pălăria Dădârlat este brandul cu o tradiție impresionantă, pe care Mădălina Dădârlat o duce mai departe cu multă responsabilitate și creativitate. Iată ce ne-a povestit: 

Povestea voastră a început acum mai bine de 100 de ani. Ce înseamnă să duci mai departe o astfel de tradiție? 

Pălăria Dădârlat este o moștenire de suflet care îmbină armonios pasiunea pentru frumos, autentic și meșteșug, cu presiunea de a evolua cel puțin la fel de mult precum cele 3 generații anterioare mie. Pălăria Dădârlat este locul în care am ales să mă dezvolt, să-mi pun sufletul și trăirile, in care am învățat ce înseamnă satisfacția profesională, să muncesc, să mă dedic, să nu țin cont de un interval orar sau o fișă de post. Pălăria Dădârlat este dincolo de un job, este o poveste pentru care aleg să scriu zilnic câte o filă și care anul acesta împlinește 126 de ani de tradiție.

Există o pălărie anume de care te leagă o amintire sau o poveste specială? 

În urmă cu 7 ani când am preluat oficial din atribuțiile businessului, în fiecare zi în care terminăm sarcinile necreative de care eram responsabilă pe atunci, lăsăm biroul și mergem în atelier. Eram înconjurată de calapoade și forme care au și triplul vârstei mele. Calapoade care au fost folosite de bunicul meu, tatăl meu și care după atâția ani de muncă și-au găsit drum spre mine. Și că să ajung din atelierul de producție la cel de croitorie, treceam printr-un hol în care era o mășînă foarte veche de cusut. În jurul meu era istorie în orice colț te-ai fi uitat, iar eu eram responsabilă să înțeleg ce îmi transmite. Eram la început de drum, un proaspăt absolvent visător, un burete dornic să absoarbă cât mai multă informație. Jumătate de an nu m-am putut apropia de calapoade, tot ce făceam era să le privesc. Eram responsabilă de treburi administrative, și cum făcusem școală germană unde disciplină era un must, știam clar care sunt responsabilitățile mele. Dar eram nefericită. În fiecare zi când urcam în birou ma cuprindea o stare de nefericire. Când plecam acasă, opream în atelier, un atelier în care deși era plin de smocuri de la palrii, de miros de apret, de lac și de lână, simțeam că pot să respir mai ușor decât într-un birou organizat exact după cerințele mele. 

Și inevitabilul s-a întâmplat. O criză de personal m-a pus față în față cu o mașînă de cusut, multe comenzi, disperarea că existau contracte de onorat și comenzi de livrat. Acela a fost momentul cheie în care eu am lăsat munca de birou pentru cea de atelier, am vrut să învăț totul despre o producție pe care o știam de când eram copil, dar la care nu lucrasem, să încerc fiecare mașînă de cusut, să văd ce poate face și ce îmbunătățiri pot să aduc. Să trec prin holul cu mașînă veche de cusut și să ajung în atelierul de producție și să am curaj să încerc forme noi. Să combin din elemente, să încerc să creez ceva nou. Să găsesc produsul meu, care să fie destinat publicului meu, să evoluez de la ce făceau părinții mei și grupa lor de orientare, la ceva care să aibă semnătură mea. Realizat de mine, pentru iubitorii mei de frumos. Prima oară când am realizat și accesorizat o fedora neagră, avea o înălțime sub medie, de 10 cm, și era cu borurui largi de 11 cm, iar prima întrebare a fost: “unde vrei să vinzi aceste pălării?” În condițiile in care părinții mei realizau pălării clasice, a căror dimensiune era direct proporțională, iar borul maxim avea 6-7 cm și o calotă înalta de 12-12.5 cm. Nici nu am vândut-o in viitorul apropiat, dar am purtat-o eu într-o excursie la Budapesta pentru că am crezut in ea. 3 ani mai târziu Fedora cu borul de 8.5 cm este bestsellerul Pălăriei Dădârlat. 

De câțiva ani pălăriile și-au recâștigat popularitatea în rândul tinerei generații. Care sunt cele mai solicitate modele și care este profilul general al clientului vostru? 

Tendințele actuale sunt orientate spre pălăriile versatile care pot fi purtate atât la un eveniment mai special, cât și zi de zi. Fedora este unul dintre cele mai purtate modele, deși în 2022 am văzut o creștere în cererea pentru calapodul “touch of gold” (https://palariadadarlat.ro/magazin/palarie-fusion-din-lana-d96/)  și în general spre produsele care au trademarkul nostru- pana aurie. 

Ce ne poți spune despre pălăriile pe care le-ați adus la Alist Designers boutique? Ce propuneri  în materie de tendințe aveți pentru vara aceasta? 

La Alist Designers boutique am venit pe lângă cele mai cerute modele- cele de Fedora și Touch, cu cel mai nou concept al nostru- calapodul Arrow. Partea de sus a pălăriei are designul unei săgeți și a plecat de la una dintre valorile Pălăriei Dădârlat. Metaforic, pălăria Arrow este pălăria care caută sensul, ne îndrumă spre progres și găsește direcția. Feedbackul a fost unul foarte bun, atât pentru design cât și pentru modul în care se așează.

Care sunt lucrurile de care ar trebui să ținem cont atunci când vrem să achiziționăm o pălărie? Există modele care se potrivesc oricărei fizionomii sau staturi sau, dimpotrivă, modele pretențioase pe care nu le poate aborda oricine? 

Pălăria este o stare de spirit, iar purtătorii de pălării știu exact despre ce vorbim. Frumusețea în a fi purtător de pălării constă în libertatea de a ne alege starea de spirit, în a întregi o ținută cu o pălărie fără că această să atragă atenția sau contrar, să ieșim din tipare cu o pălărie extravaganță. Există câteva “reguli” cu privire la fizionomia feței, însă consider că cel mai important e să purtăm noi pălăria și să nu ne poartea ea pe noi. 

Foto: PR

Related Posts

Alist Designers boutique te așteaptă inclusiv azi pentru cadourile last minute. Grăbește-te, suntem aici până la ora 18! 

După un an plin de provocări, mulți dintre noi am lăsat pe ultima sută de metri curățenia, cumpărăturile…

Home decor: Cei mai fancy brazi de Crăciun

Dacă încă nu ai apucat să decorezi bradul de Crăciun, cu siguranță ai observat deja că anul acesta…

TERMINAL OF FASHION deschide boutique-ul ZEGNA în inima Bucureștiului

TERMINAL OF FASHION, liderul incontestabil al modei de lux în România, are deosebita onoare de a anunța inaugurarea…

Chestionarul Alist Designers boutique: Ioana Dumitrache completează frazele noastre 

Seria cu care te-am obișnuit deja continuă astăzi cu una dintre cele mai apreciate prezențe din social media…

Trenduri de fashion pentru 2025 – Ce vom purta la anul?

2025 se anunță a fi un an stilat, plin de eleganță, de rafinament și nu în ultimul rând,…

Masa de Crăciun cu echipa A List Magazine

Ca în fiecare an, echipa A List Magazine s-a reunit la masa de Crăciun, pentru a celebra încă…

Matthieu Blazy este noul designer al casei Chanel

După ce postul de director de creație a rămas vacant timp de șase luni, în urma plecării lui…

Chestionarul Alist Designers boutique: Noria Anis completează frazele noastre

Seria Chestionarului Alist Designers boutique are astăzi sub lupă brandul Noria Anis, despre care Georgiana, owner și creative…

Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa

Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…

The Grand Avenue: Ice, ice, baby!

Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…