Andreea Leta ∙ September 18, 2024 ∙ 4 min read

Meșteshukar ButiQ este unul dintre cele mai spectaculoase branduri locale. Fiecare bijuterie poartă amprenta artistului, astfel că are harul de a ne întoarce la acele vremuri în care totul era lucrat minuțios, bine ancorat în timp și în pasiunea celui care pune o parte din suflet în toate piesele pe care le creează. Am aflat o parte din ce se află în spatele poveștii din atelier, așa că iată care este filosofia brandului și pe ce pune accentul: 

Meșteshukar ButiQ
Broșă Meșteshukar ButiQ, 140 lei
Meșteshukar ButiQ
Cercei Meșteshukar ButiQ, 120 lei

Cum a început povestea Meșteshukar ButiQ? Ce v-a determinat să demarați acest proiect care aduce din nou în lumină vechile tehnici de lucru ale metalelor? 

Povestea a început că o alternativă la combaterea discriminării Romilor în locul metodelor convenționale, scoțând în evidență meșteșugurile tradiționale și utilitatea lor contemporană. 

Aveți o poveste deosebită a unui obiect creat în atelierul  Meșteshukar ButiQ, care marchează un moment important din istoria brandului? 

Primul succes memorabil a venit chiar cu prima noastră colecție de bijuterii, proiectată de un disegner Austriac, Nadia Zeronian, și produsă de meșteșugarii noștri. A fost prezentată în cadrul Romanian Design Week, unde a fost primită de public cu mare entuziasm.

Dacă ar fi să alegeți câteva calități ale clientului ideal, care ar fi acestea? Cum vă doriți să fie receptate piesele pe care le creați?

Clientul ideal ar fi acela care învață să nu compere compulsiv, ci să simtă o legătură cu obiectul pe care îl achiziționează de la noi, o legătură care să facă relația de lungă durata și să aducă mereu aceași bucurie, ori de câte ori este purtat sau folosit. Am dori ca obiectele create de noi să fie simțite și tratate că piese sensibile, purtătoare de sens și viață.

Meșteshukar ButiQ
Inel Meșteshukar ButiQ, 160 lei

Care este cea mai mare provocare cu care piața artizanală locală se confruntă în prezent? Dar cel mai mare avantaj al statutului de meșteșugar?

Ceea mai mare provocare ar fi lipsa unor suficiente spații dedicate prezentării acestor produse, lipsa de interes a marelui public, care încă preferă mărcile multinaționale consacrate și, ca întotdeauna, lipsa unui sprijin instituțional și birocrația dusă la absurd. Pe de altă parte, avantajul ar fi libertatea de a face ceea ce îți place, de a fi creativ și de a da sens existenței tale.

Ce ne puteți spune despre piesele pe care le găsim la Alist Designers boutique până la finalul acestei luni? 

Prin colecția pe care o prezentăm la Alist Designers boutique dorim să subliniem evoluția produselor noastre din ultimii ani și trecerea de la statutul de meșteșugari la cel de artiști. Subliniem în mod subtil filosofia noastră, aceea prin care răspundem la stres prin creație artistică, așa cum răspunde Scoica printr-o Perlă.

Meșteshukar ButiQ
Tavă Meșteshukar ButiQ (alamă și lemn), 950 lei
Meșteshukar ButiQ
Tigaie Meșteshukar ButiQ, 400 lei

Foto: PR

Related Posts

The Grand Avenue: Ice, ice, baby!

Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…

Zalando: Ce port de Sărbători?

Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…

C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie 

Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…

Crazy Christmas 2024: Idei originale de cadouri pe care le găsești la târg

Crazy Christmas revine la Unirea Shopping Center (intrare din bulevardul Corneliu Coposu 2A) pe 7 decembrie, între orele…

Alexia Eram și-a lansat colecția de haine. Cum a fost la evenimentul Margot Market

Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Alexia Eram, și-a lansat prima colecție de haine, colecție…

Chestionarul Alist Designers boutique: Astăzi aflăm mai multe despre Wax’n Magic 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu Wax’n Magic, brandul de lumânări pe care îl găsești…

Chestionarul Alist Designers boutique: Astăzi ne răspunde ownerul brandului My Perfume Theory

Alist Designers boutique este gazda unei selecții generoase de branduri locale în această perioadă. Astăzi vorbim cu Astrid…

Chestionarul Alist Designers boutique: Pălăria Dădârlat în câteva fraze 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu un brand care împlinește 128 de tradiție, pasiune și…

Chestionarul Alist Designers boutique: Maria Costake completează frazele noastre

Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu povestea Mariei Costake, brandul care a transformat pasiunea și talentul artistic…

Chestionarul Alist Designers boutique: PoeticAlb completează frazele noastre 

Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă astăzi cu PoeticAlb, un brand cu o estetică diafană, sculptată în in,…