Piesele din denim reprezintă, pentru cei mai mulți dintre noi, piesele de bază ale gargerobei, așa că este momentul să afli ce înseamnă producția lor și care sunt brandurile care au pus sustentabilitatea la temelia filosofiei lor.
„Sustenabilitate” este cuvântul pe care îl auzi de ceva timp, dar în următorii ani va deveni aproape obsesiv, în sensul cel mai bun și nobil al cuvântului, așa că, dacă nu ai inspectat zona aceasta, este momentul să începi să aprofundezi. Vei vedea cât de complex și cât de fascinant este acest subiect, care îți va ocupa multe după-amieze. Iar satisfacția că vei îmbunătăți atât calitatea propriei vieți, cât și a mediului, te va face să transformi cititul etichetelor într-un hobby.
Dar până când sustenabilitatea va deveni un stil de viață la fel de comod și cool precum o pereche de pantaloni din denim, află că moda este una dintre cele mai poluante industrii, iar în ceea ce privește cifrele, câteva produse basic din garderobă pot părea adevărați monstruleți. Da, chiar și piesele din denim, pentru care se folosesc 5000 tone apă/pereche.
Dacă am început bine în ceea ce privește motivarea spre un stil de viață sustenabil și, desigur, spre o garderobă adaptată acestuia, trebuie să știi că ai la dispoziție o listă destul de lungă de branduri celebre pentru piesele din denim, care depun eforturi considerabile pentru a produce cât mai safe și etic cu putință. Câteva dintre acestea sunt prezente și în România, așa că astăzi vorbim despre 3 dintre ele.
Diesel
La capitolul etică, Diesel este unul dintre brandurile aflată într-o neobosită căutare a soluțiilor inovatoare, așa că fiecare lansare vine cu o știre despre încă o treaptă urcată pe scara sustenabilității. Dacă anul trecut ne-am bucurat de o colecție-capsulă creată din plastic și peturi de Coca Cola reciclate, anul acesta, după ce în ianuarie a fost lansată strategia Diesel For Responsible Living, cea mai recentă colecție de jeanși este creată prin tehnici ce reduc cu până la 40% consumul de apă, iar consumul de chimicale este minimul certificat de GreenScreen. Colecția strict Made in Italy aduce în prim-plan noi modele de jeanși pentru femei și pentru bărbați.
Levi’s
Levi’s este unul dintre cele mai iconice branduri de jeans, așa că își mențin poziția și în ceea ce privește sustenabilitatea. Încă din 2010, Levi’s a lansat inițiativa Better Cotton, prin care fermierii sunt instruiți în noi tehnici de cultivare, astfel încât să fie redus consumul de apă, de pesticide sau de chimicale, pentru ca impactul asupra solului să fie cât mai mic. Mai mult de 20% dintre piesele produse dub eticheta Levi’s sunt, la scară mondială, produse din acest bumbac. Iar peste 67% dintre produse au la bază tehnica Water<Less, prin intermediul căreia au fost economisiți 3 miliarde de litri de apă, dintre care reciclați 2 miliarde de litri. Până la finalului lui 2020, Levi’s și-au propus să ridice procentul de 67%, la 80%. De asemenea, brandul a intrat recent și într-un parteneriat cu Cotton’s Blue Jeans Go Green, prin care denimul este colectat de la gropile de gunoi, reciclat și folosit pentru izolarea clădirilor.
H&M Conscious
H&M este de asemenea un brand care a deschis de ceva timp subiectul sustenabilității și continuă să aducă în atenția tuturor marile probleme ale mediului și metodele simple prin care putem contribui la îmbunătățirea situației. În colecția H&M Conscious vei găsi numeroase piese din denim, obținute prin reciclarea fibrei de bumbac sau prin îndepărtarea materialelor a căror producție este extrem de novică pentru mediu. Pe site, vei găsi o secțiune întreagă dedicată sustenabilității.
Sănătatea mediului este cel puțin la fel de importantă precum propria stare de bine, așa că poți începe chiar de azi să reciclezi. Printre multe altele, este și un proces foarte creativ!
Foto: PR
The Grand Avenue: Ice, ice, baby!
Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…
Zalando: Ce port de Sărbători?
Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…
C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie
Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…
Alexia Eram și-a lansat colecția de haine. Cum a fost la evenimentul Margot Market
Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Alexia Eram, și-a lansat prima colecție de haine, colecție…
Chestionarul Alist Designers boutique: Pălăria Dădârlat în câteva fraze
Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu un brand care împlinește 128 de tradiție, pasiune și…
Chestionarul Alist Designers boutique: Maria Costake completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu povestea Mariei Costake, brandul care a transformat pasiunea și talentul artistic…
Chestionarul Alist Designers boutique: PoeticAlb completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă astăzi cu PoeticAlb, un brand cu o estetică diafană, sculptată în in,…
Chestionarul Alist Designers boutique: Provocative Concept completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu Provocative Concept, un brand care a pornit dintr-o pasiune pură, pusă…
Chestionarul Alist Designers boutique: IUnique completează frazele noastre
Începem de astăzi seria Chestionarul Alist Designers boutique, ca să îi cunoaștem mai bine pe designerii pe care…
Garderoba funcțională: Ce înseamnă și cum o poți adopta
Poate că ai mai văzut sau auzit pe undeva sintagma asta „garderobă funcțională”, dar dacă nu ai apucat…