Unul dintre creatorii de modă emblematici de origine japoneză, Issey Miyake, a murit la vârsta de 84 de ani, din cauza cancerului la ficat. Se pare că decesul a survenit vineri, iar înmormântarea a avut loc deja, potrivit presei japoneze.
Issey Miyake s-a născut la Hiroshima în 1938, a trăit la Tokyo și și-a înființat casa de modă care a devenit iconică în anii ‘70, la New York.
Designerul avea doar șapte ani când Hiroshima a fost devastată de bomba atomică lansată de Statele Unite. Mama sa a murit trei ani mai târziu, din cauza expunerii la radiații.
”Când închid ochii, încă văd lucruri pe care nimeni n-ar trebui să le trăiască vreodată”, spunea Miyake într-un text scris pentru New York Times în 2009, în care a adăugat că preferă să creeze, nu să distrugă, și să aducă frumusețe și bucurie în lume.
Creatorul de modă a vrut mai întâi să devină dansator sau sportiv, dar s-a răzgândit după ce i-a picat în mână o revistă de modă a surorii sale. A studiat designul grafic la universitatea de artă din Tokyo și apoi s-a mutat la Paris.
Creatorul de modă japonez s-a afirmat datorită stilului și tehnicii sale inovative în design și felului în care a reușit să împletească tehnicile industriale cu elementele artistice. Hainele sale au fost foarte apreciate de reprezentanții industriilor creative și au fost adoptate ca uniforme neoficiale de către arhitecți sau designeri grafici. Unul dintre clienții fideli ai lui Miyake a fost însuși Steve Jobs , ale cărui bluze negre pe gât, pe care le purta de fiecare data alături de jeans, erau create de designerul japonez.
Issey Miyake și-a făcut ucenicia în atelierele marilor case de modă franceze Guy Laroche și Hubert de Givenchy și a devenit cunoscut în lumea modei datorită abordării sale revoluționare în design. În anii ‘90, și-a lansat linia de haine Pleats Please, formată din piese cu pliseuri, care nu se șifonau, datorită unei tehnici unice. De asemenea, el a lansat și conceptul APOC – A Piece of Cloth (o bucată de material), un material realizat printr-o tehnica specială, inventată de el. A fost un pionier în sfera în care arta se întâlnea cu moda și a colaborat cu numeroși artiști de valoare pentru colecțiile sale, precum Nobuyoshi Araki.
Pe piața parfumeriei, L’Eau D’Issey încă este considerat unul dintre cele mai reușite parfumuri ale tuturor timpurilor.
Issey Miyake s-a retras din lumea modei în 1997, după ce și-a lăsat amprenta în industrie prin designul său unic. Astăzi, brandul creat de el și care îi poartă numele continuă să evolueze și lanseaza anual materiale și tehnici noi, iar inovația și experimentele rămân cuvintele definitorii ale casei.
Foto: Hepta
The Grand Avenue: Ice, ice, baby!
Sezonul rece i-a trimis pe marii designeri spre o estetică glacială, reflectată prin tonurile de gri, perfect puse…
Zalando: Ce port de Sărbători?
Sezonul festiv a sosit! Găsește-ți inspirația împreună cu Zalando și adaugă acea strălucire ținutei tale perfecte, fie pentru…
C&A Xmas 2024: Strălucește alături de întreaga familie
Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului este chiar sărbătoarea Crăciunului, care a inspirat cea mai recentă…
Alexia Eram și-a lansat colecția de haine. Cum a fost la evenimentul Margot Market
Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Alexia Eram, și-a lansat prima colecție de haine, colecție…
Chestionarul Alist Designers boutique: Pălăria Dădârlat în câteva fraze
Seria Chestionarul Alist Designers boutique merge mai departe cu un brand care împlinește 128 de tradiție, pasiune și…
Chestionarul Alist Designers boutique: Maria Costake completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu povestea Mariei Costake, brandul care a transformat pasiunea și talentul artistic…
Chestionarul Alist Designers boutique: PoeticAlb completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă astăzi cu PoeticAlb, un brand cu o estetică diafană, sculptată în in,…
Chestionarul Alist Designers boutique: Provocative Concept completează frazele noastre
Seria Chestionarul Alist Designers boutique continuă cu Provocative Concept, un brand care a pornit dintr-o pasiune pură, pusă…
Chestionarul Alist Designers boutique: IUnique completează frazele noastre
Începem de astăzi seria Chestionarul Alist Designers boutique, ca să îi cunoaștem mai bine pe designerii pe care…
Garderoba funcțională: Ce înseamnă și cum o poți adopta
Poate că ai mai văzut sau auzit pe undeva sintagma asta „garderobă funcțională”, dar dacă nu ai apucat…