Ce înseamnă să fii strateg de mesaj?

Iată 7 scurtături care te salvează când ai de promovat o idee. Ce înseamnă să fii strateg de mesaj? Explică Roxana Grămadă.
Vrei ceva și vrei să vrea și ceilalți. Vrei pentru tine sau pentru ei. Sau pentru voi. Doar că dacă le spui iar, și iar, și iar, o să-ți câștigi titlul de cicălitoare șefă. Și asta te scoate din minți, pentru că știi că ai dreptate. Întrebarea e cum, Doamne, iartă-mă, să le spui, ca să obții da. Intră în scenă strategul de mesaj…
Recunoaște, habar n-ai ce-i aia strateg de mesaj și la ce folosește. Dar dacă există cineva care poate să rezolve problema de mai sus pentru tine, aleluia, să-ți dea și ție cineva numărul, că-ți trebuie acum. Aaaa! Se cheamă strateg de mesaj. Minunat. Uite ce vrei, de fapt.
Începe cu ce-i interesează pe ei!
Da, pentru tine e cel mai important ce vrei tu. (Chiar și când e spre binele lor.) Exact din același motiv, ei vor ce vor ei. Dacă vrei să intri în bula lor selectă și să alterezi peisajul, întoarce-ți punctul de vedere pe dos și începe cu ce vor ei să audă. Și mai concret, începe toate mesajele cu tu în loc de eu. Face bine la rezultate. Și la moral.
Și dacă ei nici măcar nu știu că au o problemă?
În primul rând, aplauze că ai observat. Nimic nu se poate rezolva până când nu e definit ca o problemă. O nevoie. O dorință. Deci dacă ei încă n-au deschis ochii să vadă capra vecinului, uite cheia magică. Întreabă-i ce ținte sau obiective au. Uneori obiectivul poate să fie și celebrul FOMO (fear of missing out). Nu mă întreba de ce, acceptăm că a nu avea ce au alții este o problemă de rezolvat.
Te uiți în jur și zici „fir-ar…, de ce eu nu?!”
Aha! Avem deja o problemă. Există acolo, în viața lor, ceva care îi ține pe loc. Pentru că, pe scurt, toți suntem pe un drum de creștere. Când stagnăm sau chiar dăm înapoi, ne doare în suflet și în cont. Pune-ți ochelarii de Sherlock Holmes și fă o listă cu tot ce îi doare. E posibil să nu zică „nu mă recunosc în oglindă, am cumpărat deja cinci iluminatoare de ten și degeaba”. Fii atentă la indicii. Au râs un pic prea tare. Sau au tăcut. Sau…?
Găsește suspecții!
Sub orice problemă e întotdeauna un punct de vedere. O credință. Și cum cui pe cui se scoate, ca să existe altă realitate, credința care produce acum ce tu vrei să schimbi trebuie să iasă din tură și să lase o altă credință la butoane. „N-am nervi să macin boabe de cafea dimineața” poate fi înlocuită cu succes de “primesc bile albe de la soția mea dacă îi fac o cafea bună”.
Dacă vrei să arăți trăsnet în jeanși albi
Ce vrei tu să facă ei, nu vrei degeaba. Vrei pentru că produce un anume rezultat. Adică o promisiune. Și promisiunea asta, spusă simplu, rupe norii. Dacă ai respectat pașii de mai sus. Cum arată o promisiune irezistibilă? Gândește-te pentru ce ai scos instant cardul în ultima vreme. La zero celulita la vedere în jeanși albi sau rochie de seară? La o piele cu 10 ani mai tânără? La tocuri pe care chiar poți să stai? Îți trebuie cam 12 cuvinte maxim. Fără și, dar sau virgule.
Forța fie cu tine!
Ca să ai câștig de cauză, acolo, în bula lor, se va da o luptă de forțe și rezultanta va fi da. Adică ceva îi va atrage și ceva îi va respinge. Și pentru da, ce îi atrage va fi mai puternic. Cu condiția să faci un switch fin. Altfel, lucrurile rămân în dulcele status quo. Și promisiunea ta trăsnet se topește în văzduh. Dacă e greu să iasă din contractul actual, unul nou trebuie să fie foarte, foarte atrăgător. Sau aștepți să se termine cel existent (și ești pe fază să nu se prelungească).
Nu vorbi de bani până nu ți-e clar că vor!
Este, probabil, greșeala numărul unu. Până nu e clar ce e de primit, să spui cât costă nu-ți aduce decât dezavantaje. Te catapultează direct în universul paralel numit „nu e o prioritate acum”. „Vreau să faci cursul ăsta, pentru că e foarte bun pentru tine și costă atât” n-o să-ți aducă laurii victoriei, cel mai probabil, niciodată. „Vrei să începi ceva pe cont propriu fără să renunți la corporație? Am dat peste asta și m-am gândit la tine” e un început.
Să spui ce trebuie la momentul cheie și să produci rezultatul e superputerea superputerilor. Abracadabra! Care chiar asta înseamnă, în limba ebraică: „să se facă precum vorbesc”. Dacă iei bine scurtăturile, ce vrei tu o să devină ce vor ei. Există însă un mare „dar:” verifică să ai intenția curată. Există o mare diferența între promovarea de idei și manipulare, nu? Să nu strivim corola de minuni a lumii, zic.
Foto: pexels.com

Iată 7 scurtături care te salvează când ai de promovat o idee. Ce înseamnă să fii strateg de mesaj? Explică Roxana Grămadă.
Vrei ceva și vrei să vrea și ceilalți. Vrei pentru tine sau pentru ei. Sau pentru voi. Doar că dacă le spui iar, și iar, și iar, o să-ți câștigi titlul de cicălitoare șefă. Și asta te scoate din minți, pentru că știi că ai dreptate. Întrebarea e cum, Doamne, iartă-mă, să le spui, ca să obții da. Intră în scenă strategul de mesaj…
Recunoaște, habar n-ai ce-i aia strateg de mesaj și la ce folosește. Dar dacă există cineva care poate să rezolve problema de mai sus pentru tine, aleluia, să-ți dea și ție cineva numărul, că-ți trebuie acum. Aaaa! Se cheamă strateg de mesaj. Minunat. Uite ce vrei, de fapt.
Începe cu ce-i interesează pe ei!
Da, pentru tine e cel mai important ce vrei tu. (Chiar și când e spre binele lor.) Exact din același motiv, ei vor ce vor ei. Dacă vrei să intri în bula lor selectă și să alterezi peisajul, întoarce-ți punctul de vedere pe dos și începe cu ce vor ei să audă. Și mai concret, începe toate mesajele cu tu în loc de eu. Face bine la rezultate. Și la moral.
Și dacă ei nici măcar nu știu că au o problemă?
În primul rând, aplauze că ai observat. Nimic nu se poate rezolva până când nu e definit ca o problemă. O nevoie. O dorință. Deci dacă ei încă n-au deschis ochii să vadă capra vecinului, uite cheia magică. Întreabă-i ce ținte sau obiective au. Uneori obiectivul poate să fie și celebrul FOMO (fear of missing out). Nu mă întreba de ce, acceptăm că a nu avea ce au alții este o problemă de rezolvat.
Te uiți în jur și zici „fir-ar…, de ce eu nu?!”
Aha! Avem deja o problemă. Există acolo, în viața lor, ceva care îi ține pe loc. Pentru că, pe scurt, toți suntem pe un drum de creștere. Când stagnăm sau chiar dăm înapoi, ne doare în suflet și în cont. Pune-ți ochelarii de Sherlock Holmes și fă o listă cu tot ce îi doare. E posibil să nu zică „nu mă recunosc în oglindă, am cumpărat deja cinci iluminatoare de ten și degeaba”. Fii atentă la indicii. Au râs un pic prea tare. Sau au tăcut. Sau…?
Găsește suspecții!
Sub orice problemă e întotdeauna un punct de vedere. O credință. Și cum cui pe cui se scoate, ca să existe altă realitate, credința care produce acum ce tu vrei să schimbi trebuie să iasă din tură și să lase o altă credință la butoane. „N-am nervi să macin boabe de cafea dimineața” poate fi înlocuită cu succes de “primesc bile albe de la soția mea dacă îi fac o cafea bună”.
Dacă vrei să arăți trăsnet în jeanși albi
Ce vrei tu să facă ei, nu vrei degeaba. Vrei pentru că produce un anume rezultat. Adică o promisiune. Și promisiunea asta, spusă simplu, rupe norii. Dacă ai respectat pașii de mai sus. Cum arată o promisiune irezistibilă? Gândește-te pentru ce ai scos instant cardul în ultima vreme. La zero celulita la vedere în jeanși albi sau rochie de seară? La o piele cu 10 ani mai tânără? La tocuri pe care chiar poți să stai? Îți trebuie cam 12 cuvinte maxim. Fără și, dar sau virgule.
Forța fie cu tine!
Ca să ai câștig de cauză, acolo, în bula lor, se va da o luptă de forțe și rezultanta va fi da. Adică ceva îi va atrage și ceva îi va respinge. Și pentru da, ce îi atrage va fi mai puternic. Cu condiția să faci un switch fin. Altfel, lucrurile rămân în dulcele status quo. Și promisiunea ta trăsnet se topește în văzduh. Dacă e greu să iasă din contractul actual, unul nou trebuie să fie foarte, foarte atrăgător. Sau aștepți să se termine cel existent (și ești pe fază să nu se prelungească).
Nu vorbi de bani până nu ți-e clar că vor!
Este, probabil, greșeala numărul unu. Până nu e clar ce e de primit, să spui cât costă nu-ți aduce decât dezavantaje. Te catapultează direct în universul paralel numit „nu e o prioritate acum”. „Vreau să faci cursul ăsta, pentru că e foarte bun pentru tine și costă atât” n-o să-ți aducă laurii victoriei, cel mai probabil, niciodată. „Vrei să începi ceva pe cont propriu fără să renunți la corporație? Am dat peste asta și m-am gândit la tine” e un început.
Să spui ce trebuie la momentul cheie și să produci rezultatul e superputerea superputerilor. Abracadabra! Care chiar asta înseamnă, în limba ebraică: „să se facă precum vorbesc”. Dacă iei bine scurtăturile, ce vrei tu o să devină ce vor ei. Există însă un mare „dar:” verifică să ai intenția curată. Există o mare diferența între promovarea de idei și manipulare, nu? Să nu strivim corola de minuni a lumii, zic.
Foto: pexels.com