Carmen Dell’Orefice, muza lui Salvador Dali, pe coperta Vogue, la 91 de ani

Carmen Dell’Orefice, muza lui Salvador Dali, apare pe coperta Vogue Cehoslovacia, ediția de aprilie, fotografiată de Albert Watson, în ținute de Andrew Gn.
La 91 de ani, muza lui Salvador Dali, Carmen Dell’Orefice, apare pe coperta publicației Vogue Cehoslovacia. Actriță și model, Carmen Dell’Orefice este fotografiată de celebrul artist Andrew Watson și pozează în extravagantele ținute ale creatorului de modă Andrew Gn.
Carmen Dell’Orefice a doborât recordul ca fiind cel mai în vârstă model care încă activează în industrie. Carmen a început să lucreze ca model încă de la vârsta de 15 ani, când a apărut pe coperta Vogue, și de atunci și-a continuat activitatea până azi, când încă apare pe coperțile celor mai prestigioase publicații și este imaginea mai multor branduri de modă. La vârsta de 13 ani, poza nud pentru pictorul spaniol suprarealist Salvador Dali, care se mutase în acea perioada în Statele Unite.

Carmen Dell’Orefice s-a născut la New York, pe 3 iunie 1931, din părinți cu origini maghiare și italiene. Din cauză ca părinții ei aveau o relație presărată cu multe scandaluri, tânăra a crescut mai mult pe la rude sau alături de asistenți sociali. La vârsta de 13 ani, în timp ce mergea cu autobuzul la cursuri de balet, a fost abordată de soția unui fotograf pentru a lucra ca model pentru acesta, dar ședința foto n-a fost una prea reușită, își amintește Carmen. În 1946, însă, norocul i-a surâs după ce nașul ei a prezentat-o redacției Vogue pentru a lucra ca model, iar tânăra Carmen a semnat un contract de modelling prin care era plătită cu 7,5 dolari pe oră. A devenit modelul favorit al fotografului Erwin Blumenfeld, cel care a realizat și fotografiile pentru prima ei copertă Vogue US, din 1946.

În ciuda succesului ei în modelling, Carmen Dell’Orefice și mama ei se confruntau cu mari probleme financiare, deoarece veniturile ei din modelling nu erau suficiente pentru a le acoperi cheltuielile de zi cu zi, astfel că tânăra era malnutrită și fotografii trebuiau să-i ajusteze rochiile cu ace de siguranță și să le umple cu servețele pentru a-i oferi forme.
”Am avut o cariera respectabilă, dar nu aveam un aspect specific. Eram un cameleon”, povestește Carmen.
În 1947, Carmen apare din nou pe coperta Vogue, pe când avea deja 16 ani, și apare din nou în 1948 pe copertă. A avut ocazia să lucreze cu cei mai renumiți fotografii ai acelor vremuri, printre care Irving Penn, Gleb Derujinsky, Francesco Scavullo, Norman Parkinson sau Richard Avedon. În 1960, Carmen este fotografiată de Melvin Sokolsky pentru publicatia Harper’s Bazaar, iar fotografia, intitulată Carmen Las Meninas, a devenit obiect de colecție.
În ciuda succesului ei obținut timpuriu ca model, agențiile au refuzat s-o reprezinte pe Carmen din cauză că era foarte slabă, iar Vogue și-a pierdut interesul pentru ea. Carmen a urmat un tratamant și, cu o siluetă nouă, a început să lucreze ca model de lenjerie. În 1959, se retrage din modelling după cea de-a doua ei căsătorie.

După cel de-al treilea divorț și aflată în mare nevoie de bani, Dell’Orefice revine la modelling, în 1978. În 1984 apare pe coperta publicației Quarante, o revistă adresată ”femeilor cu stil și cu substanță”. În anii ’90-2000, lucrează ca model pentru Isaac Mizrahi, dar și pentru Cho Cheng și Rolex și continuă să apară în paginile publicațiilor de modă Vogue, W și Harper’s Bazaar.
Carmen a mai apărut în campanii pentru Missoni, Sephora, H&M și a defilat pe catwalk pentru Anna Sui, Stephane Rolland, Thierry Mugler etc.
În anii ’80-’90, Dell’Orefice și-a pierdut mare din banii câștigați la bursă și a fost nevoită să-și vândă la licitație fotografiile ei mai vechi din anii 40 pentru a face rost de bani. În anii urmatori, a investit bani alături de iubitul ei, Norman Levy, la sfaturile escrocului financiar Bernie Madoff, iar aceasta s-a dovedit a fi încă o decizie proastă, deoarece a înregistrat din nou pierderi.
Foto: Hepta, Harper’s Bazaar

Carmen Dell’Orefice, muza lui Salvador Dali, apare pe coperta Vogue Cehoslovacia, ediția de aprilie, fotografiată de Albert Watson, în ținute de Andrew Gn.
La 91 de ani, muza lui Salvador Dali, Carmen Dell’Orefice, apare pe coperta publicației Vogue Cehoslovacia. Actriță și model, Carmen Dell’Orefice este fotografiată de celebrul artist Andrew Watson și pozează în extravagantele ținute ale creatorului de modă Andrew Gn.
Carmen Dell’Orefice a doborât recordul ca fiind cel mai în vârstă model care încă activează în industrie. Carmen a început să lucreze ca model încă de la vârsta de 15 ani, când a apărut pe coperta Vogue, și de atunci și-a continuat activitatea până azi, când încă apare pe coperțile celor mai prestigioase publicații și este imaginea mai multor branduri de modă. La vârsta de 13 ani, poza nud pentru pictorul spaniol suprarealist Salvador Dali, care se mutase în acea perioada în Statele Unite.

Carmen Dell’Orefice s-a născut la New York, pe 3 iunie 1931, din părinți cu origini maghiare și italiene. Din cauză ca părinții ei aveau o relație presărată cu multe scandaluri, tânăra a crescut mai mult pe la rude sau alături de asistenți sociali. La vârsta de 13 ani, în timp ce mergea cu autobuzul la cursuri de balet, a fost abordată de soția unui fotograf pentru a lucra ca model pentru acesta, dar ședința foto n-a fost una prea reușită, își amintește Carmen. În 1946, însă, norocul i-a surâs după ce nașul ei a prezentat-o redacției Vogue pentru a lucra ca model, iar tânăra Carmen a semnat un contract de modelling prin care era plătită cu 7,5 dolari pe oră. A devenit modelul favorit al fotografului Erwin Blumenfeld, cel care a realizat și fotografiile pentru prima ei copertă Vogue US, din 1946.

În ciuda succesului ei în modelling, Carmen Dell’Orefice și mama ei se confruntau cu mari probleme financiare, deoarece veniturile ei din modelling nu erau suficiente pentru a le acoperi cheltuielile de zi cu zi, astfel că tânăra era malnutrită și fotografii trebuiau să-i ajusteze rochiile cu ace de siguranță și să le umple cu servețele pentru a-i oferi forme.
”Am avut o cariera respectabilă, dar nu aveam un aspect specific. Eram un cameleon”, povestește Carmen.
În 1947, Carmen apare din nou pe coperta Vogue, pe când avea deja 16 ani, și apare din nou în 1948 pe copertă. A avut ocazia să lucreze cu cei mai renumiți fotografii ai acelor vremuri, printre care Irving Penn, Gleb Derujinsky, Francesco Scavullo, Norman Parkinson sau Richard Avedon. În 1960, Carmen este fotografiată de Melvin Sokolsky pentru publicatia Harper’s Bazaar, iar fotografia, intitulată Carmen Las Meninas, a devenit obiect de colecție.
În ciuda succesului ei obținut timpuriu ca model, agențiile au refuzat s-o reprezinte pe Carmen din cauză că era foarte slabă, iar Vogue și-a pierdut interesul pentru ea. Carmen a urmat un tratamant și, cu o siluetă nouă, a început să lucreze ca model de lenjerie. În 1959, se retrage din modelling după cea de-a doua ei căsătorie.

După cel de-al treilea divorț și aflată în mare nevoie de bani, Dell’Orefice revine la modelling, în 1978. În 1984 apare pe coperta publicației Quarante, o revistă adresată ”femeilor cu stil și cu substanță”. În anii ’90-2000, lucrează ca model pentru Isaac Mizrahi, dar și pentru Cho Cheng și Rolex și continuă să apară în paginile publicațiilor de modă Vogue, W și Harper’s Bazaar.
Carmen a mai apărut în campanii pentru Missoni, Sephora, H&M și a defilat pe catwalk pentru Anna Sui, Stephane Rolland, Thierry Mugler etc.
În anii ’80-’90, Dell’Orefice și-a pierdut mare din banii câștigați la bursă și a fost nevoită să-și vândă la licitație fotografiile ei mai vechi din anii 40 pentru a face rost de bani. În anii urmatori, a investit bani alături de iubitul ei, Norman Levy, la sfaturile escrocului financiar Bernie Madoff, iar aceasta s-a dovedit a fi încă o decizie proastă, deoarece a înregistrat din nou pierderi.
Foto: Hepta, Harper’s Bazaar