Încorporarea tehnologiei în modă

Text de Maya Cazacu
În ultimii ani, tehnologia a reușit să se strecoare în lumea modei și nu putem face altceva decât să o acceptam. Fie prin haine realizate într-un laborator, articole vestimentare imprimate 3D sau prin genți transportate pe runway de drone, tehnologia a făcut o declarație importantă în lumea modei. E bine sau rau? Rămâne de văzut!
Inovație materială
Brandurile de modă se gândesc în mod constant la noi modalități de a produce articole de îmbrăcăminte durabile, fără a folosi metode care fac rău planetei sau animalelor. Abordarea pro-nature în modă face posibilă realizarea de blană, piele sau matase fara animale. Stella McCartney a implementat deja astfel de idei inovatoare si a prezentat articole vestimentare fabricate intr-un laborator.

Haine printate 3D
Principala valoare a imprimarii 3D in moda este disponibilitatea si accesibilitatea sa pentru publicul larg. Imprimarea 3D le permite profesionistilor sa depaseasca orice granita a designului, deoarece le ofera sansa de a transforma cele mai improbabile proiecte in realitate.
AI, stalkerul meu personal?
Technologia a impins consumatorii catre un digital-self. Inteligenta artificiala aduna informatii despre gusturile tale prin interactiuni zilnice si consumul media. Retelele sociale sunt un loc unde iti poti prezenta stilul de viata, exprima opinii si gusturi si promova diferite lucruri. Cu toate acestea, cu cresterea
AI-ului, social media este un domeniu de pool-uri globale de extragere a datelor. AI este folosit de brandurile de moda pentru a examina preferintele consumatorilor si pentru a oferi servicii personalizate.
Cum a schimbat tehnologia creativitatea prezentarilor de moda?
Deschiderea unui nou magazin Burberry in Beijing, 2014. In urma vremii ingrozitoare pe care au avut-o la fashion week la Milano si Paris directorul de creatie la
Burberry, Christopher Bailey, a avut ideea sa amestece atat modele, cat si holograme pentru a fi pregatiti pentru potentiala vreme rea.
Dolce & Gabanna, Fall 2018.
Inainte de inceperea showului invitatii au fost rugati sa isi puna telefoanele pe mod avion, provocand o intarziere atat de lunga incat Anna Wintour aproape s-a dus acasa. Cand a inceput showul toata lumea a fost surprinsa, deoarece drone au inceput sa zboare pe runway carand genti. Balenciaga Afterworld Video Games, Fall 2021 Cedric Charbit, CEO Balenciaga, a comparat o prezentare de moda cu jocurile video. Ideea lui pentru acest concept a venit in urma pandemiei. Criza covid-19 a avut un impact asupra urmatoarei generatii si, prin urmare, asupra urmatorilor consumatori. Jocurile video sunt o parte mare a mediului nostru, iar designerii incearca sa se adapteze pentru a nu rata trendurile viitoare.

Text de Maya Cazacu
În ultimii ani, tehnologia a reușit să se strecoare în lumea modei și nu putem face altceva decât să o acceptam. Fie prin haine realizate într-un laborator, articole vestimentare imprimate 3D sau prin genți transportate pe runway de drone, tehnologia a făcut o declarație importantă în lumea modei. E bine sau rau? Rămâne de văzut!
Inovație materială
Brandurile de modă se gândesc în mod constant la noi modalități de a produce articole de îmbrăcăminte durabile, fără a folosi metode care fac rău planetei sau animalelor. Abordarea pro-nature în modă face posibilă realizarea de blană, piele sau matase fara animale. Stella McCartney a implementat deja astfel de idei inovatoare si a prezentat articole vestimentare fabricate intr-un laborator.

Haine printate 3D
Principala valoare a imprimarii 3D in moda este disponibilitatea si accesibilitatea sa pentru publicul larg. Imprimarea 3D le permite profesionistilor sa depaseasca orice granita a designului, deoarece le ofera sansa de a transforma cele mai improbabile proiecte in realitate.
AI, stalkerul meu personal?
Technologia a impins consumatorii catre un digital-self. Inteligenta artificiala aduna informatii despre gusturile tale prin interactiuni zilnice si consumul media. Retelele sociale sunt un loc unde iti poti prezenta stilul de viata, exprima opinii si gusturi si promova diferite lucruri. Cu toate acestea, cu cresterea
AI-ului, social media este un domeniu de pool-uri globale de extragere a datelor. AI este folosit de brandurile de moda pentru a examina preferintele consumatorilor si pentru a oferi servicii personalizate.
Cum a schimbat tehnologia creativitatea prezentarilor de moda?
Deschiderea unui nou magazin Burberry in Beijing, 2014. In urma vremii ingrozitoare pe care au avut-o la fashion week la Milano si Paris directorul de creatie la
Burberry, Christopher Bailey, a avut ideea sa amestece atat modele, cat si holograme pentru a fi pregatiti pentru potentiala vreme rea.
Dolce & Gabanna, Fall 2018.
Inainte de inceperea showului invitatii au fost rugati sa isi puna telefoanele pe mod avion, provocand o intarziere atat de lunga incat Anna Wintour aproape s-a dus acasa. Cand a inceput showul toata lumea a fost surprinsa, deoarece drone au inceput sa zboare pe runway carand genti. Balenciaga Afterworld Video Games, Fall 2021 Cedric Charbit, CEO Balenciaga, a comparat o prezentare de moda cu jocurile video. Ideea lui pentru acest concept a venit in urma pandemiei. Criza covid-19 a avut un impact asupra urmatoarei generatii si, prin urmare, asupra urmatorilor consumatori. Jocurile video sunt o parte mare a mediului nostru, iar designerii incearca sa se adapteze pentru a nu rata trendurile viitoare.