Campari, binecunoscutul aperitiv roșu milanez, a lansat în 2023 programul global Campari Red Hands și în România. Cu această ocazie, cinci barmani români devin acum parte din comunitatea Red Hands by Campari la nivel global.
Campari, binecunoscutul aperitiv roșu milanez, a lansat în 2023 și în România programul global Red Hands, creat pentru a-i selecta, susține și promova pe acei barmani care dau dovadă de talent, dorință de cunoaștere și pasiune. Astfel, barmani din mai multe țări din Europa intră în programul de pregătire ce se desfașoară pe parcursul unui an, pentru a deveni parte din comunitatea Campari Red Hands. Finaliștii fiecărei ediții își reprezintă țara la Adunarea Finală de la Camparino in Galleria, Milano.
Cinci barmani români au fost selectați pentru prima ediție locală a programului. Criteriile de eligiblitate au la bază o categorie aparte de barmani care s-au remarcat prin creativitate și prin pasiunea pe care o pun în munca lor. Horea Galoș, Mario Josim, Szabo Claudiu, Șerban Secară și Alexandru Crîșmariu sunt cei cinci barmani care au intrat în programul Red Hands în anul 2023, devenind reprezentanții României la Adunarea Finală ce va avea loc în luna Februarie la Milano.
Red Hands funcționează ca un program menit să inspire și să dezvolte carierele barmanilor, atât în zona mixologie, cât și în arii conexe precum Storytelling, Personal Branding, Curatoriat, Design, Food Pairing și Bartending. Ghidati de Massimiliano Magri, Brand Ambassador Campari, alături de traineri experimentați precum Melania Medeleanu, Mihai Popescu, Dacian Foldi sau Gregory Buda, absolvenții programului devin parte a unei comunități formate din experți ai industriei și un simbol al expertizei și al pasiunii în domeniul lor de activitate, oferind consumatorilor o experiență Campari excepțională.
„Campari are adânc înrădăcinată în ADN-ul său credința că pasiunea, creativitatea și măiestria merg mână în mână. De aceea, prin programul Campari Red Hands ne-am dorit să îi identificăm pe acei barmani care depun toate eforturile de a se perfecționa constant și de a investi în ei și în pasiunea lor. Cu această ocazie, le urez bun venit in echipa Red Hands celor cinci absolvenți ai primei ediții locale și îi îndemn pe doritori să urmărească programul pentru că dăm startul selecției pentru ediția din acest an în curând”, a declarat Massimiliano Magri, Brand Ambassador Campari în cadrul PPD Global România.
Conceptul global Campari „Red Hands” celebrează și recunoaște vedetele în devenire ale mixologiei, barmani de top ce dau dovadă de „Red Passion” și ies din zona lor de confort prin creativitate. Această inițiativă captivantă este concepută pentru a onora barmanii, în timp ce dezvoltă anual o comunitate globală. Primii șapte profesioniști entuziaști selectați în acest proiect și-au prezentat cu succes cocktailurile și creațiile cinematografice la The Campari Lounge, în timpul Festivalului de Film de la Veneția din 2023.
În acest context, A List Magazine a stat de vorbă cu doi dintre participanții acestui program- Massimilano Magri, Brand Ambassador Campari, și cu Mario Josim, unul dintre cei cinci barmani români selectați pentru prima ediție locală a programului Campari Red Hands.
Massimilano Magri, Brand Ambassador Campari
Massimilano, ce înseamnă să fii competitiv în această meserie?
Ca barman, este cea mai mare oportunitate pe care ți-o poți crea. Eu mi-am început cariera ca spălător de vase și, prin competiții, am ajuns Brand Ambassador Campari. Aceasta este o oportunitate ca mixolog, să te vadă și alți oameni în afară de clienții care vin mod obișnuit la tine la bar.
Care e punctul maxim în care poți ajunge în acest job, spre ce se aspiră?
Competițiile și participarea la Red Hands sunt o oportunitate pe care o ai să crești ca barman, ca persoană, și ca profesionist în domeniu. În general, barmanii au dorința de a deveni Brand Ambassadors pentru o marcă sau să iasă din bar pentru o poziție mai mare. Aceasta este calea cea mai bună prin care poți să ieși în față și să ajungi un barman sau un mixolog foarte bun.
Unii privesc această meserie ca pe un job sezonier, intermediar. Cum poți face din ea o carieră?
Eu, personal, nu mi-am dorit niciodată să fac altceva. De la 14 ani mi-am dorit să fiu barman. Sunt italian și, pentru noi, este o meserie care poate să dureze o viață. Este o meserie la fel ca toate celelalte, există un început, dar sunt și alte laturi în care poți crește. Depinde de pasiunea pe care o ai. Meseria de barman nu e doar ceva sezonier și poți face multe alte lucruri – owner, bar manager, brand ambassador, consultant, etc.
Ce aptitudini trebuie să ai ca să fii un barman bun și ce calități obții pe parcurs?
Constanța. Un barman trebuie să se trezească în fiecare zi la aceeași oră, trebuie să ajungă la bar indiferent de ziua pe care a avut-o acasă, trebuie să fie cu zâmbetul pe față și să servească oaspeții. Dacă ești constant și responsabil, acestea sunt calități foarte bune. De asemenea, cunoștințele, învățarea – la bar există cocktailuri clasice pe care trebuie să le cunoști, e necesară și dobândirea unui skill de a crea cocktailuri pentru barul tău; trebuie să fii ordonat, curat, toate sunt calități importante.
Când a fost provocată creativitatea ta la maximum?
Când am participat la competiții. Aveam impresia că știu tot. În momentul în care te înscrii la o competiție sau ai oportunitatea de a face parte dintr-un proiect ca Red Hands, crezi că știi tot, dar, în acel moment, vin provocările și afli, de fapt, că trebuie să mai înveți încă ceva. Acela a fost momentul în care mi-am deschis antenele și mi-am dat seama că mai am de învățat ca să pot ajunge undeva.
Cu ce băutură ai asocia un first date?
În acest context, mă gândesc la un cocktail pe bază de Campari- Negroni. Pentru mine, Negroni este un cocktail pentru orice ocazie, deci și pentru un first date- astfel, îți dai seama dacă omul din fața ta este pe aceeași lungime de undă cu tine. Dacă cealaltă persoană comandă și ea un Negroni, cu siguranță aveți o legătură de împărtășit.
Și cu o întâlnire de afaceri?
M-aș duce mai degrabă către un Campari Spritz sau Aperol Spritz, pentru că sunt cocktailuri cu mai puțin volum alcoolic, alături de care poți să ai o discuție, poți să bei chiar două.
Dar o petrecere de burlăcițe?
Negroni Sbagliato- este un cocktail în care înlocuiești ginul cu prosecco. Vermut, Campari și prosecco – bulele prosecco-ului îți dau un vibe pe care nu-l primești cu toate celelalte tipuri de cocktailuri.
Care ar fi ingredientele unei seri perfecte? Ce n-ar trebui să lipsească?
O poveste. În bar, tot ceea ce poți să faci este să ai o poveste pentru omul din fața ta. Poate să înceapă o discuție care să dureze ore, iar această discuție poate avea loc alături de un Negroni.
Mario Josim, participant al primei ediții locale din programul Campari Red Hands
Mario, ce înseamna să fii competitiv în meseria asta?
Cred că, în primul rând, trebuie să fii competitiv cu tine însuți. De la sezon la sezon mai bun.
Pe mine, meseria m-a ales. Aveam 20 de ani, lucram ca ospătar, bâjbâiam, n-aveam nicio direcție, niciun scop și, ușor, ușor m-a cucerit domeniul acesta și am facut din asta un scop care îmi oferă satisfacții.
Unii privesc această meserie ca pe un job sezonier, intermediar. Cum poți face din ea o carieră?
Faci din ea o carieră când te implici mai mult și nu că trebuie doar să știi să pui 40 ml alcool cu 20 ml de suc, ci să înțelegi cum e făcut sucul ăla și de ce merge și să duci asta la nivel profesionist, să înțelegi tot ce se întâmplă cu piața. Meseria asta e complexă: are și psihologie – cu colegii, cu oaspeții, interacțiunea este psihologie- trebuie să-i câștigi, să înțelegi ce vor, este muncă fizică – vine marfa, o cărăm, este economie – facem închideri fiscale, este chimie, este fizică, ne jucăm cu densități, cu temperaturi, este foarte complexă și ăsta este farmecul ei.
Cu ce aptitudini trebuie să te naști și ce calități capeți pe parcurs?
Nu trebuie să te naști cu nimic, trebuie să ai acei șapte ani de-acasă, bun simț și respect față de ceilalți.
Eu am început să muncesc de la 13 ani, acum am 30, lucram pe litoral. Trebuie să ai bun simț – common sense, cum spun englezii – restul vine de la sine. E foarte important și mediul în care începi sau în care te afli. Dacă e unul proactiv și îți oferă șanse de dezvoltare, de astfel de lucruri o să ai parte.
Când ți-a fost provocată creativitatea la maximum?
Am participat la multiple competiții și au fost multe momente, cum a fost și prezentarea de astăzi (n.r. evenimentul Campari Red Hands de la București), când nu mai era vorba de o băutură, ci de ocazia de a explica ce am înțeles noi în șase luni de zile, cu cinci workshop-uri, cu experți, cu teme, cu situații și întâmplări…
De obicei, în contextul în care deadline-ul e scurt și trebuie să livrezi, atunci devii cel mai creativ. Mă leg de un statement – Hard times make strong men.
Cu ce ai asocia un first date?
Cu un Negroni.
O întâlnire de afaceri?
Cu un Campari Soda.
Și o petrecere de burlăcițe?
Cu Negroni Sbagliato – care înseamnă ”greșit” (râde).
Dacă ai inventa un cocktail pentru ziua de azi, ce ar fi?
Ar fi un Campari Soda, în care să simțim acest gust dulce-amărui de Campari, să trezească în noi acest Red Passion, apropo de tot parcursul acesta și, în același timp, să ne ajute să rămânem lucizi, că are puțin alcool, să ne bucurăm de aceste șase luni care au fost spectaculoase.
Pentru mai multe informații despre Red Hands și Campari, vizitați www.campariredhands.com și urmăriți @campariofficial.
#CampariRedHands #EnjoyResponsibly
Despre Campari
Campari este iconicul aperitiv roșu italian de neuitat, care se află în inima unora dintre cele mai faimoase cocktailuri din lume. Campari a fost fondat la Milano în 1860 de Gaspare Campari și a devenit punct de referință grație fiului său, Davide, care a creat ceva atât de distinctiv și revoluționar încât rețeta sa secretă nu a mai fost modificată de atunci. De culoare roșie vibrantă, gustul unic și multistrat al Campari este rezultatul infuziei de ierburi, plante aromatice și fructe în alcool și apă. Pe lângă faptul că este unic și distinctiv, Campari este extrem de versatil, oferind posibilități nemărginite și neașteptate. Prin popularitatea sa globală și influența sa asupra lumii cocktailurilor, Campari stimulează instinctele pentru a debloca pasiuni, inspirând creații nelimitate.
Despre Grupul Campari
Grupul Campari este un jucător important în industria globală de băuturi spirtoase, cu un portofoliu de peste 50 de mărci premium și super premium, răspândite în priorități globale, regionale și locale. Prioritățile globale, obiectivul principal al Grupului, includ Aperol, Campari, SKYY, Grand Marnier, Wild Turkey și Appleton Estate. Grupul a fost fondat în 1860 și astăzi este al șaselea cel mai mare jucător din lume în industria băuturilor spirtoase premium. Are o acoperire globală de distribuție, tranzacționând în peste 190 de țări din întreaga lume, cu poziții de lider în Europa și Americi. Strategia de creștere a Grupului Campari urmărește să combine creșterea organică prin construirea puternică a mărcii și creșterea externă prin achiziții selective de mărci și afaceri. Cu sediul central în Milano, Italia, Campari Group operează în 23 de unități de producție din întreaga lume și are propria sa rețea de distribuție în 26 de țări. Grupul Campari are aproximativ 4.700 de angajați. Acțiunile companiei-mamă Davide Campari-Milano N.V. (Reuters CPRI.MI – Bloomberg CPR IM) sunt listate la Bursa Italiană din 2001. Pentru mai multe informații: http://www.camparigroup.com/en. Vă rugăm să vă bucurați de mărcile noastre în mod responsabil.
Despre PPD Global România:
PPD Global, membră a grupului internațional Photos Photiades Group, este unul dintre cei mai mari distribuitori de băuturi alcoolice și non-alcoolice premium din Europa Centrală și de Sud-Est, cu peste 25 de ani de activitate în patru țări – Cipru, România, Croația și Slovenia. Prezent pe piața locală din 2007, PPD Global România este partenerul strategic al celor mai mari producători de băuturi la nivel global, precum Diageo, Gruppo Campari, San Pellegrino, Monin, Proximo. Împreună cu partenerii săi, PPD Global România a construit un portofoliu impresionant de băuturi premium şi super premium. Printre acestea se numără mărci emblematice de băuturi, precum Johnnie Walker, J&B, Campari, Aperol, Tanqueray, Captain Morgan, Cinzano, Acqua Panna. Pentru mai multe informații, vizitați www.ppdglobal.com.
Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa
Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…
John Galliano părăsește casa de modă Maison Margiela după zece ani
Designerul britanic John Galliano pleacă din funcția de director artistic al casei de modă franceze Maison Margiela după…
Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români
Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…
Cine a câștigat MasterChef 2024?
Câștigătoarea Masterchef 2024 a fost desemnată Georgiana Ene. Concurenta show-ului culinar a plecat acasă cu un premiu de…
Kate Moss, din nou singură
Kate Moss e o femeie singură și fără obligații după ce a pus capăt relației de nouă ani…
Robert De Niro și Ben Stiller, în Meet the Parents 4
Robert De Niro, Ben Stiller, Teri Polo și Blythe Danner se află în discuții pentru a juca într-o…
Un Crăciun magic cu Lidl Deluxe
Sărbătorile sunt întotdeauna magice alături de familie și prietenii dragi. Dacă n-ai pus pe lista lui Moș Crăciun…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Kate Middleton, pe lista scurtă a Personalităților Anului, alături de Kamala Harris, Elon Musk și Donald Trump
Prințesa de Wales Kate Middleton se află pe lista scurtă a personalităților anului, clasament realizat de publicația Time….
Sebastian Stan, actorul de origine română, dublu-nominalizat la Globurile de Aur
Nominalizările la Globurile de Aur au fost anunțate ieri, iar una dintre cele mai plăcute surprize l-a constituit…