Magia UNTOLD nu este doar despre muzică și experiențe de festival, ci și despre cum simbolurile universului festivalului prind viață prin design. În spatele fiecărui articol de merchandising există o poveste complexă și fascinantă, creată de o echipă talentată și pasionată. Anul acesta, designerul Ovidiu Pop și colegele sale, Anamaria Han, Elena Manea și Ina Solomon, ne invită să pătrundem în culisele colecției de merchandise UNTOLD 2024.
Este un proces de creație care durează 9 luni, pornind de la concept și primele schițe, până la designul final și primele prototipuri. De la vizitele în fabrici până la ședințele foto, și de la comunicarea colecției până la achiziția primelor piese de către festivalieri în magazinele fizice și online, fiecare etapă este gândită să aducă magia celor patru zile de UNTOLD în viața de zi cu zi.
Colecția din acest an nu este doar un simplu set de articole de îmbrăcăminte; este un tribut adus temei „Human is Nature,” o reflexie a frumuseții și diversității naturii, inspirată de miturile și legendele care îmbogățesc cultura noastră. Împreună cu echipa de merchandising, explorăm modul în care design-ul și produsele UNTOLD reușesc să transforme momentele magice ale festivalului în experiențe memorabile.
Povestește-ne despre magia din spatele colecției de merchandise UNTOLD din acest an. Ce elemente fantastice sau mitice v-au inspirat în design și cum le-ați integrat în noua colecție?
Ovidiu Pop: “Am să încep prin creionarea conceptului universului UNTOLD, care ne-a inspirat anul acesta, și anume NATURA. Mai specific, natura umană sau HUMAN is NATURE, așa cum am definit-o noi în procesul de creație. Apoi, prin a descrie structura colecției de merch UNTOLD 2024, pe care am dorit-o unisex, fiind o colecție de festival, ne-am dorit să fie cât mai cuprinzătoare, în toate nuanțele naturii per se și a celei umane. Având în vedere tema, Human is Nature, laitmotivul grafic sunt elementele organice, florale, naturale. Uite, de exemplu, bujorul, care este pur românesc, chiar floarea națională, este de asemenea prezent și în universul UNTOLD. Toate elementele naturale: magnoliile, florile de cireș, rândunelele sunt desenate și interpretate cu un touch de magie. Alt exemplu simpatic sunt rândunelele, care simbolizează speranța, libertatea și spiritul aventurii, care sunt și cuvinte cheie ale universului UNTOLD.”
UNTOLD este cunoscut pentru atmosfera sa magică și plină de mister. Cum ați reușit să capturați această esență în colecția de merchandise pentru 2024?
Ovidiu Pop: “Tema festivalului UNTOLD fiind “Human is Nature” (Mama Natură) aceasta se reflectă, desigur, în toate elementele vizuale și de merchandise printr-un tratament grafic unic. Toate elementele sunt învăluite în magie, incluzând detalii precum cozi extra-magic și fluturi cu trei aripioare. Elementul central, Mama Natură, este transpus grafic într-o paletă cromatică armonioasă, adaptată colecțiilor vestimentare. Pentru a aduce un plus de rafinament tehnic, designul vestimentar utilizează tehnica linogravurii. Acest tratament grafic oferă o plasticitate artistică distinctă, accentuând povestea și tematica festivalului într-un mod vizual spectaculos.”
Există vreo poveste sau legendă specifică care v-a inspirat în crearea acestei colecții?
Ovidiu Pop: “Natura, după cum spuneam, este narativul principal, iar noi suntem o parte esențială din această poveste.”
Ina Solomon: “Pe mine, întregul concept de anul acesta, cu Human is Nature, m-a dus cu gândul la legenda zeiței Gaia, zeitate importantă în mitologia greacă, considerată personificarea Pământului. Atât Gaia, cât și „Mama Naturii” sunt personificări ale naturii. Ele reprezintă pământul și forțele naturale, având un rol protector asupra vieții, iar colecția de merch ne povestește, prin simbolurile exemplificate, despre această relație inefabilă dintre oameni și natură, ca fiind parte din aceeași energie a vieții.”
Cum își vor putea fanii UNTOLD aduce un strop din magia festivalului în viața lor de zi cu zi prin colecția de merchandise din acest an?
Anamaria Han: “Universul UNTOLD este cu adevărat fermecător, un tărâm magic care își dezvăluie comorile ascunse cu fiecare ediție. Colecția noastră de merchandise este creată pentru a aduce un strop din această magie în viața de zi cu zi a festivalierilor. Fiecare produs este impregnat cu esența poveștilor fantastice ale UNTOLD, oferindu-le fanilor posibilitatea de a purta cu ei amintiri prețioase. Așa cum un talisman poartă noroc, aceste obiecte transformă momentele de neuitat în realitate tangibilă, amintindu-le constant de aventura lor minunată și permițându-le să ducă povestea mai departe, oriunde ar merge.”
În universul UNTOLD, fiecare ediție are o temă unică. Cum se reflectă tema din acest an în designurile și produsele de merchandise?
Elena Manea: “Tema din acest an a festivalului UNTOLD este, “Human is Nature” (Mama Natură), o alegere care își propune să sublinieze legătura profundă și inseparabilă dintre oameni și mediul înconjurător. Această temă se reflectă profund în designurile și produsele de merchandise prin designul vizual: elementele vizuale din colecția de merchandise sunt inspirate din natură. Culorile predominante sunt cele care evocă natura, verde deschis, nisipiu, nuanțe de albastru. Grafica include imagini și motive inspirate din flora și fauna planetei, subliniind frumusețea și diversitatea naturii magice, produsele de merchandise: Fiecare articol de merchandise, de la tricouri și hanorace până la accesorii și suveniruri, este conceput pentru a reflecta tema “Human is Nature”.
Prin aceste elemente, UNTOLD reușește să ofere o experiență unică și coerentă, asigurându-se că fiecare aspect al festivalului este în armonie cu tema “Human is Nature”, transformând simpla participare într-o aventură memorabilă și inspiratoare pentru toți cei prezenți.”
Care este produsul din colecția de merchandise care crezi că va deveni talismanul norocos al fanilor în această ediție a festivalului?
Anamaria Han: “Este greu să aleg un singur produs, dar dacă ar fi să numesc talismanul norocos al acestei ediții a festivalului, cu siguranță ar fi tricoul ce ilustrează Mama Natură. Acest tricou magic dezvăluie întru totul tematica naturii din acest an și este ca și cum ai lua cu tine o bucățică din regatul fermecat al MainStage-ului. Îmbrăcându-l, fanii vor simți cum forța și frumusețea naturii îi învăluie, oferindu-le protecție și noroc.”
Care crezi că este cea mai versatilă piesă din colecția de merch pe 2024, aceea piesă vestimentară care poate întregește orice ținută?
Ina Solomon: “Tricoul Human Nature 🙂 nu neapărat pentru că poartă numele și simbolul Mamei Natură, ci pentru că are un croi oversized și o nuanță de naturală, care îl face și jucăuș, și elegant în același timp. Elementele de brand UNTOLD sunt prezente, dar sunt extrem de discrete. Așadar, poate fi purtat împreună cu oricare altă piesă din colecția de merch, hanoracele, borsetele și șepcile, ziua cu un outfit mai relaxat sau seara cu un look mai surprinzător.”
Ce rol joacă elementele naturii în designurile colecției și cum contribuie acestea la atmosfera magică a festivalului?
Elena Manea: “Elementele naturii în designurile colecției „Human Nature” contribuie la atmosfera magică a festivalului prin integrarea texturilor și culorilor inspirate de natură. Aceste elemente creează o ambianță imersivă și estetică, reflectând armonia dintre om și mediu. Materialele naturale și motivele organice amplifică experiența senzorială, transformând festivalul într-un peisaj de vis și promovând conștientizarea ecologică.”
Care sunt pașii de la concept la produsul final și ce provocări ai întâmpinat pe parcurs?
Ina Solomon: “Procesul de realizare a colecției „Human Nature” a început cu dezvoltarea conceptului festivalului în primul rând, și apoi declinat pentru o colecție vestimentară. S-au lucrat nenumărate schițe și prototipuri, cu elemente care să reflecte tema aleasă, dar să se diferențieze totuși de materialele vizuale pentru campaniile de comunicare de brand. Această diferențiere a fost realizată prin tehnica artistică a linogravurii. În etapa de producție, am coordonat echipele pentru a asigura execuția precisă a designurilor, urmată de teste pentru a verifica calitatea produselor finale. Lansarea colecției a implicat pregătirea materialelor de promovare și organizarea ședinței foto. Printre provocările întâmpinate s-au numărat acuratețea graficii pe materialele textile, găsirea materialelor și nuanțelor potrivite și menținerea standardelor de calitate în producție.”
Dacă ar fi să alegi un singur cuvânt pentru a descrie energia și magia colecției de merchandise UNTOLD 2024, care ar fi acela și de ce?
Ovidiu Pop: “ORGANIC.”
Anamaria Han: “Dacă ar fi să aleg un singur cuvânt pentru a descrie energia și magia colecției de merchandise UNTOLD 2024, acel cuvânt ar fi “enchanting” (fermecător). Acest cuvânt surprinde perfect spiritul colecției, care reușește să capteze esența festivalului într-o manieră magică și captivantă. Fiecare articol din colecție este creat pentru a transporta purtătorul într-un tărâm de poveste.”
Elena Manea: “Mama-Natura.”
Ina Solomon: “E foarte greu să găsești un singur cuvânt, dar o să fie ALCHIMIE.”
Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa
Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…
John Galliano părăsește casa de modă Maison Margiela după zece ani
Designerul britanic John Galliano pleacă din funcția de director artistic al casei de modă franceze Maison Margiela după…
Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români
Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…
Cine a câștigat MasterChef 2024?
Câștigătoarea Masterchef 2024 a fost desemnată Georgiana Ene. Concurenta show-ului culinar a plecat acasă cu un premiu de…
Kate Moss, din nou singură
Kate Moss e o femeie singură și fără obligații după ce a pus capăt relației de nouă ani…
Robert De Niro și Ben Stiller, în Meet the Parents 4
Robert De Niro, Ben Stiller, Teri Polo și Blythe Danner se află în discuții pentru a juca într-o…
Un Crăciun magic cu Lidl Deluxe
Sărbătorile sunt întotdeauna magice alături de familie și prietenii dragi. Dacă n-ai pus pe lista lui Moș Crăciun…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Kate Middleton, pe lista scurtă a Personalităților Anului, alături de Kamala Harris, Elon Musk și Donald Trump
Prințesa de Wales Kate Middleton se află pe lista scurtă a personalităților anului, clasament realizat de publicația Time….
Sebastian Stan, actorul de origine română, dublu-nominalizat la Globurile de Aur
Nominalizările la Globurile de Aur au fost anunțate ieri, iar una dintre cele mai plăcute surprize l-a constituit…