Andreea Leta ∙ November 18, 2024 ∙ 7 min read

Când spui Lavazza, spui tradiție, gust, eleganță și, desigur, inovație. Am fost pentru a doua oară la evenimentul de lansare al celebrului calendar, realizat de fotograful Omar Victor Diop, unde am avut din nou ocazia să petrec câteva minute cu Francesca Lavazza, care mi-a povestit puțin despre marile proiecte ale brandului pe care îl reprezintă. Iată cum a fost: 

În 2022 am participat la evenimentul de lansare a calendarului Lavazza 2023, un moment care m-a făcut să visez la ziua în care voi putea ajunge la Torino, la muzeul Lavazza, un spațiu dedicat atât istoriei familiei, cât și repertoriului artistic bogat care a însoțit-o. Și, desigur, n-aș fi ratat nici pe cont propriu cafeneaua, unde există un desert pe bază de cappuccino. Yummy!

Însă astrele au făcut astfel încât să primesc o invitație la evenimentul de anul acesta, chiar în locul în care a început totul, care, la în prima săptămâna a lui noiembrie, a adunat un repertoriu impresionant de personalități entuziasmate să celebreze cel mai recent proiect foto, dar și să marcheze câteva pagini de istorie. Lavazza împlinește anul acesta 130 de ani, iar Fundația Lavazza tocmai a aniversat în septembrie 20 de ani de la înființare. Cât despre legendarul calendar, află că a adunat peste 30 de ediții, de la primele file ilustrate de marele Helmut Newton. 

arhiva personala

Am reîntâlnit-o pe Francesca Lavazza, care, în cadrul unui mic interviu, mi-a povestit una, alta, despre calendarul Lavazza 2025, despre proiectele brandului și, cel mai importat, despre misiunea companiei. 

Care este povestea din spatele calendarului Lavazza 2025 și care au fost lucrurile pe care s-a concetrat acest proiect?

F.L: Am pornit de la o aniversare pe care o celebrăm anul acesta, calendarul Lavazza împlinește 30 de ani. Cei mai importanți, până la urmă, sunt oamenii, așa că am ales să ne concentrăm atenția chiar asupra lor. Suntem foarte recunoscători celor care ne sunt alături în acest business și care au scris istorie alături de noi. Acum doi ani am decis să trecem la nivelul următor, Lavazza este de atunci la nivelul de Group, vorbim, astfel, despre o experiență globală, de unde vine tema calendarului de anul acesta. Let’s Blend! (a amesteca). 

Tema este foarte puternic legată de produsele Lavazza, străbunicul meu (i.e. Luigi Lavazza) a inventat un tip de blending al cafelei, venind cu o viziune nouă, care a presupus combinarea mai multor origini ale cafelei, generând un nou gust. Asta stă azi la baza companiei noastre: aducem împreună oameni din diverse colțuri ale lumii, a căror experiență profesională și cultură se îmbină într-un mix total nou. 

Blending cultures
Blending times

Ce ți-a plăcut cel mai mult la colaborarea cu Omar Victor Diop? Cum ați reușit să integrați istoria brandului și viziunea lui artistică? 

F.L: Mi-a plăcut absolut tot procesul de lucru, de când am început să conturăm ideea, am simțit că Omar Victor Diop este fotograful potrivit, care poate reda cel mai bine acest proiect. Au fost realizate 36 de portrete, câteva dintre ele ale unor oameni care nu au mai fost niciodată în fața camerei până acum, câțiva dintre ei sunt chiar colegi de-ai noștri, dar veți recunoaște și personalități internționale, care s-au aflat la acest bar infinit, în care fiecare personalitate este perfect reprezentată. Pentru 2025, am pregătit patru capitole, pornind, cum spuneam, de la ideea de Blending (Blending cultures, Blending roots, Blending time, Blending minds). Aceste tableu vivantes au în centru o personalitate emblematică, care susține ideea întregii compoziții. 

Blending roots
Blending minds

Fundația Lavazza tocmai a împlinit 20 de ani. Care ar fi proiectele de care sunteți mândri și ce impact au avut acestea la nivel global? Știm că sunteți foarte preocupați de stilul de viață sustenabil, atât în plan personal, cât și profesional. 

F.L: Am sărbătorit acest eveniment chiar la finalul lunii septembrie, a fost o zi foarte importantă pentru noi, puternic legată de tema calendarului de anul acesta, din 2024, More than us. Suntem recunoscători pentru toate colaborările pe care le-am avut în tot acest timp. Fără acestea, nu am fi reușit să creăm prezentul și, mai departe, viitorul pe care încercăm să-l surprindem de fiecare dată. Unul dintre cele mai importante proiecte ale Fundației Lavazza are legătură cu statutul femeilor din Guatemala și posibilitatea de a crea locuri de muncă pentru ele. Cu ajutorul Verita Vita am creat un program – Coffee to be reborn, care a însemnat o adevărată mișcare de empowement a lor, datorită trainingurilor care le-au pregătit să devină mici antreprenoare. De-a lungul anilor am avut ocazia să colaborăm și cu laureați Nobel, care au adus inspirație în ceea ce privește drepturile omului și posibilitatea de a face ceva pe cont propriu, dar ne ocupăm și de chestiuni legate de mediu. Acum în desfășurare este un proiect mare axat pe Ecuador, care se preocupă de problema defrișării, pentru carecolaborăm cu Ministerul Mediului ca să ne asigurăm că acest proces este stopat. Totul începe la Torino, dar viziunea noastră îmbrățișează întreaga lume. 

Cum plănuiește Lavazza să-și continue misiunile și să ne ajute să conștientizăm cât de important este acest subiect al sustenabilității? 

F.L: Conștientizarea și comunicarea sunt cele mai importante aspecte atunci când vine vorba de grija față de oameni, de mediu și în ceea ce privește sustenabilitatea. Facem asta atât prin programe educaționale, cât și prin mijloace artistice – cum ar fi pictura murală urbană, lucrăm cu artiști din toate mediile. Printre altele, avem un program în colaborare cu Save the Children, The Cup of Learning, care are ca scop instruirea tinerilor pentru a deveni barista, învățându-i totul despre cafea. Astfel, cei care provin din medii defavorizate și cărora poate că nu mulți le-ar da o șansă, primesc această oportunitatea de a face parte din familia Lavazza, prin muncă, prin ambiție, devenind un fel de ambasadori ai noștri ulterior, prin propriul exemplu. 

Mai bea o ceașcă de cafea, urmează un material în care îți voi spune pe larg tot ce am aflat despre calendarul Lavazza 2025, pe cine am văzut la evenimentul de lansare, dar și despre artistul care a făcut posibile aceste imagini superbe.

Foto: Lavazza, arhiva personală

Related Posts

Timeless Trend: Crăciun cu nuanțe de roșu

Sezonul acesta de Crăciun, roșul revine în forță, dar nu așa cum te-ai aștepta! Dacă până acum era…

Oamenii care muncesc când toată lumea sărbătorește: Ștefan Olteanu, pompier

V-ați gândit vreodată că, în timp ce noi luăm zâmbitori avionul către destinația de Crăciun sau ciocnim paharul…

Dragostea nu este doar pentru cei tineri

Trăim într-o societate care ne vinde creme, proceduri estetice și diete ca să ne menținem tineri, dar care…

Alist Designers boutique te așteaptă inclusiv azi pentru cadourile last minute. Grăbește-te, suntem aici până la ora 18! 

După un an plin de provocări, mulți dintre noi am lăsat pe ultima sută de metri curățenia, cumpărăturile…

C de la … „Crăciun?” – Sărbătoarea între consumerism, tendințe și tradiție

Când mă gândesc la Crăciun, îmi vin în minte o grămadă de lucruri, mai ales dintre cele pe…

Home decor: Cei mai fancy brazi de Crăciun

Dacă încă nu ai apucat să decorezi bradul de Crăciun, cu siguranță ai observat deja că anul acesta…

Oamenii care muncesc când toată lumea sărbătorește: Simona Păun, pilot

V-ați gândit vreodată că, în timp ce noi luăm zâmbitori avionul către destinația de Crăciun sau ciocnim paharul…

Bucurie de Crăciun: obiceiuri din țară

Patru femei care și-au petrecut copilăria în diverse regiuni românești povestesc despre tradiții și obiceiuri de iarnă, din…

Horoscopul săptămânii 23-29 decembrie 2024

Astrologul Anca Stoica vine cu detalii despre ce ne-au pregătit astrele în ultima săptămână a acestui an. Iată…

La ce să te aștepți de la al doilea sezon Squid Game (Netflix)?

Fenomenul coreean Squid Game a avut premiera în 2021 și s-a transformat rapid într-unul dintre cele mai populare…