Am stat de vorbă cu Sorina despre soluțiile creative pe care le-a găsit echipa de marketing a MedLife Group în perioada pandemiei, despre un proiect care ne îndeamnă să avem grijă de sănătatea noastră pentru a le putea fi de ajutor și celorlalți și despre cum, indiferent de situație, dar mai ales pe timp de criză, nu ne putem opri din mers, dar ne putem reacalibra nevoile și emoțiile la noua realitate.
Cum s-a simțit pandemia din perspectiva ta, ca director al departamentului de marketing MedLife Group?
Cu toții am avut întrebări, gânduri, multe necunoscute. Eu însă am avut și un sentiment de siguranță, pentru că în MedLife măsurile au fost luate foarte devreme și adaptate mereu.
Cum arată un marketing de succes pe timp de criză?
Anul trecut și acesta sunt atipici, nu sunt ani în care succesul stă doar în tehnici de sales și marketing. Totul a depins de întreaga echipă, de la asistente la administrativ, de la PR la achiziții, și la colegii care duceau probele de laborator. Marketingul în această criză a însemnat multe nopți nedormite pentru toți colegii, multe eforturi, mult mai multă muncă de echipă. Apoi, foarte multă activitate online. S-a investit enorm în cercetare, colegii din laboratoare au muncit în ture non-stop ca să obțină rezultatele pentru studii – asta pot spune că a fost un succes, pentru că a contribuit la eforturile autorităților.
Lucrezi în industria de healthcare. Cum arată o zi de lucru?
La ora opt dimineața, după primul ristretto, deschid WhatsApp-ul, munca mea presupune să unesc niște puncte și să explic procedurile. Apoi, urmează multe e-mail-uri pe care, de obicei, le scriu direct de pe telefon – sunt mai recunoscătoare ca oricând tehnologiei.
Pe la 11, începe să sune telefonul, stabilim sarcinile pentru săptămâna în curs, ne repliem, dacă e cazul, în funcție de evoluția situației la nivel național. Comunicăm mereu cu agențiile, în special cu cele de pe online, purtăm discuții de ghidaj cu echipa. Când am un pic de liniște, îmi pregătesc un al treilea ristretto, schițez planurile mari, de reașezare a comunicării pe strategia de business. La final de zi, reiau de pe telefon toate e-mail-urile și văd dacă a fost o zi bună – de obicei, este.
Îmi place miercurea, când e ziua mea de birou. Echipa noastră lucrează remote, dar mergem la birou pe rând. Miercurea e așa liniște și, deși îmi este dor de colegi, îmi place biroul meu și vibe-ul de acolo.
În trecut te-ai ocupat de gestionarea proiectului derulat de către ONU pentru restaurarea unor monumente istorice din România. Apoi, ai făcut pasul către publicitate. Cum te-au împlinit și transformat aceste experiențe?
Când m-au sunat de la ONU să vin la interviu (deși nu aplicasem, fusesem recomandată), eram pe plajă și, timp de cinci minute, am crezut că cineva face o glumă, pentru că era și ziua mea de naștere. Când m-am prins că e ceva serios, m-am ridicat de pe nisip, am îndreptat spatele, așa încât să-mi iau o voce de interviu. La ONU a fost o perioada minunată, pentru că am văzut readuse la viață monumente arhitecturale, adevărate bijuterii istorice. Tot de hazard a ținut să ajung și la Ogilvy, unde am transformat tot ce învățasem ca project management la ONU, în proiectele de client service și cele creative. Fiecare job m-a învățat să văd frumusețea oamenilor, chiar și sub presiune. Am încercat să văd perspectiva celuilalt. Și să nu zic „nu se poate” decât atunci când e cu adevărat necesar.
Anul trecut, la MedLife, ați lansat Atlasul Bolilor Născute din Dragoste. Despre ce este vorba în acest proiect?
Da, am lansat Atlasul Bolilor Născute din Dragoste chiar înainte de lockdown. Deși prevedeam ce va urma, nu am vrut să oprim campania. Acest proiect este, în primul rând, o idee fantastică a unui om de creație strălucit – Felicia. Ideea din spate este că, în primul rând, sănătatea stă în mâinile fiecăruia dintre noi. Fiecare este responsabil de propria stare de bine. Atlasul este un memento prin care ne-am dorit ca oamenii să se oprească puțin și să se gândească atent la acțiunile pe care le fac cu drag. Am explorat câteva situații: dragostea de mamă, dragostea de muzică, pasiunea pentru sport sau dreptate, iubirea pentru dans. Este ca o reinterpretare a unui atlas clasic medicinal, compus din informații medicale, ilustrații ale unor părți din corp afectate de boală, poezie și, nu în ultimul rând, fotografii nud care arată ființa umană în vulnerabilitatea ei. Conceptul este la fel de relevant ca acum un an și jumătate.
Oamenii realizează și mai mult cât de important este să aibă grijă, în primul rând, de ei, ca apoi să poată face ce își doresc și să fie alături de ceilalți.
Așadar, prevenția mai întâi de toate, mergeți constant la controlul medical, indiferent de moment, pandemie, frici, gânduri! În curând, Atlasele vor fi dăruite în varianta lor premium print pacienților care vin în clinicile MedLife.
Ce-ți încarcă bateriile la finalul unei zile lungi?
Miros de Cabochard, un vin roșu sec, muzică. Apoi, mă uit pe diferite conturi de Instagram – @lavidamediteraneea, @fashionguru, @architecture & design, @permillion, @muralarts, @castellodivicarello, @rebelquotes, @genarrocontaldo, @vogueportugal –, vizionez ad-uri noi, citesc știri diverse, facem Facetimes cu prietenii și râdem mult. Uneori, mănânc foarte multe paste iuți cu sos roșu. Sunt o mare gurmandă.
Ce faci cu zilele care-ți rămân pentru tine?
Plimbări în Cișmigiu sau prin oraș, când nu e aglomerat, îmi place să plec cu băieții și să descoperim case sau terase mici sau food places ascunse în locuri reabilitate, neștiute încă de toată lumea. Când și când, ne cazăm în București la hotel și ne comportăm exact ca niște turiști sau plecăm prin țară.
*Story empowered by MedLife
Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa
Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…
John Galliano părăsește casa de modă Maison Margiela după zece ani
Designerul britanic John Galliano pleacă din funcția de director artistic al casei de modă franceze Maison Margiela după…
Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români
Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…
Cine a câștigat MasterChef 2024?
Câștigătoarea Masterchef 2024 a fost desemnată Georgiana Ene. Concurenta show-ului culinar a plecat acasă cu un premiu de…
Kate Moss, din nou singură
Kate Moss e o femeie singură și fără obligații după ce a pus capăt relației de nouă ani…
Robert De Niro și Ben Stiller, în Meet the Parents 4
Robert De Niro, Ben Stiller, Teri Polo și Blythe Danner se află în discuții pentru a juca într-o…
Un Crăciun magic cu Lidl Deluxe
Sărbătorile sunt întotdeauna magice alături de familie și prietenii dragi. Dacă n-ai pus pe lista lui Moș Crăciun…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Kate Middleton, pe lista scurtă a Personalităților Anului, alături de Kamala Harris, Elon Musk și Donald Trump
Prințesa de Wales Kate Middleton se află pe lista scurtă a personalităților anului, clasament realizat de publicația Time….
Sebastian Stan, actorul de origine română, dublu-nominalizat la Globurile de Aur
Nominalizările la Globurile de Aur au fost anunțate ieri, iar una dintre cele mai plăcute surprize l-a constituit…