Sezonul VI schimbă lucrurile radical în familia regală britanică. Între Prințesa Diana și Dodi Fayed înflorește o relație, înaintea unui accident de mașină cu un deznodământ tragic. După moartea mamei sale, prințul William încearcă să se reintegreze în viața de la Eton, în timp ce monarhia trebuie să facă față oprobiului public. Ajunsă la Jubileul de Aur, regina reflectă asupra viitorului monarhiei, odată cu mariajul dintre Charles și Camilla și cu începutul unui nou basm regal între William și Kate.
Însă asta nu este tot. Actrița Lesley Manville, interpreta Prințesei Margaret, ne dezvăluie povești din culisele noului sezon The Crown, disponibil acum pe Netflix.
Să începem prin a întreba cum te-ai simțit când te-ai întors pe platouri, când ai revenit la personaj pentru acest al șaselea și ultim sezon din The Crown?
A fost ușor să te întorci pentru că știi ce să faci cu personajul, știi cum să-l interpretezi și există o anticipare cu privire la ceea ce Peter Morgan îți va da de făcut de data aceasta.
Este complicat când îți amintești că unele dintre aceste lucruri s-au întâmplat de fapt? Ai imagini care intră în rol sau idei care stau în calea interpretării?
Nu. Cred că s-au oprit cu mult timp în urmă, probabil când am început să interpretez. Sunt destul de mare ca să-mi amintesc multe despre Margaret și multe lucruri care i s-au întâmplat, dar într-un mod care devine parte a pachetului care intră sub titlul cercetării și temelor. Am citit toate cărțile și a fost distractiv, dar nu ne putem aminti fiecare detaliu pentru că, în cele din urmă, ceea ce facem atunci este un scenariu, o dramă care poate fi fidelă tuturor lucrurilor care se întâmplă. Este foarte diferit față de un documentar despre viața cuiva. Așadar, amintirea mea despre Margaret și toate acele lucruri pe care le-am purtat cu mine o mare parte din viața mea, a devenit parte din cercetarea generală – au fost absorbite și, trebuie să lecturezi, să urmărești și să asculți lucruri și, într-un fel, să le lași să-și facă treaba. Apoi trebuie să speri că totul a trecut și să uiți de asta și să urmezi scenariul și să ai încredere că ai găsit vocea, ai găsit literalmente vocea, ai înțeles ceva despre persoană. Devine un serviciu, într-un fel, ca orice alt serviciu, atunci când ți se prezintă un scenariu. Trebuie să dai viață acelui personaj și acelui scenariu.
Care este, dacă este, rolul lui Margaret la începutul serialului, când se pune accent pe Diana și Dodi și pe consecințele accidentului?
Ei bine, la vremea aceea, Margaret ducea o viață singură. După Roddy, ea nu a avut relații semnificative. Cred că a fost un moment în care a luat în mod deliberat decizia de a duce o viață mai puțin egoistă și de a-și susține sora mult mai mult. Ea și Diana s-au înțeles foarte bine la început. Dar a devenit mult mai precaută și mult mai suspicioasă față de Diana. În ceea ce privește povestea The Crown, ea are câteva replici despre ceea ce crede în cele din urmă despre Diana, dar nu percepi niciun sentiment real și solid despre ea în acel moment, în afară de: „Bine, eu am o viață liniștită. Voi juca doar rolul Prințesei Margaret și o voi susține pe sora mea”.
Câțiva dintre ceilalți actori cu care am discutat recent au vorbit despre cum au simțit nevoia să lupte pentru personajul lor, cum poate că au fost reprezentate greșit sau nu au fost reprezentate suficient în mintea publicului. Ai acest sentiment cu Margaret? Poate ai ajutat la schimbarea unor preconcepții.
Da, poate, dar oamenilor li se permit preconcepțiile. Oamenilor li se permit opiniile. Ea s-a comportat greșit uneori. Era o prințesă răsfățată. Nu a făcut mare lucru pentru a-și câștiga banii. Sunt atât de multe critici pe care le-ai putea arunca asupra ei și nu vreau să intru în asta, dar bănuiesc că multe dintre ele sunt probabil critici destul de corecte. Deci, presupun că revenind la ceea ce cred că The Crown este în mod fundamental, este vorba despre a spune: „Da, există asta, există asta, există asta, există asta. Știm asta, știm asta, știm și asta, dar poftim. Hai să deschidem pieptul și să arătăm inima. Aceasta este inima care bate a acestei femei”, și poți urmări această portretizare a ei, această reprezentare și este de luat în considerare. Nu spunem: „Este clar. Așa era ea”. Oferim o versiune a lui Margaret care cred că este destul de exactă, dar este o versiune a lui Margaret. Așadar, sper întotdeauna că, indiferent de preconcepțiile pe care le-ar avea cineva care se gândește doar: „Oh, Margaret. Pierdere de timp. Bani. Fată privilegiată”, să poți spune „Da, dar ea era singură la fel cum ești și tu singură. Era deprimată în felul în care ești și tu”, pentru că acele lucruri sunt universale și asta vrei să spui pentru a-i face să vadă persoana, precum și toate lucrurile care țin de ființa umană.
The Crown este renumit pentru designul producției și standardele care au fost respectate de-a lungul sezoanelor. Mă întreb, fără a minimiza ceea ce ai făcut anterior, poți face o comparație?
Este cu siguranță cel mai epic show la care am lucrat vreodată. Cred că am fost cu toții uimiți de întreaga lume The Crown atunci când am intrat în ea. Este aproape ca și cum fiecare persoană implicată este cea mai bună. Din punct de vedere creativ, este un amestec de strălucire. Nu pot evidenția un departament pentru că ar fi nedrept. Este extraordinar. Te gândești: „Bine, ok”. Vrei să te integrezi. Ai tot acest geniu care se întâmplă în jurul tău. Atâta atenție la detalii, încât nu ai vrea să livrezi nimic defect și pe jumătate făcut. Toată lumea vrea să joace mai bine pentru că persoana de lângă tine a jucat mai bine și cealaltă persoană la fel, astfel încât toată lumea joacă nemaipomenit.
Ai o amintire puternică, fie că este o zi, o scenă, un decor, o întâmplare?
Nu chiar. Sunt atât de multe lucruri. Prostii de genul ieșirea mai devreme din una dintre toalete, costumați fiind, când filmam într-o locație și niște paparazzi au venit de la sute de metri distanță ne-au înconjurat.
Paparazzi adevărați?
Da, paparazzi adevărați, și te gândești: „Oh, bine. Bine. De ce ar fi ei interesați? Oh, ei bine, este The Crown. Bineînțeles că sunt interesați și vor poze cu Regina. Și toate astea”. Așadar, asta a fost o amintire, am spus doar „Oh, bine. Wow. Bine. Aici suntem, nu-i așa?” Și apoi alte amintiri sociale ale locurilor minunate în care mergem să filmăm. Casele uimitoare în care mergem și serile minunate alături mulți oameni extraordinari cu care mi-a plăcut să lucrez și care sunt grozavi pentru a petrece o seară la o cină târzie, după ce filmat toată ziua, da, am. Apoi sunt toate scenele. Scenele au fost atât de frumos scrise. Lucrul cu Imelda. Suntem prietene vechi, iar a lucra cu ea se simte ca și întoarcerea acasă, într-adevăr. Este foarte ușor să mă prefac că sunt sora ei. Suntem amândouă pe aceeași lungime de undă. Este grozav. Ea este persoana cu care am lucrat cel mai mult individual în serial. Aș putea continua la nesfârșit. Departamentele de costume, coafură și machiaj, decorurile, regizorii. Este o călătorie pe care o porți atunci când te implici și va fi interesant să-ți răspund la întrebarea despre cum voi absorbi totul când voi face bilanțul peste șase luni sau chiar un an.
Ai menționat paparazzi. Să fii într-un spectacol mare sau într-un spectacol lăudat de critici este una, dar să fii într-unul care a trebuit să devină parte dintr-o conversație națională îmi imaginez că este un sentiment puțin diferit. Poți să spui cum a fost să fii într-un spectacol despre care se vorbește?
Da. Cred că probabil că ai detaliat acel punct pe care l-am spus despre faptul că am fost înconjurată ieșind dintr-o toaletă, pentru că atunci mi-am dat seama că acest spectacol este un fenomen global. Dar nimeni nu intră vreodată în așa ceva căutând acel lucru. Cred că niciunul dintre actorii din serial nu simt asta. O faci pentru că vrei să joci rolul. Restul sunt lucruri secundare cu care trebuie să te întâlnești. Cu siguranță, când acele lucruri se întâmplă, când începi să apari în presă și îți dai seama că vorbești cu aproape fiecare națiune de pe glob, toată lumea vrea o bucată din The Crown. Deci, da, întreaga scară explodează și se extinde, iar uneori este destul de suprarealistă.
Foto: Netflix
John Galliano părăsește casa de modă Maison Margiela după zece ani
Designerul britanic John Galliano pleacă din funcția de director artistic al casei de modă franceze Maison Margiela după…
Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români
Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…
Cine a câștigat MasterChef 2024?
Câștigătoarea Masterchef 2024 a fost desemnată Georgiana Ene. Concurenta show-ului culinar a plecat acasă cu un premiu de…
Kate Moss, din nou singură
Kate Moss e o femeie singură și fără obligații după ce a pus capăt relației de nouă ani…
Robert De Niro și Ben Stiller, în Meet the Parents 4
Robert De Niro, Ben Stiller, Teri Polo și Blythe Danner se află în discuții pentru a juca într-o…
Un Crăciun magic cu Lidl Deluxe
Sărbătorile sunt întotdeauna magice alături de familie și prietenii dragi. Dacă n-ai pus pe lista lui Moș Crăciun…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Kate Middleton, pe lista scurtă a Personalităților Anului, alături de Kamala Harris, Elon Musk și Donald Trump
Prințesa de Wales Kate Middleton se află pe lista scurtă a personalităților anului, clasament realizat de publicația Time….
Sebastian Stan, actorul de origine română, dublu-nominalizat la Globurile de Aur
Nominalizările la Globurile de Aur au fost anunțate ieri, iar una dintre cele mai plăcute surprize l-a constituit…
Dr. Mirela Istrati: „MUNCA MEA ESTE MAI MULT DECÂT UN ACT MEDICAL, ESTE DESPRE A REDA DEMNITATEA ȘI ÎNCREDEREA OAMENILOR”
Dentovita este prima clinică de wellbeing stomatologic din România. Printr-o experiență holistică, centrată atât pe actul medical, cât…