A List Magazine ∙ June 2, 2020 ∙ 2 min read

Obligatorii în pandemie, măștile au devenit personalizate și asortate la outfit. Designerii își pun creativitatea în valoare, folosind materiale din bumbac, brocart, triplu voal și broderie, pentru a-ți evidenția ochii, părul, ținuta, dar respectând principiul de bază în ceea ce privește purtarea măștii. Oricum ar arăta, noul „accesoriu” trebuie să te protejeze de virusuri.

‘Măștile noastre fac parte din mișcarea slow fashion: noi propunem ceva de calitate bună, care să te țină o lungă perioadă de timp”, spune Maria Radu, co-fondatorul Metanoia Masks, care a studiat moda la Paris și pregătea de anul trecut lansarea propriului brand vestimentar. A lăsat planurile personale de-o parte, o vreme, pentru producția de măști alături de Ioana Burcea, căreia pandemia i-a pus în așteptare proiectele de marketing și organizarea de evenimente.

„Vorbeam într-o zi cu Maria, înainte ca marile case de modă să anunțe că vor renunța la ideea de ‘colecții’ și că vor comasa prezentările de modă într-una singură, îndepărtându-se de ideea de fast fashion, și ne-am gândit la cum vom vedea măștile ca accesorii la toate casele mari de modă în curând. De aici ne-a venit ideea de a face ceva premium, lucrat manual, asemănător cu ideea de haute couture”, povestește Ioana.

Marile case de modă nu numai că și-au schimbat abordarea în cazul colecțiilor, dar au început să producă măști sanitare. Saint Laureant, Balenciaga, Gucci produc măști sanitare din martie, pentru a combate penuria de echipamente medicale. Și tot Gucci, dar și Chanel, Fendi, Marine Serre și-au pus semnătura pe măști unicat, ca accesoriu obligatoriu în pandemie.

Măștile Metanoia ale Mariei și Ioanei se lucrează într-un atelier de croitorie din București, dar cele mai multe sunt făcute manual. Trandafirii brodați, florile ori inimile aplicate pe măști sunt detaliile care le fac unice.

“Este foarte greu să facem un produs șablon 100% când le producem una câte una de mână. Asta este și ce diferențiază brand-ul nostru de altele, ne place să lucrăm la fiecare mască în parte, ca să fim sigure că nu veți semăna cu nimeni altcineva”, precizează Ioana Burcea.

Fetele își vând deocamdată creațiile prin canalele de social media și lucrează în paralel la platforma pentru vânzarea online. Investiția în noul lor business este 100% din resurse proprii, realizată cu entuziasmul vârstei de 24-25 de ani, pentru că, așa cum spune motto-ul brandului, “lumea din jur se schimbă, haide să o facem frumoasă!, tinerele vor să fie promotorii unui marketplace al frumosului, al experiențelor și al oamenilor model pentru societate în vremurile pe care le trăim.

 

Related Posts

Nike, mai determinat ca niciodată să-și susțină comunitatea în a merge mai departe prin sport, fan engagement și storytelling

De data aceasta, mai departe înseamnă mai extrem. Nike a organizat pentru comunitatea din București o alergare nocturnă,…

Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români

Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…

Martin Garrix despre magia și energia UNTOLD: ‘Un festival care mă face să mă simt acasă”

De nouă ani UNTOLD, devenit fenomen global a reușit să redefinească experiența muzicală. Fiecare ediție de festival aduce…

Manufaktur – Un eveniment marca Mercedes-Benz

În seara zilei de 7 noiembrie, ne-am dat întâlnire în inima Bucureștiului cu Mercedes-Benz la Manufaktur, un eveniment…

Institutul Pantone a anunțat care este culoarea anului 2025

Institutul Pantone a anunțat care este culoarea anului 2025, perpetuând astfel tradiția impusă de 26 de ani. Culoarea…

OPPO Find X8 Pro redefinește momentele speciale de sărbători – perfecțiune cu fiecare cadru

Unul dintre lucrurile care ne unește iarna, indiferent de stare, este dorința de a imortaliza momentele speciale, persoanele…

Cum mi-am schimbat obiceiurile de spălare – 5 pași simpli pentru a avea ținute ca noi tot anul

Chiar dacă am multe haine, mereu am impresia că nu am cu ce să mă îmbrac și continui…

Alist Loves. Ce am descoperit și ne-a plăcut în luna noiembrie

Ca în fiecare lună, vă ținem la curent cu lucrurile sau locurile pe care le-am descoperit și pe…

Mercedes-Benz Clasa V Exclusive – Design spațios, lux și confort

Savurează condițiile unui spațiu luxos, fără egal, oferit de Mercedes-Benz Clasa V Exclusive. La fel de confortabil ca o…