Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: doar 15% dintre femeile din România percep sensibilitatea ca pe o trăsătură pozitivă a feminității.
Din ce în ce mai multe femei se confruntă cu diverse afecțiuni ginecologice, ajungând chiar la imposibilitatea de a rămâne însărcinate. Deloc întâmplător dacă stăm să ne uităm la relația pe care femeile o au cu propriul corp: de la modul în care își manifestă feminitatea sau își permit să se relaxeze până la atenția pe care o acordă zonei intime și controalelor de rutină.
Chiar dacă în societatea modernă femeia are posibilitatea să aleagă stilul de viață și imaginea care să o reprezinte, standardele transpuse din copilărie și presiunea imaginii perfecte nu fac altceva decât să inhibe laturs feminină și încrederea în sine a acesteia. Încă de mici, majoritatea fetelor sunt învățate că momentele de vulnerabilitate și de sensibilitate nu-și au locul și ce au ele nevoie este să aibă o atitudine defensivă și să-și activeze un scut de apărare. În continuare, societatea stigmatizează toate aceste emoții, trăiri și frici pe care femeile le au cu propriul corp, însă, feminitatea nu este despre a ne conforma acestor imagini standardizate, nu este despre mitul femeii ideale, ci este propriul mod de a te exprima, de a-ți cunoaște și a-ți prețui corpul.
Rezultatele studiului* realizat de Libresse în luna mai 2020 ne arată că în cazul a 83% dintre femei trăsăturile cel mai adesea asociate cu ideea de feminitate sunt cele care, în general, sunt definitorii bărbaților, respectiv: independența, perseverența, ambiția și puterea. Astfel, sensibilitatea, empatia și eleganța sunt considerate a fi trăsături pozitive feminității doar pentru 15% dintre femeile intervievate.
Acest lucru impactează curajul femeilor de a vorbi despre poveștile lor interioare, despre emoțiile și trăirile pe care le experimentează cu propria persoană și propriul corp. Multe femei aleg să sufere în tăcere, să acumuleze frustări și nemulțumiri, din teama de a nu fi judecate de cei din jurul lor pentru vulnerabilitatea și sensibilitatea lor.
Dacă până acum toate aceste discuții despre emoțiile și experiențele femeilor erau limitate, fiind considerate un subiect tabu, Libresse, prin manifestul de empowerment „Să lăsăm #PoveștiledinNoi să fie auzite!”, aduce în prim plan femeia în toată complexitatea ei. Miza acestei inițiative este de a scoate la iveală adevăratele temeri cu care se confruntă femeile din România și de a celebra feminitatea și zona intimă prin încurajarea acestora să vorbească cât mai deschis despre poveștile lor.
Feminitatea este un mod de viață ce implică o diversitate de emoții și manifestări pe care fiecare femeie le trăiește diferit și implică tot ceea ce înseamnă sănătate, armonie, empatie, spiritualitate, etc. Acceptarea propriei feminități prin abordarea cât mai asumată și transparentă a propriilor trăiri poate aduce schimbări majore în eliminarea stereotipurilor care planează în jurul femeilor.
Această capcană a stigmatizării imaginii și emoțiilor femeilor are implicații cu mult mai profunde, ducând la multe insecurități, nemulțumiri personale și frustrări. Mai mult decât, intervine teama de a vorbi despre problemele intime și de a considera astfel de discuții un subiect rușinos, fapt ce poate ce generează o rată scăzută a vizitelor la controlul ginecologic și imposibilitatea depistării la timp a eventualelor afecțiuni. Manifestarea feminității înseamnă cunoașterea propriului corp, atenția pe care femeia o acordă îngrijirii intime, modului în care arată pe exterior și în care se simte pe interior.
Prin îndemnul „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!”, Libresse propune o reprezentare pozitivă a tuturor acestor trăiri și emoții cu care femeia se confruntă de-a lungul timpului, aducând în prim plan 2 dintre subiectele care rămân un tabu pentru femeile din România – menstruația și zona intimă – prin încurajarea unui dialog deschis pentru că doar așa femeile pot ajunge să aibă o relație sănătoasă cu zona lor V.
*Studiul Libresse, care prezintă o analiză în profunzime a preocupărilor și temerilor cu care se confruntă femeile, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 505 de femei, din mediul urban, în luna mai 2020.
Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa
Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…
John Galliano părăsește casa de modă Maison Margiela după zece ani
Designerul britanic John Galliano pleacă din funcția de director artistic al casei de modă franceze Maison Margiela după…
Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români
Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…
Cine a câștigat MasterChef 2024?
Câștigătoarea Masterchef 2024 a fost desemnată Georgiana Ene. Concurenta show-ului culinar a plecat acasă cu un premiu de…
Kate Moss, din nou singură
Kate Moss e o femeie singură și fără obligații după ce a pus capăt relației de nouă ani…
Robert De Niro și Ben Stiller, în Meet the Parents 4
Robert De Niro, Ben Stiller, Teri Polo și Blythe Danner se află în discuții pentru a juca într-o…
Un Crăciun magic cu Lidl Deluxe
Sărbătorile sunt întotdeauna magice alături de familie și prietenii dragi. Dacă n-ai pus pe lista lui Moș Crăciun…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Kate Middleton, pe lista scurtă a Personalităților Anului, alături de Kamala Harris, Elon Musk și Donald Trump
Prințesa de Wales Kate Middleton se află pe lista scurtă a personalităților anului, clasament realizat de publicația Time….
Sebastian Stan, actorul de origine română, dublu-nominalizat la Globurile de Aur
Nominalizările la Globurile de Aur au fost anunțate ieri, iar una dintre cele mai plăcute surprize l-a constituit…