Bianca Sterie ∙ May 5, 2023 ∙ 12 min read

Dacă ești fan Bridgerton, avem o veste minunată pentru tine: Netflix tocmai a lansat serialul Queen Charlotte: A Bridgerton Story, creat de aceeași Shonda Rhimes, un prequel pentru Bridgerton care se concentrează pe viața și ascensiunea reginei Charlotte (India Amarteifio).

O copilă rebelă, charismatică, incredibil de inteligentă, Charlotte își părăsește țara și pleacă la Londra, la curtea regală, pentru a deveni soția regelui George (Corey Mylchreest). Viața la palat, însă, nu este deloc una simplă pentru o fire ca a ei. În timp, regina Charlotte învață să profite de statutul ei și, alături de prietena sa, lady Danbury (Arsema Thomas), începe să lucreze la apariția  înaltei societăți moștenite de personajele din Bridgerton.

Cele șase episoade ale noului serial sunt disponibile acum pe Netflix, iar în cele ce urmează, aflăm secretele din spatele acestei producții chiar de la actrița Arsema Thomas, într-un interviu în exclusivitate pentru A List Magazine. 

Acest serial extinde universul BRIDGERTON. Ne poțu spune, în mare, despre ce este vorba în Queen Charlotte: A Bridgerton Story și unde își găsește locul acest serial în cronologia generală?

Arsema Thomas: Cred că acest serial abordează complexitatea celor trei mari figuri matriarhale care au consolidat și care, după mine, au fost forțele motrice din spatele serialului BRIDGERTON. Acest serial reușește să creeze contextul care explică de ce aceste personaje sunt așa cum sunt și arată dificultățile și lupta cu care se confruntă femeile indiferent de rasă, lucru care, din păcate, seamănă foarte bine cu ceea ce se întâmplă și în prezent.

Care este momentul și contextul în care facem cunoștință cu personajul tău, tânăra Lady Agatha Danbury, în Queen Charlotte: A Bridgerton Story?

A.T.: Facem cunoștință cu Agatha într-un moment de conflict interior din viața ei. Într-un fel, se simte împlinită cu îndatoririle de femeie măritată, dar este evident că are un anumit obiectiv și o dorință fierbinte de a fi liberă. În timp ce încearcă să gestioneze aceste aspecte, apare un catalizator reprezentat de apariția reginei Charlotte în societatea britanică, un moment care o propulsează pe Agatha în direcția unui demers mai amplu. Prin urmare, o găsim pe marginea unei prăpastii, încercând să se decidă ce să facă mai departe.

Povestește-ne puțin despre relația Agathei cu lordul Danbury, soțul ei, care este mult mai în vârstă.

A.T.: Relația lor este una izvorâtă din necesitate. Cred că este cea mai potrivită caracterizare. Nu este o relație marcată de violență sau de lipsă de respect, ci, mai degrabă, imaginea perfectă a relației dintre un bărbat și o femeie din epoca georgiană. Așadar, este vorba despre o căsnicie alături de un bărbat mult mai bătrân decât ea, unul cu care a fost pregătită să se căsătorească încă de când era foarte tânără, Agatha crescând cu ideea de a deveni soția lui.

Una dintre primele relații ale Agathei descrise în serial este cea cu camerista ei, Coral, de care este foarte apropiată. Ne poți spune câteva cuvinte despre această relație?

A.T.: După mine, Coral se numără printre puținii prieteni adevărați ai Agathei. Deosebirea de clasă creează, în mod evident, anumite bariere. Dar, în esență, este vorba despre faptul că amândouă sunt femei de culoare într-o lume predominant albă și de faptul că încearcă să se descurce împreună. Peyvand Sadeghian, actrița care joacă în rolul lui Coral, și cu mine ne-am creat împreună niște povești legate de trecutul personajelor noastre, iar asta a fost interesant. Coral este confidenta și singura persoană în prezența căreia Agatha poate să fie ea însăși. Mi se pare că toți oamenii au nevoie de asta.

La un moment dat, regina Charlotte pătrunde în această lume. Ce impact are acest lucru asupra înaltei societăți și asupra personajului tău?

A.T.: Sosirea reginei Charlotte provoacă o mare schimbare în sufletul Agathei și o face să înțeleagă că se poate mai mult. Cred că Agatha  își vede lumea dată peste cap în momentul în care o femeie de culoare devine regină, iar ea observă efectele acestui lucru asupra încetării segregației rasiale din înalta societate, ceea ce îi permite Agathei să devină Lady Danbury și să dețină un titlu nobiliar. Multe dintre lucrurile la care visa în copilărie și care erau imposibile pentru o persoană de genul și rasa ei devin, deodată, mult mai accesibile. Așadar, sosirea lui Charlotte creează asupra Agathei o presiune care o îndeamnă să folosească această oportunitate care apare o singură dată în viață.

O interpretezi pe tânăra Lady Danbury în Queen Charlotte, în vreme ce Adjoa Andoh joacă în rolul versiunii mai mature a aceluiași personaj, versiune pe care publicul o adoră și o cunoaște din BRIDGERTON. Ai colaborat cu Adjoa pentru a încerca să înțelegeți perspectiva ei asupra personajului?

A.T.: Da, am lucrat mult cu Adjoa, care a fost de foarte mare ajutor, mai ales la început. Când am vizionat BRIDGERTON, am fost foarte atentă la personajul ei și așa s-a născut, firesc, o mare admirație pentru Adjoa. Am discutat despre structura versiunii create de ea, pentru că aceasta explică multe dintre detaliile fine, dar și contextul din care vin multe dintre elementele pe care ea le-a folosit, cum ar fi bastonul și pălăria. Pentru că Adjoa este atât de atentă la fiecare detaliu, am vrut să preiau măcar acest lucru. O anumită coerență este absolut necesară, pentru că este vorba despre aceeași persoană. Chiar dacă patruzeci de ani reprezintă o mare diferență în cazul oricui, trebuie să existe și elemente de bază care rămân neschimbate. Adjoa mi-a fost de mare ajutor în acest sens.

Acest serial descrie prima întâlnire și prietenia dintre regina Charlotte și Lady Danbury, prietenie care devine un element extrem de important în BRIDGERTON. Povestește-ne despre felul în care, împreună cu India Amarteifio, care o întruchipează pe tânăra Charlotte, ați abordat această relație și încrederea tot mai mare dintre aceste două personaje.

A.T.: Relația mea cu India s-a născut extrem de ușor și aproape în detrimentul nostru, pentru că ne-am apropiat foarte mult, în condițiile în care între personajele noastre trebuia să existe o anumită distanță. India este o actriță extraordinară, așa că mi-a fost foarte, foarte ușor să o urmez. Relația dintre aceste două personaje este una dintre preferatele mele din perspectiva dinamicii, pentru că, și în viața reală, am mai trecut prin situația în care am fost împinsă alături de cineva și mi s-a spus: „Amândouă sunteți de culoare, deci ar trebui să fiți prietene.” Și cred că, poate din acest motiv, pentru aceste două femei este greu să se privească reciproc drept ființe umane reale, pentru că se văd una pe cealaltă conform acestor idei care le-au fost băgate în cap. Acest lucru este valabil și în privința diferenței de vârstă, în condițiile în care Charlotte este mult mai tânără și Agatha se comportă oarecum ca un mentor față de ea. Abia când ajung amândouă într-o profundă criză emoțională reușesc să înțeleagă că trebuie să se susțină una pe cealaltă, că fiecare dintre ele reprezintă mult mai mult decât toate aceste idealuri și că între ele există asemănări reale. Iar când se întâmplă acest lucru, devin ca două surori.

Este un serial în care există extrem de multă strălucire. Ai vreo bijuterie care a devenit preferata ta?

A.T.: Există un colier la baza gâtului pe care îl ador. La un moment dat din acest serial, port multe bijuterii negre, iar cele cu onix și obsidian sunt uluitoare. Dacă la plecare aș putea să iau cu mine acel colier, ar fi grozav.

Costumele se numără printre elementele cele mai importante care au făcut publicul să se îndrăgostească de BRIDGERTON. Acțiunea din Queen Charlotte se desfășoară cu câteva decenii mai devreme. La ce se poate aștepta publicul în privința ținutelor purtate de tânăra Lady Danbury în acest serial?

A.T.: La început, Agatha poartă mult auriu, pentru că aceasta este culoarea preferată a soțului ei, iar ea și-a adaptat gusturile în așa fel încât să-i facă pe plac. Prin urmare, poartă tonuri mai calde. Dar, după moartea lui, o putem vedea în nuanțe mai închise de mov și de roșu. Costumele au fost minunate în cazul ambelor palete de culori, dar cred că faptul că devine ea însăși și în privința vestimentației este un element important al călătoriei ei. Nu a fost prea rău, dar, când era foarte cald, costumele puteau deveni o problemă. Însă, cum corsetele au ajuns să fie prezente și în moda actuală, nu a fost prima dată și, probabil, nu va fi nici ultima dată când voi purta așa ceva. Dar a fost grozav.

Acțiunea din acest serial se desfășoară pe fondul Marelui experiment. Ne poți spune ce înseamnă acest lucru în contextul poveștii și ce mesaj crezi că încearcă să transmită serialul cu privire la rasă, clasă și regalitate?

A.T.: În esență, Marele experiment este un plan gândit de membrii Camerei Lorzilor în așa fel încât căsătoria regelui George cu Charlotte, care pare să aibă o piele mult mai închisă la culoare decât se așteptaseră, să pară pusă la cale cu intenție și nu din greșeală. Pentru prima dată, se renunță la segregație în cadrul înaltei societăți, iar membrii casei regale acordă titluri de noblețe aristocraților de culoare. Acest lucru este interesant pentru că arată că, atunci când o politică este creată fără contribuția celor oprimați, politica respectivă eșuează inevitabil. Înțelegi acest lucru pentru că, pe parcursul serialului, realizezi că nu există infrastructura necesară pentru ca Marele experiment să fie dus la bun sfârșit. Faptul că este vorba despre ceva ce există doar într-un anumit moment din timp arată că ideea din spatele acestei politici nu a fost nicio clipă legată de egalitate sau de dispariția rasismului și a fost doar un demers superficial, adică mai degrabă o soluție de ordin estetic. Și cred că și în prezent întâlnim frecvent asemenea lucruri, adică politici create fără să se țină cont de scopul real sau fără ca cei afectați să se afle măcar în poziția de a spune ei înșiși ce anume își doresc. Consider că acest serial reușește să scoată în evidență o potențială problemă într-o manieră relativ simplă, pentru că, având în vedere multitudinea de nuanțe și complexitatea care o caracterizează, crearea unui serial despre lumea în care trăim ar dura ani de zile. Iar producția respectivă nu ar avea mare succes la publicul larg. Așadar, serialul nostru simplifică aducerea la lumină a acestei probleme.

Între actorii din distribuție a existat o relație organică, atât pe ecran, cât și în culise. Ați pătruns în această nouă lume pentru a întruchipa versiunile din tinerețe ale personajelor. Cum a fost experiența formării acestei distribuții?

A.T.: A fost extraordinar. Cred că fiecare a avut, probabil, o experiență diferită, pentru că exista tendința să petreci mai mult timp cu persoanele alături de care ajungeai să joci în diverse scene. Dar, indiferent de programul de filmare, pentru că pentru noi toți aceasta a fost prima mare oportunitate din carieră, am avut în comun sindromul impostorului și anxietatea. În plus, ne întrebam cu toții dacă ne era locul acolo. Dar faptul că nu erai singur potolea cumva aceste sentimente, pentru că erai înconjurat de oameni capabili de un extraordinar tur de forță actoricesc, iar asta te făcea să ai încredere în ceilalți și, prin urmare, și în tine însuți. Cititul scenariului era un moment teribil de amuzant, iar acest lucru se datora atât textului în sine, cât și energiei din încăpere. Oricât ar părea de ciudat, până la urmă, a fost ușor și minunat. 

Cu ce speri că va rămâne publicul după ce va viziona serialul Queen Charlotte și care sunt scenele pe care abia aștepți ca oamenii să le vadă?

A.T.: Sunt foarte încântată de faptul că acest serial scoate în evidență aceste femei care în BRIDGERTON nu mai sunt atât de tinere și care tind să fie uitate de către societate, din cauza felului în care discriminarea pe criterii de vârstă funcționează în cazul femeilor. Publicul va avea ocazia să le urmărească evoluția, după care le va vedea în sezonul următor din BRIDGERTON, înțelegând mai bine cine sunt de fapt. Cred că serialul reușește să creeze un context și să plaseze femeile în prim-planul poveștii. În general, nu realizezi că propria ta mamă a avut o viață întreagă înainte să apari tu pe lume, până când nu afli ce hobby-uri a avut și pe unde a călătorit. Așadar sper că, datorită acestui serial, fanii le vor privi cu mai multă atenție pe femeile mai mature din viețile lor.

Foto: Netflix. Styling by Maya Zepenic & Photo by Amber Pinkerton.

Related Posts

Alist Designers boutique: Idei de cadouri pentru Secret Santa

Ți-a picat la Secret Santa colega care adoră bijuteriile? Ați organizat un mic joc în familie și ai…

John Galliano părăsește casa de modă Maison Margiela după zece ani

Designerul britanic John Galliano pleacă din funcția de director artistic al casei de modă franceze Maison Margiela după…

Colecția de Spumante Millesime Cotnari, lansate la Artmark cu etichete semnate de cinci artiști români

Cotnari a adus un omagiu atât rafinamentului, cât și tradiției vinurilor românești spumante cu un eveniment exclusivist care…

Cine a câștigat MasterChef 2024?

Câștigătoarea Masterchef 2024 a fost desemnată Georgiana Ene. Concurenta show-ului culinar a plecat acasă cu un premiu de…

Kate Moss, din nou singură

Kate Moss e o femeie singură și fără obligații după ce a pus capăt relației de nouă ani…

Robert De Niro și Ben Stiller, în Meet the Parents 4

Robert De Niro, Ben Stiller, Teri Polo și Blythe Danner se află în discuții pentru a juca într-o…

Un Crăciun magic cu Lidl Deluxe

Sărbătorile sunt întotdeauna magice alături de familie și prietenii dragi. Dacă n-ai pus pe lista lui Moș Crăciun…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…

Kate Middleton, pe lista scurtă a Personalităților Anului, alături de Kamala Harris, Elon Musk și Donald Trump

Prințesa de Wales Kate Middleton se află pe lista scurtă a personalităților anului, clasament realizat de publicația Time….

Sebastian Stan, actorul de origine română, dublu-nominalizat la Globurile de Aur

Nominalizările la Globurile de Aur au fost anunțate ieri, iar una dintre cele mai plăcute surprize l-a constituit…