Cultural Ties la Stockholm, explorând stilul streetwear alături de Zalando

Am descoperit un oraș vibrant, cu multe evenimente artistice și locuri underground, adevărate hotspots care te imersează în interiorul comunităților de streetwear, unde nu a fost niciodată despre respectarea regulilor, ci despre rescrierea lor.
Împreună cu Zalando am explorat câteva dintre aceste locuri și cel mai important, am cunoscut vocile care animă și definesc stilul streetwear din Stockholm. Până la urmă este despre oameni și poveștile lor, despre creativitate și despre ceea ce definește streetwear-ul, o cultură care se află în continuă evoluție și schimbare.

More with less? Stilul scandinav poate fi definit ca unul minimalist, ancorat în funcționalitate, dar străzile din Stockholm par să spună altceva.
Emblematicul tricou alb simplu, liniile curate, jachetele oversized și paleta neutră de culori, monocromă, inspirată din arhitectura și designul scandinav, par a fi niște stereotipuri ale stilului vestimentar local. Noua generație de creativi, parte din comunități și culturi diferite care nu se încadrează în stereotipurile suedeze aleg colaborarea în locul competiției și vin cu o noua estetică și o altă viziune asupra felului de a se exprima, adoptă un alt stil vestimentar, mai curajos, mai divers, mai colorat. More with more!

Despre Tamalie și Gloria, fondatoarele platformei și podcastului inspirațional Let’s Create din Stockholm, v-am mai povestit aici. Platforma lor este despre construirea unei comunități diverse, un spațiu sigur în care să nu conteze din ce mediu provii, cum arăți sau câți bani ai.
Prin intermediul acestei platforme, care funcționează ca un agregator al scenei locale de modă, artă, muzică, oamenii se simt reprezentați și se implică nu doar în proiecte legate de sustenabilitatea în modă, se conectează real și crează o comunitate care aduce oamenii mai aproape și împreună, încurajându-i să fie autentici și sa iasă din aceste stereotipuri. O nouă cultură a streetwear-ului se conturează in Stockholm, unde vocea fiecărui individ contează.
Pentru a înțelege mai bine atitudinile consumatorilor față de streetwear și a oferi o perspectivă mai profundă asupra evoluției sale, Zalando a comandat un sondaj cu YouGov, care a confirmat rolul important pe care îl joacă comunitatea în streetwear și cultura acestuia.

1 din 5 respondenți (19%) a numit comunitățile locale drept cea mai mare influență asupra stilului lor de streetwear, depășind influencerii de pe rețelele sociale (17%) și muzica/muzicienii (16%). Aceasta marchează o îndepărtare de la tendințele dictate de celebrități, demonstrând că moda streetwear este din ce în ce mai mult despre exprimarea personală și relevanța locală. Acest fenomen este deosebit de evident în orașe precum Varșovia (27%) și Paris (27%), unde statisticile arată că streetwear-ul bazat pe comunitate a devenit o sursă puternică de influență.

„La Zalando, rolul nostru nu este să dictăm ce ar trebui să fie streetwear-ul, ci să sprijinim și să amplificăm vocile celor care conduc evoluția acestuia; precum comunitățile din Antwerp și Varșovia, unde se conturează o creativitate cu adevărat captivantă în streetwear”, spune Daniela Classer, Team Lead pentru Streetwear Buying la Zalando. „Misiunea noastră este să fim un mare conector, punând împreună comunități diverse de pe continente, culturi și stiluri, iar aceasta este esența Cultural Ties.”
Voi reveni cu lista mea de recomandări ale unor baruri, restaurante, magazine și acele hotspots de neratat din Stockholm pe care le-am explorat în cadrul proiectului Cultural Ties împreună cu Zalando.
Fotografii: @dziobon pentru Zalando

Am descoperit un oraș vibrant, cu multe evenimente artistice și locuri underground, adevărate hotspots care te imersează în interiorul comunităților de streetwear, unde nu a fost niciodată despre respectarea regulilor, ci despre rescrierea lor.
Împreună cu Zalando am explorat câteva dintre aceste locuri și cel mai important, am cunoscut vocile care animă și definesc stilul streetwear din Stockholm. Până la urmă este despre oameni și poveștile lor, despre creativitate și despre ceea ce definește streetwear-ul, o cultură care se află în continuă evoluție și schimbare.

More with less? Stilul scandinav poate fi definit ca unul minimalist, ancorat în funcționalitate, dar străzile din Stockholm par să spună altceva.
Emblematicul tricou alb simplu, liniile curate, jachetele oversized și paleta neutră de culori, monocromă, inspirată din arhitectura și designul scandinav, par a fi niște stereotipuri ale stilului vestimentar local. Noua generație de creativi, parte din comunități și culturi diferite care nu se încadrează în stereotipurile suedeze aleg colaborarea în locul competiției și vin cu o noua estetică și o altă viziune asupra felului de a se exprima, adoptă un alt stil vestimentar, mai curajos, mai divers, mai colorat. More with more!

Despre Tamalie și Gloria, fondatoarele platformei și podcastului inspirațional Let’s Create din Stockholm, v-am mai povestit aici. Platforma lor este despre construirea unei comunități diverse, un spațiu sigur în care să nu conteze din ce mediu provii, cum arăți sau câți bani ai.
Prin intermediul acestei platforme, care funcționează ca un agregator al scenei locale de modă, artă, muzică, oamenii se simt reprezentați și se implică nu doar în proiecte legate de sustenabilitatea în modă, se conectează real și crează o comunitate care aduce oamenii mai aproape și împreună, încurajându-i să fie autentici și sa iasă din aceste stereotipuri. O nouă cultură a streetwear-ului se conturează in Stockholm, unde vocea fiecărui individ contează.
Pentru a înțelege mai bine atitudinile consumatorilor față de streetwear și a oferi o perspectivă mai profundă asupra evoluției sale, Zalando a comandat un sondaj cu YouGov, care a confirmat rolul important pe care îl joacă comunitatea în streetwear și cultura acestuia.

1 din 5 respondenți (19%) a numit comunitățile locale drept cea mai mare influență asupra stilului lor de streetwear, depășind influencerii de pe rețelele sociale (17%) și muzica/muzicienii (16%). Aceasta marchează o îndepărtare de la tendințele dictate de celebrități, demonstrând că moda streetwear este din ce în ce mai mult despre exprimarea personală și relevanța locală. Acest fenomen este deosebit de evident în orașe precum Varșovia (27%) și Paris (27%), unde statisticile arată că streetwear-ul bazat pe comunitate a devenit o sursă puternică de influență.

„La Zalando, rolul nostru nu este să dictăm ce ar trebui să fie streetwear-ul, ci să sprijinim și să amplificăm vocile celor care conduc evoluția acestuia; precum comunitățile din Antwerp și Varșovia, unde se conturează o creativitate cu adevărat captivantă în streetwear”, spune Daniela Classer, Team Lead pentru Streetwear Buying la Zalando. „Misiunea noastră este să fim un mare conector, punând împreună comunități diverse de pe continente, culturi și stiluri, iar aceasta este esența Cultural Ties.”
Voi reveni cu lista mea de recomandări ale unor baruri, restaurante, magazine și acele hotspots de neratat din Stockholm pe care le-am explorat în cadrul proiectului Cultural Ties împreună cu Zalando.
Fotografii: @dziobon pentru Zalando