L’Oréal lansează astăzi noul program de sustenabilitate “L’Oréal for the future”, prin care anunță ambițiile Grupului pentru 2030. În contextul creșterii provocărilor sociale și de mediu, L’Oréal își accelerează transformarea către un model care respectă limitele planetare, consolidându-și angajamentele referitoare la sustenabilitate și incluziune.
Pentru a-i încuraja pe consumatori să facă alegeri mai sustenabile, L’Oréal a dezvoltat un mecanism de etichetare a Impactului de Mediu și Social al Produsului (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism), cu o scară de la A la E. Avizat de experți științifici independenți, mecanismul este verificat de un auditor independent și va fi implementat progresiv pentru toate brandurile și categoriile de produse.
„Revoluția în sustenabilitate a Grupului L’Oréal intră într-o nouă eră. Provocările cu care se confruntă planeta sunt fără precedent și este esențial să accelerăm eforturile pentru a păstra un spațiu în care umanitatea să poată opera în siguranță. Acționăm asupra propriilor operațiuni și în ceea ce privește contribuția noastră în societate. Știm că cele mai mari provocări vor urma, iar L’Oréal își va păstra aceeași ambiție: să își desfășoare activitatea în limitele planetare”, a declarat Jean-Paul Agon, Președinte și Director Executiv al Grupului L’Oréal.
Transformarea business-ului L’Oréal pentru respectarea „limitelor planetare”
„Limitele planetare” sunt limitele care, dacă sunt depășite, vor compromite capacitatea Pământului de a fi habitat pentru dezvoltarea umană. Respectarea unui spațiu în care umanitatea poate opera în siguranță trebuie să fie o prioritate în următoarele decenii, așa cum susțin în unanimitate cercetătorii, motiv pentru care L’Oréal face trecerea la un mod de operare în limitele planetare.
Prin urmare, Grupul a definit noi obiective cuantificabile pentru anul 2030, pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice identificate de inițiativa „Obiective bazate pe știință” (Science Based Targets). Totodată, Grupul L’Oréal merge și mai departe, prin abordarea a trei probleme de mediu majore: conservarea biodiversității, gestionarea durabilă a apei și utilizarea circulară a resurselor. Pentru a se asigura că activitatea sa respectă resursele limitate ale planetei și că este corectă față de comunitățile cu care lucrează, L’Oréal nu doar că va continua să își reducă impactul direct asupra mediului, dar va reduce și impactul întregii sale activități, inclusiv a furnizorilor și consumatorilor săi.
„În ultimul deceniu ne-am transformat enorm compania, punând sustenabilitatea la baza modelului nostru de afaceri. Cu ajutorul noilor noastre angajamente, intrăm într-o fază de accelerare a acelei transformări: mergem și mai departe de impactul nostru direct asupra mediului, ajutăm consumatorii să facă alegeri mai sustenabile, generăm contribuții pozitive asupra mediului și a societății. Ca lider al industriei, considerăm că este rolul nostru să contribuim la construirea unei societăți incluzive și sustenabile”, a declarat Alexandra Palt, Chief Corporate Responsibility Officer pentru L’Oréal Group.
Un exemplu concret care arată ce vrea să realizeze L’Oréal: până în 2025, toate fabricile, spațiile de birouri și centrele de cercetare ale Grupului vor atinge neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon (carbon neutral), prin îmbunătățirea eficienței energetice și prin utilizarea energiei regenerabile în proporție de 100%. Prin acest angajament, L’Oréal dorește să contribuie la tranziția energetică în țările în care își desfășoară activitatea.
Responsabilizarea consumatorilor L’Oréal pentru alegeri de consum sustenabile
L’Oréal consideră că implicarea întregului său ecosistem de afaceri (clienți, furnizori și consumatori) face parte din responsabilitatea sa.
Pentru a-i ajuta pe cei 1,5 miliarde de consumatori să facă alegeri sustenabile, L’Oréal a dezvoltat mecanismul de Etichetare a Impactului de Mediu și Social al Produsului (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism). Etichetarea va include o scară de la A la E, produsul „A” fiind considerat ca „cel mai bun din clasă” din punctul de vedere al impactului social și de mediu. Metoda a fost aprobată de experți științifici independenți și toate datele au fost verificate de Bureau Veritas Certification, un auditor independent. Etichetele și scorurile vor fi accesibile pe paginile web ale produselor. Primul brand care va implementa noua metodologie începând cu anul 2020 este Garnier, pentru produsele sale de îngrijire a părului. Această etichetare va fi extinsă progresiv pentru alte branduri, țări și categorii de produse.
Contribuția L’Oréal la soluționarea provocărilor lumii prin susținerea nevoilor sociale și de mediu urgente, printr-un plan fără precedent, lansat în mai 2020:
L’Oréal a anunțat în luna mai 2020 faptul că va aloca 150 de milioane de euro problemelor sociale și de mediu urgente:
- L’Oréal alocă 100 de milioane de euro în investiții de impact, pentru a acționa în fața principalelor probleme de mediu. 50 de milioane de euro vor fi folosite pentru finanțarea proiectelor de restaurare a ecosistemelor marine și forestiere, prin intermediul investiției în Fondul L’Oréal pentru Regenerarea Naturii (L’Oréal Fund for Nature Regeneration), ce va fi operat de Mirova, un afiliat Natixis Investment Managers, dedicat investițiilor de impact. Alte 50 de milioane de euro vor fi direcționate spre finanțarea proiectelor de economie circulară.
- Pentru sprijinirea femeilor vulnerabile, L’Oréal a creat un fond caritabil de 50 de milioane de euro. Acesta va sprijini organizațiile în eforturile pe care le fac pentru diminuarea sărăciei în rândul femeilor, pentru a le ajuta să se integreze social și profesional, pentru a le oferi acces la asistență de urgență femeilor din rândul refugiaților și al persoanelor cu dizabilități, pentru a sprijini victimele și a preveni violența împotriva femeilor.
Experimentează o sărbătoare legendară de Anul Nou la JW MARRIOTT BUCHAREST GRAND HOTEL
Când vine vorba de sărbătorirea Anului Nou, puține locuri surprind magia și eleganța sezonului precum JW Marriott Bucharest…
George Soare a lansat acul de păr Tribute, un accesoriu realizat alături de Malvina Cservenschi, designerul casei de bijuterii Malvensky!
George Soare, un nume de referință în industria frumuseții și hairstyling-ului din România, creatorul brandului Tribute Salon, a…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Cum a fost la Crazy Christmas, ediția 2024
Crazy Christmas, unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului, a avut loc pe 7 decembrie, la Unirea…
Târguri magice de Crăciun și arta SĂRBĂTORILOR la JW MARRIOTT BUCHAREST GRAND HOTEL
În această perioadă a sărbătorilor, JW Marriott Bucharest Grand Hotel oferă o experiență de neuitat ce îmbină luxul,…
Interviu cu Mara Bugarin (Moromeții 3): „Pentru iubitorii primelor filme va fi palpitant să trăiască sensibilitatea, umorul și culoarea specifică lumii Moromeților‟
Ultima parte a trilogiei bazată pe romanele lui Marin Preda, Moromeții 3 urmărește destinul lui Niculae (Alex Călin),…
Antoniu Tămaș revine cu un nou single – „Din vina ta”
Antoniu Tămaș revine cu un nou single – „Din vina ta”. Piesa vorbește despre iubire, alegeri și emoțiile…
NOSTALGIA Imaginarium s-a încheiat cu peste 30.000 de mii de participanți în cele două zile de festival și cu tot atâtea prietenii pe viață
NOSTALGIA Imaginarium, festivalul care celebrează viața și distracția pentru toate generațiile, și-a încheiat ediția de toamnă desfășurată la…
Anne Hathaway va juca în adaptarea cinematografică a uneia dintre cele mai citite cărți
Anne Hathaway (42 de ani) a mai câștigat un rol important de adăugat în portofoliul ei actoricesc, deja…
Cultural Ties la Stockholm, explorând stilul streetwear alături de Zalando
Am descoperit un oraș vibrant, cu multe evenimente artistice și locuri underground, adevărate hotspots care te imersează în…