Dorința de a construi lucruri noi, de a depăși limite și de fi în fiecare zi o variantă mai bună a ajutat-o să devină General Manager Global Records, cel mai mare label independent din Europa Centrală și de Est. Olga Juverdeanu ne vorbește acum despre cum a supraviețuit businessul în ultimii trei ani, despre provocările carierei, dar și despre One True Singer, primul reality-show produs de Max Original în România.
Cum a simțit businessul vostru ultimii trei ani, dominați de pandemie, apoi de războiul de lângă granița României?
Pe scurt, aș spune că a fost o perioadă care îmi aduce aminte de o scenă din filmul “Alice in wonderland”, în care, după ce Alice trece prin peretele de oglinzi intră pe tabla de șah și primul mesaj pe care îl primește este „În această lume trebuie să alergi cât de repede poți, pentru a rămâne pe loc!”. În perioada asta, cu toții ne-am schimbat perspectiva asupra vieții, am fost martorii unor evenimente și situatii pe care nici nu le imaginam si asta ne-a facut să ne reanalizăm pe noi înșine și prioritățile noastre. Așa s-a întâmplat și în business, ne-am văzut brusc puși într-o situație de incertitudine, care ne-a determinat să identificăm noi moduri în care să ne facem treaba. Pandemia a oprit anumite activități cu desăvârșire, cum au fost concertele și evenimentele, dar a și accelerat dezvoltarea noastra în digital, ne-a dat ocazia să identificam noi piețe pentru muzica noastră și noi direcții de dezvoltare. Cred că e important să ieșim din această perioadă cu o reziliență mai mare și mai pregățiti pentru orice fel de provocări. În business trebuie să fii pregătit pentru orice și e bine să vezi oportunitățile, chiar dacă sunt vremuri care ne scot din rutină.
Ați lansat de curând One True Singer, primul reality-show produs de Max Original în România, difuzat pe HBO Max. Cum s-a născut această idee și care sunt așteptările voastre de la acest proiect?
One True Singer este un concept pe care îl aveam pregătit de peste doi ani și suntem mândri că am avut ocazia să dezvoltăm și să producem acest show împreună cu HBO. Ideea a apărut în mod natural din ce facem noi la Global zi de zi și din dorința de a arata ce face diferența în această industrie și care este parcursul de la un artist talentat la un star. Pentru ca un artist să poată deveni un idol pentru o generație, un adevărat star, el trebuie să aducă în fața audienței un mix perfect și asta este ceea ce oferim noi: șansa de a atinge în cel mai scurt timp acest mix, punându-i la dispoziție o echipă de profesioniști din fiecare domeniu, de la autori, producători audio și video, coregrafi, consultanți de imagine, până la management de artist.
Publicul percepe, crede cu adevărat un performance în care artistul a fost implicat în toate etapele de creație, de la compoziție până la videoclip, ședință foto și ideile de promovare, pentru că în acest caz, arta sa îl reprezintă, el însuși o simte și o crede în totalitate. Ne-am dorit să aducem în fața publicului prin acest concept original, tocmai această autenticitate care va face, cu siguranță, diferența pe o piață deja aglomerată de formate de concursuri de talent.
Care a fost cea mai mare provocare din carieră ta de până acum?
Au fost multe provocări de-a lungul timpului. Nu am un top sau o lista exactă, dar cred că cea mai mare provocare a fost mereu aceea de a mă adapta la schimbare și de a mă reinventa, făcând lucruri diferite, pe care nu le-am mai făcut până atunci. Cred că am și căutat singură schimbarea, pentru că îmi place adrenalina dată de a face ceva pentru prima oară, dar, ca și în muzică sau în dans, provocarea este să îți găsești și să îți conștientizezi ritmul interior și apoi lucrurile vin de la sine. Puterea de a te adapta la schimbare este foarte importantă pentru a face performanță în business, în orice domeniu.
Ce te motivează pentru a evolua profesional?
Motivația fiecăruia dintre noi se schimbă și în funcție de perioada în care suntem în viața noastră, de etapele din dezvoltarea noastră atât profesională cât și personală. Ce a fost constant în viața mea a fost dorința de a construi lucruri noi, de a depăși limite și de fi în fiecare zi o variantă mai bună a mea decât cea de ieri. Întotdeauna dacă m-am implicat în ceva, am avut o dorință să fac acel “ceva” cât mai bine posibil, să fie un lucru realizat dincolo de reproș. Cred că în timp, pe măsură ce te concentrezi să faci fiecare lucru cât mai bine, are loc un efect cumulativ și rezultatele se văd pe termen lung.
Acestei competiții cu cei din jur, dar mai ales cu mine însămi i s-a alăturat pe parcurs dorința de oferi cât pot de mult celor din jurul meu, de a fi un stâlp de susținere sau un motor pentru cei pe care îi iubesc și îi apreciez, în funcție de ce au ei nevoie de la mine în diversele etape din viața lor. A fi mamă, dar în același timp și prietenă, mentor, confident, șofer, bucătar și multe altele pentru fiica mea mi-a adus una din cele mai puternice motivații din viața mea, pentru care sunt recunoscătoare.
Care sunt părțile frumoase ale jobului tău?
Cea mai frumoasă parte a jobului meu este că reprezintă mai mult decât un job. Găsesc în activitatea mea și pasiunea și perspectiva de dezvoltare atât personală, cât și profesională de care cred că avem cu toții nevoie în viață. Nu sunt două zile la fel, n-am cum mă plictisesc. Și simt că fac parte dintr-un proiect care, dincolo de business, are și misiunae de a face fiecare zi un pic mai frumoasă celor care ascultă muzică noastră. Foarte important pentru mine este și faptul că am ocazia să lucrez cu oameni nu doar talentați, ci și bogați sufletește, frumoși la spirit, care la rândul lor iubesc ceea ce fac. Am astfel șansa de a contribui la construirea unei echipe de profesioniști, într-un domeniu care până acum nu a avut mult interes din partea pieței de forță de muncă.
Putere vs. feminitate, se exclud sau dimpotrivă?
Nu se exclud și nu s-au exclus niciodată, nici în cele mai vechi timpuri și cu atât mai puțin în prezent. Acesta este unul dintre cele mai frumoase lucruri în a fi femeie: a îmbina puterea cu feminitatea, a duce cu grație bătăliile vieții, atât profesionale cât și personale, a pune căldură lângă puterea cu care împingi lucrurile înainte și a pune putere lângă fiecare emoție pe care o simți. Secretul este să lași să se îmbine cele două în mod natural și firesc și să nu ingori niciuna din aceste două laturi care se regăsesc în fiecare dintre noi. Cred că cei care consideră că cele două se exclud se află într-o confuzie, generată de modul în care definesc puterea. Puterea de tip tradițional, masculin (înțeleasă ca forță fizica sau agresivitate, de exemplu) într-adevăr este, în mare măsură, opusă noțiunii de feminitate. Însă mai există și un alt fel de putere – forța interioară, voința, ambiția – care evident că se îmbină cu feminitatea. Spre exemplu, unii citesc Iliada și văd în Elena din Troia un personaj slab, dar să nu uităm că epopeea ne creionează o femeie care din dragoste a avut curajul să fugă în cu totul altă țară și să se expună unor repercusiuni. Oare ea nu era o femeie puternică în acest context? Și cu siguranță era feminină, din moment ce bărbații din viața ei au pornit un război pentru ea.
Ce planuri are Global Records pentru perioada următoare?
Strategia noastră de business se bazează pe o idee simplă: „În muzică, cea mai importantă este muzica”. Toate domeniile în care ne-am dezvoltat au fost în strânsă legătură cu și în jurul muzicii. În jurul celor 11 studiouri de muzică, al catalogului muzical și al portofoliului de artiști, compozitori și talente din diverse domenii am integrat serviciile de booking de concerte, agenția de endorsement, serviciile de promovare și digital pitching și zona de producție video. Toate aceste domenii strâns conectate între ele generează sinergii vizibile, atât la nivel de eficientă a activității, dar și în rezultatele financiare.
Schimbările majore aduse de penetrarea digitalului și schimbările în comportamentul de consum al muzicii aduc în industria muzicală un potențial ce nu a existat niciodată până acum. Cu atât mai mult, teritoriile din Europa Centrală și de Est, inclusiv Turcia, sunt ceea ce numim noi “emerging markets”, cu o creștere mult mai accelerată decât pe piețele deja mature. În acest context valoarea de piață a muzicii și a cataloagelor muzicale crește și apar noi modalități de investiție și tranzacționare. Planurile noastre pe termen mediu sunt de creștere a catalogului și atingerea unei evaluări a companiei de 100 de milioane de euro în următorii 4 ani.
Olga Juverdeanu- background
După absolvirea Facultății de Contabilitate și Informatica de Gestiune în cadrul ASE, Olga Juverdeanu a lucrat în cadrul unei corporații germane BASF pe o poziție de GM assistant în care a avut șansa să fie expusă la o perspectivă de ansamblu a business-ului. Începând cu anul 2010, în urma perfecționării și obținerii diplomei de business administration în cadrul ACCA, Olga Juverdeanu a lucrat ca freelance business and financial advisor. Din acest rol, deși a fost expusă la diverse domenii de activitate, s-a apropiat de zona de entertainemnt, pentru ca în anul 2016 să se alăture Global Records ca Head of Finance and Legal. Un an mai târziu a devenit General Manager Global Records, concomitent cu începerea ascensiunii acestei companii care în prezent este cel mai mare label independent din Europa Centrală și de Est.
Experimentează o sărbătoare legendară de Anul Nou la JW MARRIOTT BUCHAREST GRAND HOTEL
Când vine vorba de sărbătorirea Anului Nou, puține locuri surprind magia și eleganța sezonului precum JW Marriott Bucharest…
George Soare a lansat acul de păr Tribute, un accesoriu realizat alături de Malvina Cservenschi, designerul casei de bijuterii Malvensky!
George Soare, un nume de referință în industria frumuseții și hairstyling-ului din România, creatorul brandului Tribute Salon, a…
Alist Bazar. Noutățile săptămânii
Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările din această perioadă. Iată ce ne-a…
Cum a fost la Crazy Christmas, ediția 2024
Crazy Christmas, unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului, a avut loc pe 7 decembrie, la Unirea…
Târguri magice de Crăciun și arta SĂRBĂTORILOR la JW MARRIOTT BUCHAREST GRAND HOTEL
În această perioadă a sărbătorilor, JW Marriott Bucharest Grand Hotel oferă o experiență de neuitat ce îmbină luxul,…
Interviu cu Mara Bugarin (Moromeții 3): „Pentru iubitorii primelor filme va fi palpitant să trăiască sensibilitatea, umorul și culoarea specifică lumii Moromeților‟
Ultima parte a trilogiei bazată pe romanele lui Marin Preda, Moromeții 3 urmărește destinul lui Niculae (Alex Călin),…
Antoniu Tămaș revine cu un nou single – „Din vina ta”
Antoniu Tămaș revine cu un nou single – „Din vina ta”. Piesa vorbește despre iubire, alegeri și emoțiile…
NOSTALGIA Imaginarium s-a încheiat cu peste 30.000 de mii de participanți în cele două zile de festival și cu tot atâtea prietenii pe viață
NOSTALGIA Imaginarium, festivalul care celebrează viața și distracția pentru toate generațiile, și-a încheiat ediția de toamnă desfășurată la…
Anne Hathaway va juca în adaptarea cinematografică a uneia dintre cele mai citite cărți
Anne Hathaway (42 de ani) a mai câștigat un rol important de adăugat în portofoliul ei actoricesc, deja…
Cultural Ties la Stockholm, explorând stilul streetwear alături de Zalando
Am descoperit un oraș vibrant, cu multe evenimente artistice și locuri underground, adevărate hotspots care te imersează în…